Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 30. januar 2012

Jeg sendte en ny e-post til NITH




Gmail - Problemer med grad fra NITH










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Problemer med grad fra NITH











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jan 30, 2012 at 3:52 PM




To:
Trine Romskoug <tr@nith.no>






Hei,

ok, jeg kontakter deg igjen hvis jeg ikke hører noe fra dem da.

Takk for hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


2012/1/30 Trine Romskoug <tr@nith.no>

Hei Erik,

Dette ligger utenfor mitt ansvarsområde. Mailen din er videresendt til studieadministrasjonen som vil svare deg så snart de har mulighet.



Vennlig hilsen
Trine Romskoug | Kommunikasjonssjef | NITH

Tlf: 22053941

Her finner du NITH: nith.no | blogg.nith.no

facebook.com/NITHutdanning | twitter.com/NITHutdanning

Den 00:41 29. januar 2012 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:



Hei,

jeg studerte på NHI i studieårene 1989/90 og 1991/92.

Jeg fikk 33 av 40 vekttall, fra NHI.


(Jeg jobba mye ved siden av studiene og måtte i militæret, etter studiene, og var på øvelse, på et fjell som het Barmen i Kongsberg, da et klagemøte med Ole Øren på NHI, skulle ha vært, så jeg mista litt kontakten med NHI da, og begynte å jobbe i Rimi, i tolv år, etter militæret).


I 2002 så ble jeg rimelig lei av Rimi, (som jo bare var en nødløsning, i en vanskelig nedgangstid for Norge, på begynnelsen av 90-tallet), og bestemte meg for å vende tilbake til mitt egentlige felt.


Men da var det jo noen år siden jeg hadde studert på NHI, og jeg hadde møtt litt veggen, i Rimi, etter å ha blitt tulla med der, (noe som jeg har en arbeidssak om), så jeg begynte å studere på HiO IU, (siden jeg ikke ønsket mer studielån, enn nødvendig, siden HiO ikke hadde så høy studieavgift).


Jeg jobbet også mye ved siden av HiO IU, fra 2002 til 2004, men fikk også der tatt bortimot alle eksamenen.

Så jeg har nesten alle eksamenene fra NHI og nesten alle fra HiO IU, (to-årig-studie, for jeg dro til Sunderland, høsten 2004, for å ta tredjeåret på universitetet der, men da skar det seg med Lånekassa som surra fælt, og jeg fikk ikke studielånet før etter et halvt år, og hele det studieåret ble bare tull og tøys, pga. at fokuset mitt ble jo da på Lånekassa og ikke studiene).


Jeg gikk på Informasjonsbehandling, på NHI.

Og IT, på HiO IU.

Det er ganske lignende linjer, men jeg ringte Lånekassa, før jeg begynte på HiO IU, og de sa at HiO IU-studiet ble regnet som et nytt studie, og at jeg derfor fikk studielån som vanlig, selv om jeg hadde gått på NHI, 10-12 år tidligere.


Men jeg mener det, at disse studiene er jo ganske like.

Selv om det skiller en del år.

Men jeg fikk godkjent noen fag, fra NHI, og fikk en Høgskolekandidatgrad, fra HiO IU, i 2009.


Men jeg får ikke noen grad, fra NHI.

Dere skylder meg også penger, for jeg tok bare 33 av 40 vekttall.

Og jeg lagde et program, som het Kryssordkompilator, da jeg gikk hos dere, forresten, et program som jeg kanskje kunne tjent penger på den dag i dag.


Men jeg har ikke min kopi her, for jeg måtte flykte til England, i 2004, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian'.

Så min kopi ligger hos Ciry Self-Storage i Oslo, som nekter å svare på mine henvendelser nå.


Men dette var om grad, fra NITH.

Jeg burde også få en grad, fra NITH, mener jeg.

Helst en Bachelor.

Jeg driver og jobber med å drive nettbutikker som jeg designer selv nå, så det er kanskje ikke så farlig, sånn sett.


Jeg skal vel alltids klare å ha nok å gjøre, vil jeg tippe på.

Men jeg leste om NITH, på VG.no nå.

Så da kom jeg på denne saken.

Som også Kunnskapsdepartementet trenerer.


Du jobber jo som Markedsansvarlig, (mener jeg det stod, i VG.no).

Jeg skriver om krøll med NITH, på blogg og Facebook.

Kanskje du klarer å forklare meg litt mer hvordan NITH's syn er på disse tingene.


Hvorfor fikk jeg dårlig karakter, fra Ole Øren, på et vel nesten genialt Kryssordkompilator-program?

Det stod i VG, noen måneder etter at jeg var ferdig, på NHI, (viste min tidligere kamerat Glenn Hesler meg), at en Hr. Matje, (som var katolikk), i Østfold, hadde funnet opp Kryssordkompilator-program.


Kjente Øren og Matje hverandre?

Hva er det som har foregått hos NHI/NITH?

Er det mulig å få en Bachelor-grad av dere?

Jeg mener at mine karakterutskrifter, fra NHI og HiO IU tilsammen burde være bra nok til å få en sånn Bachelor-grad.


På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog




--









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter