Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 25. september 2012

Det her er ei jeg klinte med på danskebåten en gang, på slutten av 80-tallet

klinte med på danskebåten en gang

http://www.facebook.com/profile.php?id=100001400330270

PS.

Her er mer om dette:

Erik Ribsskog
for 10 minutter siden
Erik Ribsskog
  • Hei,

    var det ikke deg jeg traff på Petter Wessel i 1988?

    Og igjen i Stavern sommeren 1990?

    Jeg var med noen Røyken-folk som jeg nesten ikke kjente i det hele tatt til Danmark.

    Du skjønte sikkert at jeg var nervøs siden jeg sa jeg var fra Larvik, (hvor jeg er oppvokst), og ikke fra Berger hvor jeg bodde.

    Du var flink til å kline ihvertfall, og hadde pupper, selv om jeg ser nå at du var russ93.

    Jeg var jo russ89.

    Men det var jo bare klining.

    Var det ikke mora di som var lærerinna di og?

    Har overhørt at jeg er forfulgt av mafian og har rømt til England.

    Navnet ditt er i adresseboka som ligger hos City Self Storage i Oslo sammen med de andre tingene mine som jeg ikke får.

    Jeg kom plutselig på etternavnet ditt nå, for jeg mista strømmen her i en del dager, og fikk sovet en del og tenkt litt og sånn.

    Farmora mi Ågot sa at du var en liten jentunge og ble sur på meg fordi du ringte.

    Jeg traff noen badenymfer på stranda i den militærleiren i Stavern, sommeren 1989, tilfeldigvis, da jeg var på besøk hos bestemor Ingeborg, og de sa at du var flau fordi du hadde så store pupper.

    Jaja, det var jo bare klining vi gjorde så.

    Og lillesøstera di var jo med oss på kino og sånn.

    Og mora di var jo på båten og.

    Men du så cirka like gammel ut som to 16 år gamle jenter som jeg klinte med i Brighton, på språkreise, (sammen med tremenningen min Øystein Andersen), et par-tre måneder tidligere.

    (Ei fra Hammerfest og ei fra Oslo).

    Så det var derfor jeg tenkte at det var greit å kline med deg, for det var jo lov for meg å kline med de 16 år gamle damene.

    Sånn som jeg skjønte det.

    Jeg skjønte ikke at du bare var fjortiss for å si det sånn.

    Var det niende-klasse-tur dere var på?

    Da jeg møtte deg i Stavern, (siden min mormor bodde der), så virka det som at du og venninna di ville at en gjeng skulle legge merke til meg.

    Mens jeg fulgte dere fra sentrum og mot der mormora mi bodde i Herman Wildenweys gate.

    Du og venninna di hadde sykler.

    Hva var det gjengen da, det frika meg litt ut må jeg si.

    Men men, det var artig å se at du har studert statsvitenskap osv.

    Ikke dårlig!

    Jeg har en blogg som jeg skriver om alt mulig på nå: http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/

    Så takk for sist, eller hva jeg skal si.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Tante Ellen var forresten hos bestemor Ingeborg da jeg møtte deg og venninna di, i Stavern.

    Og hu sa til meg at vi skulle ha hvitløk i maten den dagen.

    Og så var ikke jeg så klar for det.

    Så sa hu at ingen av oss skal vel kysse noen.

    Også fikk jeg et avskjedskyss av deg ihvertfall.

    Og da sa tante Ellen: 'Har du fått et kyss?', da jeg gikk inn døra hos bestemor Ingeborg igjen.

    Så hu er synsk, må man si.

    Det er mora til Rahel, hvis du veit hvem det er.

    Hu og venninna Sophia Legind, fra Steinerskolen i Danmark, var der, den sommeren.

    Men da var du vel over seksten ihvertfall, får jeg regne med.

    Det var derfor jeg ikke kontakta deg, sommeren 1989, selv om jeg var i Stavern.

    For bestemor Ågot klikka helt etter å ha prata med deg.

    Og mente at du hørtes så ung ut da.

    Hvis det ikke var lillesøstera di som ringte da.

    Du får skrive tilbake hvis du kan/gidder.

Nyere innlegg Eldre innlegg Startsiden

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter