Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 15. september 2012

Min Bok 5 - Kapittel 41: Thassos

Jeg husker varmen, som slo mot meg, når bussen, som vi kjørte, fra flyplassen, og til Thassos, tok en pause, (må det vel ha vært).

Jeg hadde vel ikke kjent en lignende lufttemperatur, siden Jugoslavia-turen, i 1980.

(Som jeg har skrevet om, i Min Bok).

Selv om det kanskje ikke var fullt så varmt, i Jugoslavia.

For Istra, (der jeg var på ferie, i 1980), det ligger vel lenger nord, enn Thassos, (hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

To unge norske damer, på bussen, de baksnakka meg, under den her pausen, utendørs da, (husker jeg).

(Av en eller annen grunn).

Og en overarbeidet og stresset ungkar, som var 10-20 år eldre enn meg, gikk av bussen, ved et annet hotell, (på et tidligere stoppested), på veien til hotellet mitt, i Thassos da, husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Hotellet som jeg skulle bo på het Elli Maria, (mener jeg å huske, etter å ha søkt litt på nettet nå).

Og en hyggelig, gresk hotelldame, i 20-årene vel, ga meg nøkkelen til rommet, da jeg dukka opp der, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg fikk et dobbeltrom aleine der.

Så det var jo ikke verst, med tanke på den lave prisen, som jeg hadde betalt, for den her pakketuren, da.

Den første natta der, så fikk jeg ikke sove, husker jeg.

Så jeg stod opp tidlig, den andre dagen der, da.

Og så gikk jeg opp til et antikk tempel, som lå på en høyde, over Thassos der, da.

Og på stien opp dit, så så jeg noen lignende firfisler, av de jeg så som gutt, i Jugoslavia, i 1980, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg kjøpte meg vel en badeshorts der, (mener jeg å huske).

For jeg hadde med 2000-3000, i lommepenger, da.

Og jeg kjøpte også en pakke kondomer, husker jeg.

I tilfelle jeg fikk snøret i bånd, hos noen damer der, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg gikk litt rundt i Thassos sentrum der, husker jeg.

Midt på dagen da.

Etter å ha sett på det tempelet, vel.

Og de greske damene, de var helt gærne, da.

For hvis jeg ikke fulgte med på dem, (noen litt lave skjønnheter, i 20-årene), så gikk de nesten rett inn i meg, (uten å si noe da), når jeg gikk forbi dem på gata da, (husker jeg).

Så man måtte nesten passe seg litt for dem, da.

Men det var kanskje sånn de flørta der.

Det er mulig.

Så sånn var kanskje det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En av disse greske skjønnhetene, i 20-årene.

(Muligens ei som nesten gikk inn i meg).

Hu gikk inn på et gatekjøkken der da, husker jeg.

Og da gikk jeg også inn dit, da.

(For jeg var litt sulten, husker jeg).

Og da så jeg at hu kjøpte noe slags kebab, (eller noe sånt), der.

Og da prøvde jeg også den retten, da.

Og den retten het gyros da, (husker jeg).

Og det er nesten som kebab, da.

Bare at det er svinekjøtt, istedet for fårekjøtt, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og om kvelden der, så fant jeg en bar, som noen ganske få folk satt i, husker jeg.

Og jeg ble litt kjent med en dame der.

Ei dame som lærte meg det, at skål, det het 'jamas', på gresk, da.

(Hvis jeg husker det riktig).

Men hu var sammen med en svær motorsykkelkar, da.

Og dem drakk noen drinker der, som han bartenderen tente fyr på, da.

Før man skulle drikke dem.

Og alle gjestene der, (det var vel bare seks-syv personer der, eller noe sånt), de fikk en sånn drink gratis da, (på slutten av kvelden).

Unntatt meg, da.

Så jeg måtte faktisk betale for en sånn 'flamme-drink', for å få smake på den, da.

Så etter det, så syntes jeg ikke at det var så artig, å gå der lenger, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og en dag, så tok jeg med meg noen øl, og gikk bortover stranda der.

I den andre retningen, enn det fjellet, med det tempelet på, da.

Og da fant jeg et fint sted, å ligge å sole seg, husker jeg.

Borti 'høgget' der, da.

For bystranda der, den var verre enn stranda i Weymouth, (hvor jeg var, sommeren 1986), sånn som jeg husker det.

Og da fant jeg et bra sted, å ligge å sole seg der, da.

Hvor det også var en fin strand, da.

(Like nedenfor et hotell, eller noe sånt, vel).

Og dit gikk jeg et par dager, da.

Selv om det var et stykke å gå dit, da.

Og jeg husker at to skjønnheter lå like ved meg der, og solte seg, en dag, da.

Og jeg husker at de flytta seg litt, ettersom at sola gikk ned, da.

Og hu ene lå liksom med rumpa rett mot meg plutselig da, husker jeg.

(At jeg kunne se, når jeg snudde meg).

Og jeg husker fortsatt at jeg kunne se det, at hu liksom hadde noen slags groper, mellom rumpeballene og lårene da, (må det vel ha vært).

På sin slanke og spreke kropp da, (må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker også at en pen tenåringsjente, dreiv og solte seg, (på en solseng), rett foran meg der, da.

Men hu var der sammen med foreldrene sine, (som også lå på hver sin solseng), da.

(En feit far blant annet, mener jeg å huske).

Og de var kanskje noen tyske gjester, på det hotellet da, eller noe.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg hadde med meg en radio dit, (av noe slag), husker jeg.

Og den sangen, som gresk radio spilte, omtrent hele tida, den her sommeren, da.

Det var 'I'll be Missing You', med Puff Daddy, da.

En sang som jeg ikke hadde hørt, før jeg dro ned til Hellas da, (må jeg innrømme).

Så jeg skjønte ikke helt hvem som hadde denne sangen, før jeg var tilbake i Norge, vel.

Og jeg leste vel også en bok, mens jeg lå på stranda, nedi Hellas der.

Og det lurer jeg på om kan ha vært 'Hilal', av Torgrim Eggen.

(For jeg hadde gitt opp den 'To Tårn', da.

Som jeg hadde prøvd å lese ferdig, mens jeg var sykmeldt etter kneoperasjonen min.

Og på stranda i Løkken da, sommeren før).

En bok som jeg vel må ha kjøpt i en bokhandel, (eller noe sånt), en tid før det her, vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På det stedet, som jeg lå og solte meg, (nedenfor det hotellet, eller hva det var), så var det også en utendørs dusj da, husker jeg.

Hvor de to skjønnhetene som endte opp med å ligge å sole seg, på hver sin side av meg, (eller noe sånt vel), pleide å dusje da, (etter at de hadde bada da), husker jeg.

(Noe jeg også gjorde, etter at jeg hadde bada, da.

For vannet var litt vel salt der vel.

Omtrent som det var, på strendene i Jugoslavia, da jeg var der, sommeren 1980, da).

Og de damene var vel toppløse og, tror jeg.

(Men det husker jeg ikke helt nøyaktig, da.

Om de var toppløse eller hadde på seg bikini).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En kveld der, så gikk jeg på en bar, hvor det omtrent bare var grekere, husker jeg.

Og to nord-europeiske damer, vel.

Jeg stod like ved siden av de nord-europeiske damene, i en bar der, husker jeg.

Men jeg ga opp da, siden det var så mange grekere der.

(Som mange av var kraftigere enn meg, da).

Og stakk ut, da.

Og jeg fant tilslutt et diskotek, (i samme gata som hotellet der vel), hvor det også vanka noen norske folk, da.

Og noen tyskere, som kjørte rundt i en vel tyskregistrert Jaguar der, de vanka også på noen av de samme utestedene, som meg, da.

For de ble jeg vel introdusert for, av hu 'jamas-dama', (tror jeg), på den 'flamme-drink-baren', da.

Og jeg møtte dem vel senere igjen, på det diskoteket, da.

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at det var omtrent fler folk i gatene der, om kvelden, enn om dagen.

Jeg husker en kveld, som jeg gikk i en slags markedsgate der, da.

Og der pleide jeg å kjøpe noen slags hjemmelagede pizza-er, som noen lokale koner og deres døtre, stod i flere boder, og konkurrerte om å selge, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og en gang, så husker jeg det.

At jeg så to nord-europeiske damer, som gikk i folkevrimmelen, i den markedsgata, da.

Og hu ene åt på ei pølse, (eller noe sånt), da.

Disse to damene, de gikk motsatt vei, av meg, da.

Og to grekere, de gikk ikke så langt unna meg, da.

(I samme retning, som meg).

Og han ene av de to grekerne, han begynte å spy ut noen slibrige kommentarer, høyt, til hu som gikk og spiste på den pølsa, da.

(Sikkert om at hu kunne få noe annet å smake på og, eller noe sånt.

Virka det som for meg, ihvertfall).

Og hu nord-europeiske dama, hu knakk nesten sammen, av de her glosene, da.

Sikkert fordi at hu syntes at de var vittige, da.

(Sånn som det virka som, for meg, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg lurer på om det var Amstel som var det mest populære ølet der.

(Hvis ikke det var i Ayia Napa, på Kypros, hvor jeg havna, da jeg igjen kjøpte en restplass, fra Ving, sommeren etter).

Og jeg husker at jeg spilte flipperspillet, på det gatekjøkkenet, hvor jeg kjøpte gyros, en gang.

(Siden jeg jo hadde hatt to kamerater, Glenn Hesler og Øystein Andersen, som hadde hatt spilleautomatfirma, da).

Og da kjøpte jeg også en øl, (som drakk mens jeg spilte), av eierens unge datter, som stod bak disken der, da.

Og da eieren kom tilbake, så fikk han hu dattera til å løpe avgårde, (et eller annet sted da), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker også at ouzo, var det lokale brennvinet der.

Og det fantes mange forskjellige merker, av ouzo, da.

(Eller ihvertfall en del slag vel.

Og i forskjellige flaskestørrelser, da).

Og det brennevinet var veldig billig der, da.

Men jeg hadde ikke med meg så mye penger, da.

Og jeg hadde kjøpt to halvliters plastflasker, med Vikingfjord vodka, allerede på Gardermoen, før flyet til Hellas gikk, da.

(For de flaskene var så billige, på tax-free-en der, da).

Så jeg kjøpte ikke noe ouzo der, da.

Mens hvis jeg hadde hatt med meg mer penger, på den her turen, så hadde jeg nok kjøpt det.

Og jeg husker også at de solgte noen flotte sjakkbrett der.

Som nok var lokalproduserte, da.

Og de var laget i flott marmor og sånn da, husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og utafor hotellet Elli Maria der.

Så pleide det å sitte noen lokale gubber, da.

Som sikkert drakk ouzo, da.

Fulle blei dem ihvertfall.

Midt på dagen, da.

Og en gang, så sa han ene av de 'fyllik-gubbene' noe til meg, på gresk da, (husker jeg).

(I fylla, da).

Men jeg skjønte jo ikke et ord av det han sa, da.

Men jeg sa bare 'hei', (eller noe sånt), på norsk, da.

Og gikk videre, da.

Og da var de hurpene fra bussen der igjen da, (husker jeg).

Og hu ene sa til hu andre da, (husker jeg at jeg overhørte), at 'tror han at dem skjønner norsk, eller?'.

(Noe sånt).

Men hva skal man si til sånne fylliker, da?

Minst mulig, vil jeg si.

For hvis jeg hadde sagt noe på engelsk, så hadde dem sikkert ikke skjønt det heller.

(Hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

Så jeg bare sa noe, da.

Men trodde de hurpene at jeg snakka gresk da, eller?

Det virka nesten sånn.

Men jeg var kanskje litt for mye i Rimi Bjørndal-verdenen, da.

Så jeg var kanskje litt stressa, da.

Selv om jeg mener det, at når en full gubbe prater til deg på gresk.

Da er det ikke så lett å vite hva man skal svare, liksom.

Jeg er jo ikke gresk heller, mener jeg.

Selv om de hurpene fra bussen kanskje trodde det, da.

(Det kunne ihvertfall virke sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg leste litt mer om Thassos, (som er en ganske liten øy, forresten), på nettet nå.

Og da kom jeg på det, at jeg faktisk så en god del oliventrær, da jeg gikk ned fra det fjellet, som det tempelet lå på, den første dagen der, da.

Og jeg gikk også gjennom en gate der, hvor bare lokale folk bodde da, husker jeg.

På veien ned fra fjellet, da.

(Hvis jeg husker det riktig, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og på ferja, ut til Thassos.

Så husker jeg det, at det var delfiner, i havet, da.

Som vi kunne se på, fra ferja, da.

Så det var ganske artig da, husker jeg.

Men jeg hadde ikke noe kamera, på den her tida.

For jeg hadde litt problemer med å få fremkalt bilder, som gutt da, husker jeg.

For det ble aldri noe resultat, når jeg sendte inn bilder, til Foto-Knudsen, eller hva det firmaet het igjen, da.

(Som jeg har skrevet om, i Min Bok, vel).

Så jeg har ikke pleid å ta så mye bilder, før mobilkameraene har dukket opp, nå på 2000-tallet, da.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at en kveld, på det diskoteket, som lå, i den samme gata, som hotellet der.

Så møtte jeg to damer, fra Bulgaria, (eller noe), som skulle hjem, dagen etter, da.

Og jeg spurte dem, om de skulle være med meg hjem, på hotellrommet mitt, og drikke litt vodka, da.

(Den Vikingfjord-vodkaen, som jeg hadde kjøpt med meg, fra Gardermoen, da).

Og da, så sa dem det, at dem blei med på det, da.

Men de skulle bare ta avskjed med de greske typene sine først da, (skjønte jeg).

Så de begynte jo å råkline, med en greker hver seg, rett foran meg, da.

Men da, så ble jeg rimelig kvalm da, husker jeg.

Og det tror jeg, at de øst-europeiske damene, kunne se på meg, da.

At jeg syntes at det ble kvalmt, å se på den her tungekyssinga, da.

For plutselig, så ville de ikke bli med meg på hotellrommet mitt likevel, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og på det diskoteket der.

Så traff jeg også ei Oslo-dame, (tror jeg at hu var, ihvertfall).

Og hu prata jeg med der, mens hu satt aleine der da, (var det vel).

Og hu dro med Star Tour, (tror jeg), og ikke med Ving, da.

(Noe sånt).

Og hu var vel ganske ung, tror jeg, så det er mulig at hu dro sammen med foreldrene sine, da.

Det husker jeg ikke helt.

Men jeg prata litt med henne, da.

Men plutselig, så dukka han greske ferietypen hennes opp, da.

Og jeg fant ut det, at grekerne var nesten som muslimer, da.

For jeg spurte han, om hva han ville gjort, hvis jeg prøvde meg på søstera hans, da.

Og da ville han drept meg da, sa han.

Så det er en helt annen kultur der, enn i Norge da, husker jeg.

Og da måtte jeg prøve å roe det ned litt da, syntes jeg.

Så jeg sa det, at det ikke hadde gjort meg noe, om han tulla med søstera mi, da.

(For Pia har jo tulla med han mest 'dorky-e' typen i Svelvik, osv.

Og mange afrikanere, og sånn, da.

Som jeg har skrevet om, i de tidligere Min Bok-bøkene).

Men jeg ble kanskje litt sjalu da, på han grekeren.

Siden jeg prata med ei Oslo-dame der.

Og plutselig, så viste det seg det, at hu hadde en gresk kjæreste der, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter at hu Oslo-dame gikk hjem, (var det vel).

Så var jeg fremdeles på fylla, på det diskoteket, da.

Og jeg fant ei annen norsk dame, ved bardisken der, da.

Like før stengetid.

Som jeg begynte å kline med da, (husker jeg).

Men plutselig så dukka det opp enda en greker.

Som antagelig hadde vært sammen med henne, tidligere på kvelden, da.

(Noe sånt).

Men jeg mente vel at hu dama da var min, da.

Siden jeg hadde klint med henne osv., mens han grekeren var på do, da.

(Eller hvor han var).

Så det endte med at vi tre, vi gikk rundt i byen der, da.

Så seint på kvelden, at det begynte å bli morgen, da.

Og han grekeren og meg, vi krangla om hvem som skulle ta med hu dama hjem, da.

Og han grekeren, han prøvde å få med noen andre grekere, som var på vei til jobb, (og sånn), på å bli med, å banke meg, (eller noe), da.

Men ingen av dem blei med på det, da.

Så vi tre, vi gikk opp mot hotellet mitt, da.

Og da vi kom til hotellet mitt.

Så skulle han grekeren bråke med meg, da.

Og jeg var rimelig full og gæern, for hu norske dama, hu hadde sagt det, at hu kunne knulle med meg, i Norge, da.

Men han grekeren, han kunne hu ikke knulle med i Norge da, (mente hu).

Sa hu norske dama da, (som var rimelig full da, må man vel si).

Og han grekeren, han sa det, at vi i Norge, vi kunne knulle hele tida.

Mens der nede, så kunne de bare knulle om sommeren.

(Noe sånt).

Men nå hadde jo ikke jeg knulla noe, siden jeg knulla hu So What-dama, et og et halvt år før det her, (eller noe sånt).

Så jeg ga meg ikke, da.

Men jeg foreslo for han grekeren, at vi kunne ta hu norske dama, begge to, da.

En fra hver side liksom, (tenkte jeg), da.

På hotellrommet mitt liksom, da.

(For jeg tenkte vel som så, at sjansene for at jeg kom til å møte hu dama, i Norge, de var ganske små, da).

Men det gadd ikke han grekeren da, husker jeg.

Men han skulle slåss da, (husker jeg).

Og da stakk hu norske dama av, i en taxi som kjørte forbi da, (husker jeg).

Og da skulle han grekeren, (som var litt kraftigere enn meg vel), han skulle slåss igjen, da.

Og begynte å fekte med armene, sånn som på svart-hvitt-filmer, omtrent.

Så da jeg lo nesten av han, da.

For jeg var så vant med skrekkhistoriene, fra min tremenning Øystein Andersen.

Om folk som var flinke til å slåss på gata, osv.

For han grekeren, han kunne ikke slåss da, virka det som, for meg, ihvertfall.

Og da han grekeren så det, at jeg ble rimelig letta, over det, vel.

Og etter at jeg hadde klagd, på han grekeren, siden hu dama klarte å stikke av, da.

Så bare stakk jeg inn på hotellet, da.

Og han grekeren fikk ikke inn noen slag, ihvertfall.

Og hvor han ble av, det veit jeg ikke.

Men dagen etter, så våkna jeg, da.

Til verdens verste fyllenerver, (omtrent), da.

For da hadde jeg jo gjort så mye dumt, dagen før, da.

Og jeg hørte noen sånne mopeder, som kjørte rundt hotellet der, hele tiden, da.

Så jeg tenkte det, at det kanskje var en gjeng, (eller noe), med grekere, (altså kameratene til han 'slåsskjempen'), som prøvde å få tak i meg kanskje, da.

Siden jeg hadde krangla med han grekeren om hu norske dama, da.

Så jeg holdt meg inne på hotellrommet, hele dagen da, (husker jeg).

Og jeg husker at noen hotelldamer, kom inn på rommet mitt, etterhvert der, da.

Og ble letta når de så at jeg var ok, vel.

(Noe sånt).

Men etter det her, så gikk jeg bare og spiste frokost på hotellet og sånn, resten av ferien, da.

Jeg gikk ikke noe ut av hotellet, liksom.

For jeg visste ikke hva som skjedde i byen der liksom, da.

For jeg mistenkte at noen lokale karer kunne være ute etter meg kanskje, da.

(Selv om jeg aldri fant ut det helt sikkert, da).

Så de siste to-tre dagene, (var det vel), av den her ferien, så var jeg bare på hotellet da, (husker jeg).

Og da jeg kom på flyplassen, så hadde jeg fortsatt noen greske penger da, (husker jeg).

Og i en tax-free-butikk der.

Så så jeg en kul røykkartong, som jeg kjøpte, selv om jeg ikke røkte selv, på den her tida, da.

Og det var en Camel-kartong, som var i blikk da, (husker jeg).

Så den kjøpte jeg og tok med tilbake til Norge da, (husker jeg).

Også fikk Pia fem røykpakker og Axel fem røykpakker, vel.

(Noe sånt).

Siden begge søsknene mine røyka da, på den her tida.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og da jeg joina #quiz-show, på irc, da jeg kom hjem til Rimi-leiligheten min, igjen.

Så fortalte jeg om det som hadde skjedd, til DumDumBoy, da.

Som var en som pleide å henge på #quiz-show, da.

(Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Og han begynte da å si noe sånt, som at han var 'fiskar', da.

Og han lurte på om jeg var 'fiskar' og da, (husker jeg).

Men da skjønte jeg ikke hva han mente, husker jeg.

Eller, jeg lurte på om han kanskje prøvde å fortelle meg, at han var homo, da.

Så etter det her, så chatta jeg ikke noe særlig mer med han da, (for å si det sånn).

(Hvis jeg husker det riktig).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg husker også noe fra matbutikken, hvor jeg pleide å handle, der nede.

(Som kalte seg supermarked.

Men som var mindre enn Rimi Nylænde, vil jeg si).

Og der var det sånn.

At en kar, han hadde ansvaret for en stor kjøledisk, hvor de hadde brus og ølbokser, osv., da.

Så hvis noen tok en brusboks, eller ølboks, fra kjøledisken der, da.

Så fylte han karen med en gang opp en ny boks, da.

Og han ble vel litt irritert vel, hvis noen kjøpte noe fra den disken, vel.

Siden han da måtte rydde og sånn liksom, da.

Og jeg hadde jo vært på fruktkurs, osv., hos Gartnerhallen, på Økern, et par år før det her, da.

Så jeg tulla litt i fruktavdelinga der da, husker jeg.

For jeg tok noen moreller, rett fra en eske der, som ikke var åpna enda, da.

Istedet for å ta moreller, fra den esken, som lå framme, i disken der, da.

(For jeg ville gjerne kjøpe de fineste morellene, da.

Som jeg vel tok med på stranda, vel).

Så jeg juksa litt der da, som Ingrid Espelid Hovig, pleide å si, på sitt mat-program, på TV, i gamle dager.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og på et tredje utested.

Så fikk jeg noe krøll med noen norske karer, i baren der, (husker jeg).

Bare fordi jeg skulle bestille noe å drikke der, var det vel.

For de folka okkuperte liksom hele bardisken der, da.

Og jeg var jo vant til å gå på byen, i Oslo, osv.

Men de her folka, de var kanskje fra landet, eller noe sånt, da.

Så de tålte kanskje ikke at jeg stod ved siden av dem, ved bardisken der da, (eller noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg har aldri sett noen av de folka, som jeg møtte på Thassos igjen, da.

(Hverken av hurper, eller andre).

Og sommeren etter, så havna jeg jo på Ayia Napa, så.

Når jeg bestilte en lignende restplass, da.

Og på Ayia Napa, så var det jo helt annerledes, (og mye mer upersonlig), enn på Thassos, da.

(Men i Ayia Napa så var det mer halvnakne, unge damer, da).

Men jeg fikk kommet meg litt lengre vekk fra Norge, enn til Løkken, ihvertfall.

Hvor jeg reiste sommeren før, da.

For jeg hadde litt bedre råd ihvertfall, sommeren 1997, enn jeg hadde sommeren 1996, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter