Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. august 2012

Jeg sendte også en e-post til patentmyndighetene i Norge





Gmail - Patenter/Fwd: Patents











Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Patenter/Fwd: Patents












Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>



Mon, Aug 6, 2012 at 3:16 AM




To:
mail@patentstyret.no






Hei,

sender kopi av en e-post angående patenter som jeg har sendt til patent-myndighetene, i USA.

Har også kontaktet patent-myndighetene i Storbritannia, angående dette.


Ønsker å registrere disse patentene, sånn at jeg slipper å oppleve det, at noen eventuelt stjeler de, og tjener penger på mine oppfinnelser.

Håper dette er i orden!

Mvh.


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: Mon, Aug 6, 2012 at 2:44 AM
Subject: Patents
To: usptoinfo@uspto.gov


Hi,

I'm sending you an initial e-mail regarding some patents I've invented.



1.

The first patent is an online 'one-click-shop', for e-commerce.


One just point on the goods with the mouse-arrow, and then clicks to put the item in the shopping-basket.

Like shown on one of my web-shops here:


(It works with PayPal now, but should work with any payment-system with some modification).


2.

I've also invented a crossword-compilaton-programme, some years ago.


When I studied at the academy NHI, (Norges Høgskole for Informasjonsteknologi), once owned by French company Vivendi, in Oslo, in 1991/92, as part of a module called O39/49 Project Assignment.


My transcript from this academy can be found in PS. 5, in this link, from my website, at Angelfire:


The computer-programme I made in Pascal has an algoritm in it that can make crosswords.

The programme first makes the solution for the cross-word, in a matrix, and then finds the synonyms in a word-list, and then prints out the cross-words.


These algoritms, could be used to make commercial crosswords, I think.

One just need to put them in a bigger matrix.

And the programme, as it is, from the early 90's could make commercial cross-words as it is.


One just need to put some more synonyms in the world-list.

But if one works a bit more with it, one could make even bigger cross-words.

But I want to please have patents on these two algorithms, and also the finished programme.


The academy isn't co-operating now, I've overheard I'm followed by some 'mafian' in Norway, so I've ran to the UK, and the programme is in Norway.

Even so I send this as an initial e-mail regarding this.


I've been in contact with UK patent-autorities, but have had problems with getting them to see this from my side.

Am also wondering about contacting Norwegian patent-autorities.


Hope I can get these patents registered with you!

Yours sincerely,

Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter