Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. mai 2012

Min Bok 3 - Kapittel 49: Enda mer fra førstegangstjenesten

Fra den tida, som jeg var reserve, og vi som var reserver, holdt til på stabsrommet.

Så husker jeg spesielt en episode.

Øverland og dem, satt ved bordet, på stabsrommet, og spilte kort, (eller noe sånt), vel.

Og jeg, jeg hadde vært og drevet med noe annen tjeneste, enn dem.

(Jeg hadde nok vært med de vanlige geværlaga da, eller noe).

Så jeg kom tilbake til brakka, noe seinere, enn Øverland, (som jo var troppsass.), og en del av de andre, som bodde på stabsrommet da.

Og jeg hadde kanskje gått på ski, (eller noe), og skulle ta meg en dusj da.

Men så var det kanskje mye snø, fra uniformen og støvla mine, (eller noe), som hadde smelta, på gulvet.

(Eller hvordan dette kan ha vært, igjen).

Ihvertfall så kom det en kommentar, til meg, fra Øverland, som satt med klær på, borte ved bordet, (ved vinduene), i stabsrommet, og til meg, som hadde skap, som stod med en gang man kom inn døra, og til høyre.

At, 'nå så du smart ut'.

For da hadde jeg stått naken da, (og klar til å gå i dusjen vel).

Samtidig mens at jeg hadde hatt på meg feltstøvlene.

Men det kan ha vært fordi at det ofte var veldig møkkete, i gangen, på brakka.

Sånn at man måtte ha på seg noe på beina, når man dusja, ellers så måtte man nesten dusje en gang til.

Siden det noen ganger kunne være veldig møkkete, spesielt på gangen, på brakka da.

(Noe sånt).

Så det var jo litt pinlig, husker jeg.

Der jeg stod med 'badetiss', mer eller mindre, vel.

Å få oppmerksomhet, rettet mot meg, når jeg stod der naken liksom.

Det var ikke akkurat noe jeg syntes var artig, for å si det sånn.

Så om Øverland var en skaphomse, siden han fulgte så med på medsoldater som skiftet?

Det har jeg ikke tenkt på, før nå i det siste.

Men Randen sa jo at det luktet sæd, på doen der.

Og stabsrommet, det var jo det rommet, som var nærmest badet, (og doene da).

Og den ene gangen, som jeg prøvde å runke på do, (seinere, når jeg var på lag 2), så var det jo Øverland, som jeg overhørte, (mener jeg), at romsterte inne på badet der, (og dreit ut den Top Secret-bæreposen, som jeg hadde, siden han syntes at det var alt for mye hårgele og forskjellige ting, oppi der, da).

(Sammen med en annen soldat, som jeg ikke er sikker på hvem var).

Så om det var sånn, at for eksempel Øverland og Løvenskiold, hadde homsesex, inne på doen der, på brakka, til tropp 1, på Terningmoen, dette året, (92/93-kontigenten).

Det er noe jeg har lurt på nå, mens jeg har skrevet, på de siste kapitlene, av Min Bok 3.

For noe rart var det nok der ihvertfall, siden Øverland var så opptatt av hvordan jeg så ut naken og siden Randen hadde lukta sæd på doen, på brakka der da.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På begynnelsen av det året, som jeg var, på Terningmoen, så hendte det at jeg gikk til treningsstudioet, i velferdsbygget der, for å trene.

Et par ganger ihvertfall.

Men jeg var veldig dårlig i benkpress, og klarte vel ikke 30 kilo engang, tror jeg.

Og mens jeg gikk fra brakka og til velferdsbygget, for å trene en gang.

(Sammen med en annen soldat i troppen, tror jeg).

Så overhørte jeg det, at en fra en annen tropp, (eller noe), sa det, (om meg da), at 'han må trene ja, for å bli mann'.

Så jeg var rimelig tynn, på den her tida, må man si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker også forresten, at 10 Torp, (som endte opp på lag 3 etterhvert, mener jeg å huske), han var veldig sosial.

Og en gang, så husker jeg det, at han sa det, til en soldat, fra en annen tropp vel, at ZZ Top var bra, og spesielt 'Sleeping Bag'.

Og Torp kalte også Pettersen, fra Fredrikstad, for ''n Raymond', en gang, husker jeg, på troppens oppstillingsplass vel.

Og Torp prata også med en fra en annen tropp en gang, om at han kjente ei fin dame, fra Dal, (eller noe), mener jeg at jeg overhørte.

Og til meg, så sa Torp en gang, at han hadde vært med på å arrangere en triathlon-konkurranse, en gang, og da hadde hu fine dama, bare vrengt av seg t-skjorta, og stått der toppløs, foran en haug av folk, (sa han), mens hu skifta da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, dette året, som jeg var, i Geværkompaniet.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 3.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter