Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 14. april 2012

Nå var jeg heldig, og klarte å finne en måte, å gjøre Godtebutikken.net mer multiplattform på. Men jeg lurer på om jeg skal fjerne slideshowet. Hm

mer multiplattform

PS.

Designen så vel grei ut i Opera nå, selv om det kan se ut som at jeg har brukt litt mye av skjermen.

Jeg regnet skjermen for å være 1000 pixler bred, (eller om jeg forrandret det til 990 pixler nå), og mellom 650 og 660 pixler høy.

Men det er kanskje bedre å regne skjermen for å være cirka 950 pixler bred og cirka 600 pixler høy.

(Noe sånt).

Siden noen nettlesere bruker mye av skjermen.

Jeg får ihvertfall ha dette i bakhodet, og lære av dette, sånn at jeg bruker mindre av skjermen neste gang.

Kanskje jeg gjør om litt på designen på Godtebutikken.net og, sånn at den bruker mindre av skjermen.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

virker greit i opera

PS 3.

Godtebutikken.net virker vel nesten grei på Firefox.

Her virker det som at jeg ikke har brukt for mye av skjermen, i bredden.

Men for mye i høyden.

Jeg burde vel kanskje prøve å finne mer om hva andre folk, har av meninger, om dette.

Ved å søke på nettet, for eksempel.

Om hvor mange pixler, man burde bruke, i bredden og i høyden, av skjermen, i web-design.

Så vi får se om jeg klarer å finne ut mer om dette.

Vi får se.

PS 4.

Her er mer om dette:

virker greit firefox

PS 5.

Jeg tenkte også at jeg skulle se, hvordan Godtebutikken.net ble, med mindre skjermoppløsning.

Da går man på Control Panel, og velger noe greier der.

Så vi får se hvordan det funker.

Vi får se.

PS 6.

Her er mer om dette:

control panel

PS 7.

Det er visst også mulig å bruke Godtebutikken.net, på lavere skjermoppløsninger nå.

Så jeg får si at den er multi-plattform nå, på den måten at den fungerer, på de forskjellige plattformene.

Med unntak av noen nesten detaljer vel, som at man må ha flash, og at jeg kunne ha brukt litt færre pixler, i høyden og bredden, for å få den til å se bedre ut, i noen nettlesere, (samt at det var noe problemer med fontene, på Twitter-knappene, i Internet Explorer).

Men den er ihvertfall mye bedre i Internet Explorer nå, heldigvis.

Så beklager at den har vært dårlig der, i det siste.

Så får jeg se om jeg får lest mer om multiplattform/webdesign, på nettet, og lært mer om det er greit å ha slideshow, (som bruker flash), på nettbutikker, osv.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 8.

Her er mer om dette:

mulig å bruke lavere skjermoppløsning

PS 9.

Sånn her så forresten Godtebutikken.net ut, i Internet Explorer, før jeg begynte å prøve å få Godtebutikken.net mer multiplattform, ikveld.

Så man får vel si at det ble litt bedre, ihvertfall.

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:

godtebutikken net ikke multiplattform

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2012/04/godtebutikkennet-ser-sann-her-ut-med.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter