Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 24. mai 2012

Jeg sendte en ny e-post til Tekna





Gmail - Forespørsel om medlemskap/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på HiO IU sitt vitnemål











Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Forespørsel om medlemskap/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på HiO IU sitt vitnemål












Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>



Thu, May 24, 2012 at 8:30 AM




To:
medlemsinfo <medlemsinfo@tekna.no>


Cc:
post@akademikerne.no






Hei,



dette blir som noe piss for meg.



Ikke står det noe navn på skvipet deres heller.



Dere hadde inntil nylig Bachelor-grad som krav, såvidt jeg husker.



Og de gradene man har i Norge, kan man få billig av meg.



Jeg kjenner en, (Dag Anders Rougseth), som skulle få seg Bachelor-grad

i IT uten å lære seg programmering.



Nei, dette her var som noe lettvint fra dere, synes jeg.



Tekna og mafia slutter begge på a.



Tilfeldig?



Erik Ribsskog



PS.



Til Akademikerne:



Her kan dere se hvor sære Tekna er.



Kanskje jeg kan bli medlem hos dere uten å være medlem av Tekna?





On 5/24/12, medlemsinfo <medlemsinfo@tekna.no> wrote:

> Hei

>

> Takk for henvendelse om Tekna-medlemskap. Tekna-medlemmer må ha fullført

> formell mastergrad i relevante fag, eller ha lang realkompetanse for å

> oppveie manglende formell grad. Utdanningen og arbeidserfaringen du henviser

> til er dessverre ikke tilstrekkelig for opptak som medlem i Tekna.

>

> Vennlig hilsen

> Medlemskontoret Tekna

>

>

> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

> Sendt: 22. mai 2012 20:18

> Til: Tekna Sentralbord

> Emne: Forespørsel om medlemskap/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på HiO IU sitt

> vitnemål

>

> Hei,

>

> jeg har studert to år på NHI, (linje for informasjonsbehandling), to år på

> HiO IU, (IT), og et år på University of Sunderland, (Computing).

>

> Så jeg har fem års høyere utdanning.

>

> Men jeg har ikke noen master-grad, grunnet at studiene mine var i to

> forskjellige perioder.

>

> Jeg studerte ved NHI, fra 1989 til 1992 og ved HiO IU, fra 2002 til 2004, og

> så et år ved University of Sunderland.

>

> (Og jeg har også gått datalinja, på videregående).

>

> Men jeg har søkt om en Bachelor-grad nå, ihvertfall fra HIOA.

>

> Og det var krøll med Lånekassa, da jeg studerte i Sunderland, (og seinere),

> så det gikk litt ut over studiene.

>

> Har nå ifjor og iår laget nettbutikker, fra grunnen av, som jeg kan bruke

> for å vise mine ferdigheter:

>

> http://www.godteposer.net/ ,  http://www.ukgoodyshop.com/ ,

> http://www.goodyshop.eu/ ,  http://www.goodyshop.co.uk/  ,

> http://johncons.angelfire.com/ og  http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/ .

>

> (Tok også med nettstedet mitt og bloggen min ovenfor).

>

> Mine grader og karakterutskrifter, kan sees i denne linken:

>

> http://johncons.angelfire.com/om.html

>

> Jeg ble medlem i NITO, når jeg fikk min Høgskolekandidatgrad, i IT, fra HiO,

> i 2009.

>

> Men NITO har ikke støttet meg, i min problemfylte situasjon, som

> arbeidsledig flyktning, i England.

>

> (Jeg overhørte i 2003, at jeg var forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, og har

> flykta til England).

>

> Og jeg har også arbeidssaker mot ICA/Rimi og Bertelsmann, som NITO ikke

> ville hjelpe meg med, og heller ikke LO har jeg klart å få hjelp av.

>

> Og jeg fikk heller ikke NITO-kortet, av en bank i Norge, selv om jeg mener

> at jeg som NITO-medlem burde ha gode fremtidsutsikter, så var ikke NITO

> solidariske, mot meg, men de holdt med banken.

>

> Og de ga meg ikke noe støtte til kurs, eller noe heller, siden jeg var

> arbeidsledig.

>

> De sluttet å svare på mine e-poster.

>

> Selv om jeg hadde anbefalt min tremenning, Stine Mogan Olsen å ta ferdig

> sine høyere utdannelse-studier, fra NHI, på et annet akademi, sånn at hu

> kunne bli medlem av NITO, siden det ble som en sikkerhet.

>

> Likevel så fant jeg ut det, at NITO, det var ingen hjelp for meg, på noen

> måte.

>

> Det ble som det motsatte.

>

> Så jeg måtte melde meg ut av NITO til slutt, for det var bare som noe

> bortkastet og som noe heft, for meg.

>

> Så nå lurer jeg på om jeg derfor kan få lov å bli med i Tekna, siden jeg har

> studert data i fem år, (seks år hvis man tar med at jeg gikk datalinja, på

> videregående), og driver mye med web-design/e-commerce, til daglig.

>

> Håper dette er i orden!

>

> Mvh.

>

> Erik Ribsskog

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>

> Date: 2012/5/22

> Subject: Påminnelse/Fwd: Klage på HiO IU sitt vitnemål

> To: postmottak-tkd@hioa.no<mailto:postmottak-tkd@hioa.no>

>

>

> Hei,

>

> nå har jeg ventet i over en måned, og jeg har fortsatt ikke fått noe svar

> her.

>

> Så jeg tenkte jeg kunne sende en påminnelse om dette.

>

> Håper dette er i orden!

>

> Mvh.

>

> Erik Ribsskog

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>

> Date: 2012/4/16

> Subject: Re: Klage på HiO IU sitt vitnemål

> To: Postmottak fakultet TKD

> <postmottak-tkd@hioa.no<mailto:postmottak-tkd@hioa.no>>

>

>

> Hei,

>

> ok, da venter jeg noen uker, og ser om jeg får svar, og hvis ikke så sender

> jeg en påminnelse eventuelt.

>

> Igjen takk for svar!

>

> Mvh.

>

> Erik Ribsskog

>

> 2012/4/16 Postmottak fakultet TKD

> <postmottak-tkd@hioa.no<mailto:postmottak-tkd@hioa.no>>

> Hei,

>

> jeg videresender din henvendelse til ansvarlig for vitnemål ved Fakultetet

> for Teknologi, Kunst og Design; Tove Hatlen.

>

> Med vennlig hilsen

>

> Cathrine Grøner

>

>

> -------- Original Message --------

> Subject:        Klage på HiO IU sitt vitnemål

> Resent-Date:    Mon, 16 Apr 2012 11:17:29 +0200

> Resent-From:    HiOA postmottak

> <postmottak@hioa.no<mailto:postmottak@hioa.no>>

> Resent-To:      postmottak-tkd@hioa.no<mailto:postmottak-tkd@hioa.no>

> Date:   Sun, 15 Apr 2012 17:37:50 +0100

> From:   Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>

> To:     postmottak@hioa.no<mailto:postmottak@hioa.no>

> CC:     postmottak@kd.dep.no<mailto:postmottak@kd.dep.no>

>

>

>

> Hei,

>

> på mitt vitnemål fra HiO IU, så står det at det er godkjent noen fag,

> fra NHI Datahøgskolen.

>

> Det riktige skal være Norges Høgskole for Informasjonsteknologi, (NHI).

>

> Jeg studerte der studieårene 1989/90 og 1991/92, og skolen var da eiet

> av Vivendi som skiftet navn til Næringsakademeiet.

>

> Studiet var visst bygget opp som på et amerikansk universitet:

>

> http://www.oslo.net/historie/CW/utg/9527/cw952701.html

>

> Så jeg syntes at dere burde godkjenne flere av fagene mine derfra, sånn

> at jeg kan få en Bachelor-grad, (og ikke bare en Høgskolekandidat-grad).

>

> NHI var visst så bra at Universitetsrådet følte seg truet av dem, (står

> det i linken ovenfor).

>

> NHI Datahøgskolen, det navnet oppstod først noen år etter at jeg hadde

> gått på NHI, og dette var etter at NHI ble slått sammen med NKI.

>

> (Se linken ovenfor).

>

> Sender også kopi til NITH for jeg etterlyser også en

> Bachelor/kandidat-grad fra dem.

>

> Jeg har jo drøye 30 vekttall, både fra NHI og HiO IU, så det burde holde

> til en Bachelor, synes jeg.

>

> Har også hatt problemer med NITO, så vil gjerne over i Mesta, hvor det

> vel holder med en Bachelor vel, (hvis ikke de krever Master da).

>

> Har også studert ved University of Sunderland, og hadde krøll med

> studielånet der, men fikk ihvertfall godkjent noen obligatoriske

> oppgaver, som jeg har noe som heter transcript for, som jeg har på denne

> linken, blant annet:

>

> http://johncons.angelfire.com/om.html

>

> Så kanskje jeg kan få en bedre grad fra enten HIOA eller NITH nå, som

> dere ser hvor fin NHI-utdannelsen min er.

>

> Ihvertfall ser det vel litt dumt ut, at det står NHI Datahøgskolen, på

> graden min fra HiO IU, når jeg gikk på NHI før NKI ble involvert på

> eiersiden.

>

> Så håper jeg kan få et par Batchelor-grader sendt fra Norge hit til

> England nå.

>

> (For da blir det lettere å få jobb her, med en kjent tittel).

>

> På forhånd takk for hjelp!

>

> Mvh.

>

> Erik Ribsskog

>

>

>

>







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter