Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 28. august 2012

Min Bok 5 - Kapittel 4: Enda mer fra St. Hanshaugen

Et års tid, (eller noe sånt), før jeg flytta, til St. Hanshaugen.

Så var Magne Winnem og jeg, og besøkte vår tidligere klassekamerat, (fra Gjerdes videregående), Andre Willassen, i Drammen.

Dette var nok Magne Winnem sitt forslag, for både han og Andre Willassen, er fra Røyken, da.

(Mens jeg selv er fra Berger, som er et par-tre mil, lengre i avstand, fra Drammen, enn det Røyken er, da.

Så jeg var litt sånn 'bonde i byen', det året jeg gikk, på Gjerdes videregående, i Drammen, da).

Og det var vel også Magne Winnem som kjørte.

(Fortsatt i den samme 'pastellblå-aktige' Volvo 'by-bilen' vel, (jeg husker ikke modell-navnet), som han hadde hatt, russeåret, på Gjerdes videregående, (cirka fem år før det her vel).

Men Magne Winnem hadde etterhvert kjøpt ut prosent-eierdelene, til sin far og sine brødre, i denne bilen, da.

Sånn at han etterhvert ble den eneste eieren, av denne lille Volvo-en, da).

For det her var en stund før jeg fikk lappen og bil, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Andre Willassen, han hadde fått seg en leilighet, på Åskollen, (eller noe), cirka ved Glassverket, i Drammen, så man måtte faktisk kjøre litt langs Svelvikveien da, (eller ihvertfall ut mot Svelvik), for å komme ut dit hvor Andre Willassen bodde.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Andre Willassen, han hadde fått tak i den nye CD-en, til Depeche Mode, husker jeg.

Og det var albumet 'Songs of Faith and Devotion'.

Og da jeg hadde innflyttingsfest, på St. Hanshaugen, noen måneder etter at Magne Winnem og jeg, hadde vært på besøk, hos Andre Willassen, da.

Så hadde vel jeg også kjøpt den CD-en, (mener jeg å huske).

Ihvertfall så mener jeg å huske det, at Elin Winnem, sa det, at sangen 'In your room', som var på det albumet, var 'fin', da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og Magne Winnem og jeg, vi prata også om å dra innom en Rimi-butikk.

Som lå nesten ved Rundtom der vel, i Drammen.

(Da vi kjørte tilbake, mot Drammen igjen, fra ved Glassverket der, da).

For å se på den butikken, da.

For Magne Winnem likte vel å studere Rimi-butikker, da.

Men jeg var vel ikke helt med, tror jeg.

Så jeg husker ikke helt om det ble noe av.

Det er mulig at den butikken hadde stengt alt.

For dette var vel en lørdag vel.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det Andre Willassen, kunne forklare om, på innflyttingsfesten min, på St. Hanshaugen.

Det var vel det, at CC Matsenter hadde blitt til en ICA-butikk.

Og at CC Storkjøp hadde blitt til en Rimi-butikk, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Så hvis jeg ikke tar helt feil, så var Andre Willassen assisterende butikksjef, på et ICA supermarked, da.

Som tidligere hadde vært ærverdige CC Matsenter, hvor Andre Willassen vel hadde jobbet, siden tiden på Gjerdes videregående, og gradvis steget i gradene, da.

(Og hvis jeg ikke husker helt feil, så tror jeg at mora hans, også jobba på CC Matsenter, (på slutten av 80-tallet ihvertfall), eller noe sånt, da.

Men det her tørr jeg ikke å si helt sikkert, da).

Men han kom ikke lenger, og begynte å jobbe på et lager, et år eller to etter det her, vel.

Andre Willassen, han prata også om at butikkene i Drammensområdet.

De pleide å sende hverandre grise-fakser, hvor de vitsa med reklamer osv., da.

Blant annet så hadde de fått en faks, sa Andre Willassen, hvor det var noen som hadde laget en parodi, over den Møllers Tran-reklamen, som var kjent, på den her tiden.

Og den gikk sånn, 'bestefar tok du for mye Møllers Tran?'.

Også var det noen slags pedofile grisetegninger, (eller noe sånt), ifølge Andre Willassen, på den her faksen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Elin Winnem, hu sa det, at det var det samme for henne, om Magne Winnem jobba i Rimi, eller ikke.

(For Magne Winnem hadde begynt å studere på BI, på heltid, da).

Og da Magne Winnem og jeg, var ute og besøkte Andre Willassen, på Åskollen.

Så hadde Andre Willassen vist oss noen bilder, av ei ung kassadame, fra CC Matsenter.

(Noen bilde av henne i bikini vel, på en fin sandstrand, da).

Og da forklarte Andre Willassen det, at det her var ei kassadame, fra jobben hans, (PÅ CC Matsenter/ICA), da.

(Altså en av hans 'undersotter', (må man vel si)).

Som han hadde vært sammen med på 'kjærlighetsferie', (sa han vel), nede i Syden, da.

Og det her var ei kassadame som så rimelig fin og sprek ut, mener jeg å huske, (sånn at man nesten ble litt sjalu på Andre Willassen, vel), på de her bikinibildene, da.

Og dette var muligens den samme dama, som Andre Willassen hadde med seg, på innflyttingsfesten min.

Men det har jeg aldri fått bekreftet, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Andre Willassen, han fortalte også en litt rar historie, da Magne Winnem og jeg, var og besøkte han, ute i Åskollen der, i 1995 en gang, (må det vel ha vært).

Og det var det, at han hver dag, før han dro på jobb.

Ikke rakk å barbere seg, før han dro på jobben, da.

For han stod opp på et sånt tidspunkt, at han måtte velge bort noe, da.

Ellers så kom han for seint på jobben, da.

Så han måtte liksom velge om han skulle kutte ut å dusje, før han dro på jobb.

Eller om han skulle kutte ut å pusse tenna, før han dro på jobb.

Eller om han skulle kutte ut å barbere seg, før han dro på jobb.

Og da kutta han ut å barbere seg, fortalte Andre Willassen, da.

Så Andre Willassen, han hadde altså stokka om, på rutinene sine, fra det skoleåret, som han satt på pulten ved siden av meg, (russeåret), på Gjerdes videregående, da.

(Hvis jeg skulle gjette, ihvertfall).

For da pussa han nok ikke tennene sine, om morgenen, tror jeg.

For den ånden, som Andre Willassen hadde, det skoleåret.

Det er den verste ånden jeg noen gang har lukta da, (vil jeg si).

(Og Tim Jonassen, fra Hyggen, han fikk meg jo også med, på å kjøpe en tannbørste og en tannpasta-tube, i julegave, til Andre Willassen.

Siden han hadde så dårlig ånde, da.

En julegave som det ble min jobb, å lure oppi ranselen, til Andre Willassen, da.

(For Tim Jonassen klarte å overtale meg til å gjøre dette, da).

Siden jeg satt på plassen ved siden av Andre Willassen, da.

Siden dette var den eneste ledige plassen, (mer eller mindre, ihvertfall), i klasserommet, på Gjerdes videregående, da jeg dukka opp der, (med en buss fra Berger, som var framme i siste liten vel), den første skoledagen da, skoleåret 1988/89.)

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter