Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 20. september 2012

Mer om Nina Monsen

Erik Ribsskog Thu, Sep 20, 2012 at 2:10 PM To: "Mogstad, Brage" Reply | Reply to all | Forward | Print | Delete | Show original Hei, ok, det er deg fra Stovner Senter i 1993. Ja, jeg husker vi diskuterte EU hoeyt i kjelleren der. Paa en kafe der. Det var siste gang jeg saa Nina Monsen saa du kjenner henne nok bedre enn meg. Ihvertfall som voksen. Kondolerer det som skjedde. Jeg synes ikke jeg vant diskusjonen, jeg hadde haiket med en fra ved Illseng, og diskutert EU, paa vei hjem fra Terningmoen, dagen foer. Saa jeg hadde oved paa argumentene om Gro Harlem Bruntland som var for EU. Jeg husker at du var Arbeiderpartiet-fan og mot EU. Jeg var Hoeyre-fan og for EU. Men dere vant EU-valget ihvertfall, saa jeg faar si gratulerer med det. Du var sammen med Nina Monsen saann som jeg skjoente det. Er det du som er far til hennes barn? Jeg sitter paa biblioteket i Spellow i Liverpool naa for man maa betale stroemmen kontant der jeg bor, paa forskudd, men jeg faar ikke arbeidsledighetstrygd lenger. Kondolerer igjen for at Nina Monsen tok selvmord i aar 2000, var det vel. Mvh. Erik Ribsskog - Hide quoted text - On 9/19/12, Mogstad, Brage wrote: > Nei jeg er ikke familien til Nina. Ja jeg synes du skulle holdt deg for god > for å spre fritt navn og visse detaljer om andre. Jeg har diskutert EU med > deg, og du vant vel den gangen. > > From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com] > Sent: 19. september 2012 16:31 > To: Mogstad, Brage > Subject: Re: Fantasi/virkelighet i salig blanding om Nina Monsen på > internett > > Hei, > > hvis din familie hadde brydd seg om Nina Monsen så hadde de ikke latt henne > bo nede hos Haldis Humblen og bli kalt Nasse Nøff av Christell Humblen. > > Så her er det diskuterbart hvem som egentlig kjente henne. > > Jeg kjente henne kanskje bedre enn dere på begynnelsen av 80-tallet. > > Men jeg innrømmer at jeg ikke kjente henne så godt etter det. > > Men jeg har rett å skrive om det som har skjedd meg. > > Men jeg tror at Nina Monsen bare ville ha synes at det her var morsomt. > > For det var sånn hu var. > > Og det er vel derfor hu har en fugl på graven sin og ikke et kors, hvis jeg > skulle tippe. > > Mvh. > > Erik Ribsskog > > PS. > > Jeg skriver ting som de er fordi jeg har overhørt at jeg er forfulgt av > 'mafian', uten å få rettighetene mine. > > PS 2. > > Er du sønnen til Nina Monsen? > > Kondolerer isåfall. > > > 2012/9/19 Mogstad, Brage > > - Hide quoted text - > Hei, > jeg skriver til deg, ikke for at du skal legge ut denne mailen på internett, > men fordi jeg lurer på om du er blitt helt nummen og følelsesløs. > Jeg kontakter deg fordi jeg ønsker at du skal anonymisere anekdotene og > blandingen av fakta og fiksjon som du har lagt ut om Nina og hennes venner > og familie på internett. > > Her er det helt sikkert ting mye som er både sant og riktig, du forteller > ting slik du har opplevd det og tror det kan henge sammen. > Men likevel: det meste av det du skriver hører ikke hjemme i den offentlige > sfære, og mye er virkelig svært uriktig og ren fantasi. > Ærekrenkende, er ordet som faller meg for hjertet. > Dette både er og var mennesker jeg kjenner godt og bryr meg sterkt om, og en > del av det du påstår er ikke bare ille å lese om, det er virkelig totalt > usannsynlig. > De detaljerte historiene har kanskje muligens en slags terapeutisk verdi for > deg og noen helt få mennesker, men aller sterkest er følelsen du gir oss at > det du skriver om er krenkende. > > Tenk. Bare tenk deg om. > Jeg ville aldri, og kommer helt sikkert heller aldri, til å legge ut så > intime detaljer og så personlige skildringer om levende eller døde personer > som det du har gjort. Og du vet jo ikke engang hva som er riktig eller galt > av det du legger ut. > Slett det. Vær så snill, bare ta det vekk ifra internett så snart du kan. > Eventuelt anonymisere det hele med fiktive navn. > Dette er en jente som mange var glade i, som nå er gått bort. Hun var > fantastisk, unik, varm og viktig for oss. > Du Erik, påfører familien og etterlatte unødig smerte og sorg ved å legge ut > detaljerte skildringer som inneholder fulle navn og årstall og spekulasjoner > som er krenkende. De er fullt søkbare på internett og mange som søker på > Nina og hennes familie og venner vil finne dette. Har du blitt lik de du > hevder at du forakter? Har du blitt det du frykter? > Holder det ikke bare å skrive et fiktivt navn da, om du absolutt må få det > ut på papir? > > Folk vil glemme hva du sa, folk vil glemme det du gjorde, men de vil aldri > glemme den følelsen du ga de. > > Mvh > Brage Mogstad > >

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter