Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 16. september 2012

Min Bok 5 - Kapittel 45: #blablabla

På slutten av 1997 en gang, (må det vel ha vært).

Så inviterte David Hjort meg hjem, til 'heimen' til Heidi fra Nord-Norge, og han selv, på Bjørndal, da.

(Dette var vel like i nærheten av der Vanja Bergersen bodde, (før hu flytta til bak slottet der), mener jeg å huske.

Noe sånt).

Heidi hadde lagd taco, (mener jeg å huske).

Og det her var vel første gang, som jeg hadde smakt taco, (mener jeg å huske).

(Selv om jeg pleide å kjøpe burritos, noen ganger, i en mexicansk fast-food-restaurant, i en sidegate til gågate-delen av Karl Johan, mens jeg bodde på Ungbo, og hadde vært ute på byen, og venta på nattbussen, vel).

Og det smakte godt da, (må jeg innrømme).

For det var med salat og alt mulig, som skal være til taco, da.

(Selv om favorittrettene mine egentlig vel var burger, pizza, kinamat, chilli con carne, pasta og kebab, da.

Og sikkert mye mer, som jeg har glemt.

Men jeg må innrømme at taco nesten hang seg på den lista, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg lurer på om det var den her gangen, eller om det var under et annet besøk, noen måneder seinere.

At David Hjort hadde fått seg internett.

(Som jeg selv hadde fått meg, cirka halvannet år tidligere, da).

For David Hjort ville ha hjelp til å få internett til å virke, da.

(Eller noe sånt).

Så jeg installerte modemet og sånn da, må det vel ha vært.

Ihvertfall så installerte jeg programmet mirc, på PC-en hans da, (mener jeg å huske).

Og etter det her, så pleide David Hjort å dukke opp, på irc da, omtrent hele tida.

Så jeg måtte starte en irc-kanal, (nemlig #blablabla), for å ha et sted jeg kunne chatte med David Hjort på, da.

For jeg ville ikke chatte med David Hjort, på #quiz-show, husker jeg.

(Og message ble kanskje litt privat, da).

Så jeg opprettet #blablabla, for å ha en irc-kanal, å chatte med bekjente på, da.

For David Hjort, han dukka opp på irc.

Og Glenn Hesler, han fikk seg også internett, og irc, på rundt den her tida, da.

Så derfor begynte jeg å ha en irc-kanal, som het #blablabla, da.

For at folk jeg kjente, som fikk seg internett, kunne finne meg der, hvis de ville chatte med meg, da.

(For å liksom holde dem unna #quiz-show da, hvor jeg var op.

For #quiz-show, det var liksom en seriøs kanal, da.

Og jeg hadde mange sjefer og sånn, over meg på #quiz-show, da.

(Virka det som for meg, ihvertfall).

Altså, det var en del sånne 'sjuende far i huset'-folk, på #quiz-show, da.

For det var mange folk, som hadde vært med på å organisere #quiz-show, i mange år, før jeg dukka opp der, da.

Og på #quiz-show, så var det også så mange regler, og sånn, da.

Så man måtte liksom ta det litt rolig der, i begynnelsen der.

Så for at de folka jeg kjente, som dukka opp, på irc, skulle få mulighet til å chatte fritt med meg, (og andre kjente av meg, og venners venner da, ble det vel etterhvert).

Så opprettet jeg chattekanalen #blablabla, da.

Hvor det ikke var så mye regler, og sånn.

(Iforhold til #quiz-show, da).

Så man kunne chatte fritt der, da.

Men hvis man chattet fritt, på #quiz-show, så ble man kasta ut, av op-ene, (sånn som jeg selv var der), da.

Så da hadde det isåfall blitt min jobb, å kaste ut for eksempel Glenn Hesler og David Hjort fra #quiz-show, da.

Og det kunne det kanskje ha blitt vanskelig for meg, hvis jeg først kasta ut David Hjort, fra #quiz-show, den ene dagen, og så måtte jobbe sammen med David Hjort, på Rimi Bjørndal, den neste dagen.

Så derfor opprettet jeg heller #blablabla, da.

Og inviterte de folka jeg kjente, som dukka opp, på irc, til å henge der, da.

(Hvis de ville chatte med meg, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Andre som begynte å henge ganske ofte, på #blablabla.

Det var Cilla, (Janniche Fjellhaug), fra Nattlandsfjellet, i Bergen.

Hu hadde jeg bare begynt å chatte med, fordi at hu hang på #quiz-show, var det vel.

Og så inviterte jeg henne, til å chatte, på #blablabla, da.

Det var også Tosh, som også hang på #quiz-show, (eller noe sånt), da.

Nemlig Torstein Bjørnstad, fra Trondheim.

Og det var også Zera, som var ei jeg chatta med, på Dagbladet-chatt, etter at jeg kom hjem, fra ferietur, til Ayia Napa, (var det vel), sommeren 1998, da.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Og hennes navn, det var Linda Wold vel, fra Halden, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det var også mange andre folk, som var innom #blablabla, fra 1998 og ut på 2000-tallet, da.

Men folk som jeg savna der.

Det var Magne Winnem, og søstera mi Pia, da.

De holdt seg til telefonen, da.

Og det syntes jeg at ble gammeldags, på den her tida da, husker jeg.

Men jeg ville ha syntes at dette hadde vært artig, hvis søstera mi og/eller Magne Winnem, hadde dukka opp, på irc og, da.

Men Magne Winnem, han ville ikke chatte, på nettet, da.

Og søstera mi, hu ville ikke ha internett, da.

For hu ville ikke at sønnen hennes Daniel, skulle bli sånn, at han bare satt inne foran PC-en da, fortalte hu meg, en gang, på slutten av 90-tallet, vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og Glenn Hesler, han brukte nicket Kazuya da, på irc.

Og David Hjort, han tulla etterhvert mye, på irc, må man vel si.

Og brukte nicket kong_anus, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Og Axel, han begynte å bølle, på irc, da.

Han sa på #quiz-show, (var det vel), en gang han var på besøk hos meg, da.

Til en som kalte seg Pianoman, vel.

At, 'Pianoman: du skylder gitarmannen penger'.

(Noe sånt).

Så hva det var med Axel, det veit jeg ikke.

Men man kan vel lure, ihvertfall.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og Ove, han var også på besøk hos meg, for å teste internett da, (var det vel).

For Ove, han møtte jeg en gang, mens jeg venta på bussen, (som gikk opp til St. Hanshaugen der), fra utafor Glassmagasinet, (ved Stortorvet der), da.

Og da, så ble Ove med meg hjem, var det vel.

Selv om jeg ikke hadde venta besøk, da.

Og vel måtte rydde, da jeg kom inn døra der, etter jobben, da.

Så det var nesten som at Ove spionerte på meg, (husker jeg).

For hvorfor hang han rundt buss-stoppet mitt, ved Stortorvet der, liksom.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og når Ove chatta på nettet.

Så skrev han sånn 'chicka-babe', (og sånn), husker jeg.

Til noen damer som han chatta med, da.

Og jeg lurte på om det var et uttrykk, som han hadde lært seg, i USA, (da han gikk på High School der), eller noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og når Ove skulle forklare hvordan han så ut.

Så sa han at han hadde helt kort hår, da.

Og når damene lurte på om han var skinnhead, (eller om det var nazist).

Så forklarte Ove det da, (husker jeg), at han ikke var skinnhead eller nazist, men at han var som en sånn kul London-dude da, (eller noe), liksom.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, (husker jeg), da Ove var på besøk hos meg, at det skjedde mye rart, da.

En gang, som vi drakk, hjemme hos meg.

Så røyk Ungbo-sofaen, da.

Ove ville nemlig at vi begge to skulle reise oss opp samtidig, da.

Og så også sette oss ned samtidig, da.

Og da knakk noen bærende elementer, inne i den Ungbo-sofaen, (husker jeg).

Så den måtte jeg hive ned i kjelleren, i Rimi-bygget der da, (husker jeg).

Men hvorfor Ove ville at vi skulle drive, med den her tøyinga, da.

Det veit jeg ikke.

Men dette var vel kanskje noe sabotasje, mot meg?

Det var rart at Ove skulle henge på buss-stoppet mitt, ved Stortorvet også, (syntes jeg).

Så det her var rimelig rart egentlig, da.

Jeg tenkte vel bare at det var noe uflaks, da.

Og tok det vel ikke det med sofaen så veldig tungt.

Men når jeg tenker på det nå, så virker det litt rart, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, en gang, som Ove var på besøk hos meg.

(Enten den gangen, som Ungbo-sofaen knakk, eller en annen gang).

At Ove ble til en galning, (må man vel si).

På samme måte som da han gikk, på utside av gjerdet, over elva Fossekleiva der, ved Berger-kafeen.

Da vi som barn, (må man vel si), gikk til Berger-kaffen, på begynnelsen av 80-tallet, en gang.

(Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).

Så begynte også Ove, å plutselig oppføre seg som en galning, på St. Hanshaugen der, da.

Ove gikk nemlig, fra terrassen min, og over på terrassen til hu negerdama Sophia, som bodde i leilighet 304, (ved siden av meg), da.

Og der ble han vel i en halvtime, (eller noe sånt), vel.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og så kom han tilbake, inn den vanlige døra mi, (altså fra gangen), da.

Og sa at det satt ei jævlig fin, (eller om han sa 'dritstrøken'), negerdame, i leiligheten ved siden av min, da.

(Altså hu Sophia, som jeg overhørte, (gjennom veggen), at pulte der en gang, en nyttårsaften, som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel, da).

Men jeg hadde vel vokst fra det, å gå over til naboleiligheten og sånn, i Rimi-bygget der.

Det var jo derfor at jeg ikke hadde latt Leif Jørgensen slippe inn, i Rimi-leiligheten min, den første uka, som jeg bodde der.

For jeg ville ha litt fri, fra Rimi, på fritiden min, da.

Så jeg var ikke det minste interessert, i å besøke hu negerdama Sophia, da.

For jeg hadde jo pult både hu So What-dama og hu Bærumsdama ganske mye, i den leiligheten, fra før av, da.

Så hu nabo-negressa, hu kunne jeg godt la være i fred da, (syntes jeg).

Men hva Ove tenkte med, da han holdt på sånn, (som en villmann eller galning), det veit jeg ikke.

Selv om jeg selv vel også gjorde noe lignende, i Min Bok 2 en gang, da Magne Winnem bodde, i Rimi-bygget, på St. Hanshaugen der, da.

Men det gjorde jeg bare, fordi at jeg så det, at noen andre der gjorde det, (på en fest, eller noe sånt), da.

Men kanskje Magne Winnem kan ha hatt en finger med i spillet, på galning-oppførselen til Ove, tenker jeg nå.

Hvem vet.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter