Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 16. februar 2012

Mer fra irc




Session Start: to feb 16 22:21:23 2012
[22:21] <Babbelaar> hei jeg jobber i NRK. Jeg heter Erik sånn som deg, hehe. Erik Jensen. Du var jo materiale i vårt program tweet 4 tweet i kveld. Kunne du tenke deg å stille til intervju?

[22:21] ->> Babbelaar is ~Babbel@cm-84.208.141.205.getinternet.no (Babbel User)
[22:21] ->> Babbelaar is on: #quiz-show
[22:21] ->> Babbelaar using efnet.xs4all.nl (RIP Dennis Ritchie)

[22:21] ->> using host for Babbelaar: 84.208.141.205, :actually
[22:21] ->> Babbelaar :End of /WHOIS list.
[22:29] <_cons_awa> hei, ja det kunne jeg godt
[22:29] ->> You are now known as john_cons

[22:29] <john_cons> jeg har blitt tullet med en del på nettet
[22:29] <john_cons> hvordan vet jeg at dette er ikke tull
[22:29] <Babbelaar> hva for slags tull er det folk driver med da? dette vil vi høre mer om

[22:30] <john_cons> ja altså jeg får jo tusenvis av tulle e-poster
[22:30] <john_cons> jeg blir utsatt for noe som heter spoofing
[22:30] <john_cons> hvor folk sender e-poster i mitt navn

[22:30] <john_cons> til alle verdens firmaer osv
[22:30] <john_cons> for å tulle med meg da
[22:30] <john_cons> kanskje noe 4chan-angrep eller noe
[22:30] <john_cons> men jeg vet ikke sikkert hvem det kan være

[22:31] <Babbelaar> kan du tenke deg hva grunnen til dette kan være? det er vel ikke noe hyggelig å bli tullet med?
[22:31] <john_cons> nei altså grunnen til at jeg bor i england, det er jo at jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i oslo, i 2003

[22:31] <john_cons> og jeg ble utsatt for et mordforsøk, i kvelde, i 2005
[22:31] <john_cons> og jeg ringte kripos i 2005
[22:32] <john_cons> og kontaktet politiet her i england

[22:32] <john_cons> men jeg sliter med å få rettighetene mine
[22:32] <Babbelaar> Du er jo en ganske kjent blogger. Kan du fortelle litt om hvordan du kom på at blogging kunne være lurt, i din kamp mot overmakten og de som 'tuller' som du sier

[22:32] <john_cons> ja, det var jo som en siste utvei da
[22:32] <john_cons> etter at jeg kontaktet politi og aviser, i min kamp for å få mine rettigheter
[22:32] <john_cons> og dette ikke lyktes

[22:32] <john_cons> jeg hadde en arbeidssak mot bertelsmann/microsoft
[22:33] <john_cons> som jeg ikke kom noen vei med
[22:33] <Babbelaar> Kan det hende at det ikke finnes noe mafia men at noen abre tulla med deg?

[22:33] <john_cons> så etter å ha stanget hodet mot 'rare' advokatkontor, i et halvt år, så publiserte jeg arbeidssaken på bloggen
[22:33] <john_cons> altså, det virket oppriktig for meg ihvertfall

[22:34] <john_cons> jeg overhørte det fra flere personer
[22:34] <john_cons> blant annet butikksjef tom, fra lørenskog, på rimi waldemar thranes gate, i oslo
[22:34] <Babbelaar> Er dette den såkalte "Kampen mot Arvato" ? Bertelsmann er jo kjent for å tulle fælt

[22:34] <john_cons> i 2004
[22:34] <john_cons> ja, jeg ble jo utsatt for trakassering/mobbing, mye, på arvato sin microsoft aktivering
[22:35] <john_cons> så mye at jeg nesten ikke klarte å gjøre jobben min der

[22:35] <Babbelaar> men det kan jo også hende at de bare tulla med deg? Hvorfor skulle mafian ha noe å utsette på Erik Ribsskog?
[22:35] <john_cons> så derfor startet jeg en arbeidssak i 2005

[22:35] <Babbelaar> Det er ikke noe gøyalt å bli tullet med
[22:35] <john_cons> nei jeg vet ikke, mafiaen har jo ingen kjent agenda, så det blir vanskelig å spekulere sånn, synes jeg
[22:35] <john_cons> neida det er ikke gøyalt, det er som tortur å ikke få sine rettigheter, vil jeg si

[22:36] <Babbelaar> hvilke rettigheter er det du søker?
[22:36] <john_cons> altså jeg ønsker jo å begynne med begynnelsen
[22:36] <john_cons> så jeg lurer for det første på hvem denne 'mafian' er

[22:36] <john_cons> (som de prater om i oslo)
[22:36] <john_cons> er det en lokal mafia, eller er det russisk mafia, for eksempel
[22:37] <john_cons> jeg prøver å få politiet til å forklare meg det

[22:37] <john_cons> men de henviser bare til leksikon
[22:37] <john_cons> og når jeg anmelder noen til politiet, så svarer de ikke
[22:37] <john_cons> og spesialenheten bare tuller og

[22:37] <john_cons> så jeg søker omtrent alle mine rettigheter, må jeg si
[22:37] <Babbelaar> et leksikon, det blir jo bare som en bok
[22:38] <john_cons> ja altså, det står jo ikke i leksikon, hvem folk mener, når de sier 'mafian', i oslo

[22:38] <john_cons> det er ukjent for meg dessverre
[22:38] <john_cons> men det sies jo at det skal være åpenhet i samfunnet
[22:38] <Babbelaar> Men vi kan betrygge deg. Det er ingen grunn til at mafiaen skulle ville ha noe med deg å gjøre. Om noen har sagt det, har de bare tatt 'fleipings' mot deg.

[22:38] <john_cons> ja altså dette vil jeg jo ha formelt da
[22:39] <john_cons> og ikke fra en nrk, eller 'nrk', medarbeider
[22:39] <john_cons> hvis du skjønner hva jeg mener

[22:41] <john_cons> kanskje du kan sende eventuelle spørsmål, på e-post
[22:41] <john_cons> til eribsskog@gmail.com
[22:41] <john_cons> sånn at jeg ser at det virkelig er nrk jeg prater med?

[22:41] <Babbelaar> ok
[22:41] <john_cons> kjempebra, mange takk
[22:41] <john_cons> hadetbra!
[22:42] <Babbelaar> vi skjønner at du ikke bare vil ha det fra nrk, men vi bare lurer. Tror du virkelig mafiaen vil plage deg? Er det ikke mer mulig at det bare var noen som tullet?

[22:42] ->> Babbelaar is ~Babbel@cm-84.208.141.205.getinternet.no (Babbel User)
[22:42] ->> Babbelaar is on: #quiz-show
[22:42] ->> Babbelaar using efnet.xs4all.nl (RIP Dennis Ritchie)

[22:42] ->> using host for Babbelaar: 84.208.141.205, :actually
[22:42] ->> Babbelaar :End of /WHOIS list.
[22:48] <Babbelaar> quiz får nesten være quiz, og juss være juss

[22:48] <Babbelaar> den er grei
[22:49] <john_cons> ja altså, jeg har jo hørt dette fra flere
[22:49] <john_cons> så jeg vil gjerne ta det på en ordentlig måte da
[22:49] <john_cons> jeg har også vært i heimevernet, så jeg synes jeg må ta det ordentlig da

[22:49] <john_cons> altså på en formell måte med politiet/myndighetene
[22:50] <john_cons> selv om det kanskje høres kjedelig ut
[22:50] <Babbelaar> heimevernet er jo ingen spøk. man bør nok respketere de soldatene.

[22:50] <john_cons> men jeg føler meg litt dum her, siden jeg ikke vet helt sikkert at du er i nrk, så kontakt meg gjerne på facebook eller på e-post eribsskog@gmail.com

[22:50] <john_cons> hvis du har noe fler spørsmål
[22:50] <john_cons> hvis det er i orden
[22:57] <Babbelaar> det burde jo være i orden, dette kan vi komme tilbake til om det skulle være aktuelt med et dybdeintervju. du skal ikke føle deg som noen dumming hvertfall

[23:00] <john_cons> ok den er grei, jeg publiserte om det på bloggen min og
[23:01] <john_cons> bare litt rart å ikke vite helt sikkert hvem jeg prater med
[23:01] <john_cons> så bedre å ta det sånn

[23:01] <john_cons> hvis det er i orden
[23:01] <john_cons> men jeg får nesten lage meg noe mat og sånn her
[23:01] <john_cons> takk for chatten!
[23:01] <john_cons> bye









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter