Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. september 2012

Min Bok 5 - Kapittel 50: Ayia Napa

Sommeren 1998, så hadde jeg ferie, allerede fra slutten av juni, vel.

Og jeg ringte Ving igjen, (som sommeren før).

Og prata med ei dame der, som sa noe sånt som at, 'vi sender deg til Ayia Napa vi'.

(Noe sånt).

Også fikk jeg en en-ukes restplass-pakketur, til Ayia Napa, da.

Men jeg var litt stressa, på den her tida.

For bussen, mellom Mortensrud og Bjørndal, den streika, på den her tida.

Så jeg måtte gå en time nesten, hver vei, når jeg skulle til og fra jobb, da.

I tida før jeg fikk sommerferie.

Og jeg husker at jeg gikk den veien, sammen med Hava og Sema, noen ganger.

Og en gang, så fulgte jeg også Sobia, til Holmlia da, husker jeg.

Og da sa hu det, at 'hvis det blir krig, så drar vi tilbake', (eller noe sånt).

(Hva nå hu mente med det).

Mens hu Sema sykla rundt oss, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Sobia sa også det, mens vi gikk mot Holmlia der, at 'dere skal alltid gå overalt', (eller noe sånt), om nordmenn da, (tror jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at jeg ikke fikk feriepenger, før etter at flyet til Ayia Napa hadde gått, da.

(For jeg var litt stressa, da jeg bestilte den her billetten, da).

Og dette gikk jeg og tenkte på, og fortalte vel om det her, til søstera mi, da.

I de første dagene, av ferien min.

Og søstera mi, hu sa det, at Christell hadde sagt det, at hu kunne låne meg penger, til den her ferien, da.

(For jeg hadde råd til å betale billetten, husker jeg.

Men jeg hadde ikke noen lommepenger, da).

Så jeg tok et tog, til Drammen, da.

Og møtte Christell, på Drammen jernbanestasjon.

Og fikk låne 2500 kroner av henne da, husker jeg.

Og så dro jeg tilbake til Oslo igjen.

Og da gikk jeg forbi Tronsmo Bokhandel, (mener jeg å huske).

Og der hadde Neil Gaiman, (som tegnet min favoritt-tegneserie Sandman), nettopp vært da, leste jeg på en plakat, (på døra der).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg hadde ærlig talt ikke hørt om Ayia Napa før, så jeg spurte vel ei Ving-dame, på flyplassen eller noe, om det var bra uteliv der.

Og det var det da, fant jeg ut.

Det var jo det party-stedet.

Og jeg husker at jeg så ei pen dame, adoptert fra Korea vel, i bikini, ved svømmebassenget, ved hotellet, når jeg dukka opp der.

Og jeg ble tulla litt med, tror jeg.

For jeg måtte følge etter en guide, forbi et hotell, hvor det bodde unge britiske turister.

Også skulle jeg liksom bo, på et rom, 'oppi der', da.

Men det ble forandret, og så måtte jeg ta med kofferten min, til et nytt hotellrom.

Også måtte jeg dele et dobbeltrom, med en kar, som het Nicklas, (fra Vestlandet), og som jobba i Bakers, i Oslo, (husker jeg).

(Så jeg fikk ikke mitt eget rom, sånn som jeg fikk, på Thassos, sommeren før, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker at Nicklas og jeg, vi hang, ved svømmebassenget, utafor hotellet, som rommet vår tilhørte.

Den første kvelden der, da.

Og i baren der, så var det noen unge Stockholm-damer, som flørta med oss, da.

Jeg husker at hu ene, unge Stockholm-dama, pressa puppen sin inntil meg, mens vi stod og prata, i baren der, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dagen etter, så dro jeg vel på stranda, tror jeg.

Nissi beach, var en veldig fin strand.

Og det fløyt med unge, toppløse, nordiske skjønnheter, overalt, på den stranda, da.

Samt at det var noen kypriotiske juice-selgere der, som hest skrek ut: 'Girls, want some juice?', osv.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg var nok også ute på byen, den første kvelden der.

Jeg husker at jeg prata med masse britiske damer der.

Og at jeg sa at jeg var fra Norge.

Men da så stoppa oftest samtalen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og etter at jeg hadde vært på stranda.

Så pleide jeg vel å spise noen burgere, et sted, eller noe.

(Eller jeg kjøpte også mat, i noen butikker, som var like ved huset, som rommet vårt lå i der.

Hvor jeg også kjøpte noe potetgull, (var det vel), som hadde gått ut på dato, en gang, og som jeg klagde på, da).

Og så pleide jeg å henge ved svømmebassenget, på hotellet, og se på fotball-VM.

Og drikke øl eller hooch, (som er en sitron-rusbrus), da.

Og jeg husker at en ny, engelsk spiller, slo igjennom i dette VM.

Mens jeg satt og så på en England-kamp der, så løp plutselig en ung Michael Owen over halve banen og scorte, (mener jeg å huske).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg hadde jo vært mye i England.

Så jeg gikk en del på 'engelske' utesteder der, da.

Som Starsky and Hutch, osv.

Og jeg kom ganske lett i prat med de engelske folka der.

(Jeg husker jeg møtte ei britisk dame der, som jeg prata med.

Og jeg irriterte meg over at jeg ikke hva 'drum & bass'-musikk var, da.

Så jeg spurte hu om noe høy musikk vi hørte, fra et diskotek, var drum & bass-musikk, da.

Men det var det ikke da, (svarte hu dama).

Og da ble hu dama litt sur, tror jeg, siden jeg ikke var så flink til å finne på ting å prate om, da.

Men jeg hadde ikke pratet så mye engelsk, siden jeg var i Brighton, sommeren 1990, da).

Men jeg ble ikke noe særlig kjent med noen, da.

Det var nok en del år siden jeg hadde vært i England, fant jeg ut.

(Jeg hadde jo ikke vært i England, siden sommeren 1990, var det vel).

Men jeg syntes det var litt artig likevel, å møte noen briter igjen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og etter at jeg hadde vært ute, på forskjellige diskoteker, hele kvelden, da.

Så pleide jeg å dra innom de unge Stockholm-damene da.

Som jeg hadde møtt, i hotell-baren, den første kvelden der, da.

Og prate med de.

For de pleide å henge litt på en terrasse der, da.

Og hu ene svenske dama, hu ble med meg opp i oppgangen, til leiligheten min, en gang, da.

Men ikke inn i leiligheten, da.

(Av en eller annen grunn).

Og da jeg prata med henne igjen, en av de neste kveldene.

Så fortalte hu det, at hu hadde stjålet en fotball, fra noen kypriotiske unger, som holdt til, på veien, mellom der hu og jeg bodde, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og hu Stockholm-dama, hu ble også med å drikke noe Vikingfjord-vodka, (som jeg hadde kjøpt på Gardermoen), den siste kvelden der, da.

Men da ble hu visst dårlig da, mener jeg å huske.

Mens en brite i en Duncan Ferguson t-skjorte, satt ved bassenget, ikke så langt unna oss, da.

Og jeg husker at hu svenske sa noe sånt som, at:

'Om du hadde visst hva jeg gjorde nå', (eller noe).

Og jeg skjønte ikke helt hva hu hadde gjort, da.

Men hu hadde kanskje spydd av vodkaen, da.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Nicklas og jeg, vi dro også på Nissi Beach, en par ganger, da.

Og jeg husker to brasilianske skjønnheter som var på ferie der, og som Nicklas mente at måtte være horer, da.

Etter at jeg hadde spurt om de ville ha litt vannmelon, vel.

For jeg fant etterhvert på mine egne sjekktriks da, på Nissi Beach der.

Man kunne enten spørre damene, om de ville ha vannmelon.

Eller om de kunne passe på tøyet ditt, mens du bada, da.

Så det var lett å bli kjent med damer der, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at Norge spilte mot Brasil, i fotball-VM, mens jeg var der nede, da.

Og Nicklas og jeg, vi så på den kampen, på Norway Pub da, (var det vel).

Og da Norge scorte 2-1 målet.

Så slo jeg så hardt i noen speilfliser, (var det vel), på en søyle der, at et sånt speil, (eller noe), knuste da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og i en dag eller to, etter den fotballkampen.

Så var jeg så hes.

For vi hadde heia så mye, på Norge, da.

Så da jeg møtte to unge, svenske damer, på Nissi Beach.

Så hadde jeg nesten ikke stemme igjen, da jeg spurte dem, om de kunne passe på tøyet mitt, mens jeg bada, da.

Og de svenske damene, de så jeg igjen, på et nordisk diskotek der nede.

(Som var like ved en kirke der, vel).

Men jeg fikk ikke prata noe med de, da.

For jeg var så full, og de ble borte før jeg huska at jeg hadde sett dem før, liksom.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at han Nicklas han sa det, at han hadde blitt sugd, (var det vel), av ei norsk dame, der nede.

Og han sa fra til meg, når hu stod aleine, ved et bord, på hotellet der da, (en kveld).

For han mente at hu var løs på tråden, da.

Og at jeg burde prøve meg på henne.

Men da jeg gikk bort, for å prate med henne, da.

(Ei som var nesten litt lubben, må man vel si).

Så dukka det opp en ung, dansk skjønnhet der, (ei brunette vel), husker jeg.

(Ei som hadde type, da).

Og som liksom begynte å sabotere for meg da, (må man vel si).

Så det var veldig rart da, må jeg si.

Og jeg visste jo ikke hvordan jeg skulle forklare det her, for han Nicklas, da.

Som etterhvert syntes at jeg var veldig døv, (tror jeg).

Siden jeg ikke klarte å få noen damer i bingen der nede, da.

Men jeg ble altså utsatt for dansk sabotasje da, (må jeg nok si), av en eller annen grunn, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn.

At jeg en eller to ganger.

Lå ved svømmebassenget, på hotellet der, og bestilte Long Island Ice Tea, (husker jeg).

En drink som jeg sikkert hadde lest om i Natt og Dag at var kul, da.

Og da, så gjorde ei litt lubben svenske bartender-dame, som jobba i baren utafor hotellet der, et poeng av det, at jeg hadde et operasjonssår, på kneet mitt, da.

Og hu viste meg vel også det, at hu selv hadde et lignende operasjonssår, da.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også ei svensk dame, (var det vel), som mista vannflaska si, da jeg satt utafor det nordiske diskoteket, der nede.

Og som jeg tok opp vannflaska for, da.

Men hu ble likevel med en svenske på moped, da.

Så det var ikke så lett å sjekke de unge skjønnhetene der nede, syntes jeg.

Og jeg møtte også mange fler damer der nede, på stranda og på byen der, da.

Så jeg rekker vel ikke å nevne alle.

Men han Nicklas, han ble sammen med ei svensk dame der nede, som var eldre enn han vel.

Og i leiligheten hennes, så hadde det liggi ei strøken svensk blondinne, i 17-18 års alderen vel.

Og sovet toppløs, med noen store, faste pupper, rett opp i været, på en seng da, sa han Nicklas.

Så han Nicklas, han skulle på enda en sydentur den sommeren da, husker jeg, at han bestemte seg for, der nede.

(Hvis jeg skjønte det riktig).

Og han ble senere sammen med ei Langhus-dame, som jeg såvidt hilste på en gang, tror jeg, på Rimi Langhus, eller noe, når jeg begynte der.

(Hvis jeg husker det riktig).

For jeg møtte han Nicklas mens jeg gikk inn på et utested, som het Catwalk, en gang, i Oslo.

Etter den her sydenturen, da.

Men da gadd jeg ikke å henge der da, husker jeg.

Men jeg chatta vel med han Nicklas på nettet noen ganger og.

(Og nicket hans var vel 'Nick', tror jeg).

Og en gang så ble han med på Bislett, for å se Vålerenga spille.

Siden jeg hadde et sånt kommisjonærkort da, sånn at jeg fikk gratisbilletter.

(En gang jeg mener at jeg så Kjersti Grini, like foran oss, vel.

Hvis ikke det var på en annen kamp, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Han Nicklas han møtte også ei dame, som han hadde hatt cybersex med, der nede, husker jeg.

Og de hadde chatta i Norge, om at i den og den etasjen, på Oslo Plaza, så skulle de gjøre det og det, i heisen, da.

Og hu dama møtte hu igjen der nede da, husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg var også innom en internett-kafe, en dag, da jeg var i Ayia Napa der, husker jeg.

Og jeg chatta med ei norsk dame, på sol-chat, som kalte seg Babymouse, (eller noe sånt), husker jeg.

Og lovte at jeg skulle hilse fra henne, og til en kypriotisk kelner, på et utested der nede da, husker jeg.

Noe jeg også gjorde, da.

Selv om han kelneren ikke ble så utrolig blid, vel.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og det var også litt artig, å se de 'rare' greske PC-ene der, husker jeg.

For man måtte enten skrive fra en 'gresk' PC eller en 'vanlig' PC, da.

Og de greske PC-ene, de var rimelig spesielle da, husker jeg.

For det greske alfabetet, det så litt rart ut, på PC-skjermene da, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En kveld, så dro Nicklas og jeg på byen.

(Vanligvis så dro jeg aleine på byen da, men ikke den kvelden).

Også møtte vi to britiske damer, da.

Og ble med dem til Starsky and Hutch da, (var det vel).

(Eller om det var et annet utested).

Og hu ene britiske, (ei veldig fin ei), hu sa til Nicklas, (husker jeg), at 'if you knew how British girls are in bed', (eller noe sånt).

For hu mente at britiske damer var så råe i senga, da.

(Sånn som jeg skjønte det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg, jeg ble stående sammen med hu andre britiske dama, (som også var ganske pen), da.

I køen til det 'britiske' diskoteket der, da.

Og hu var fra London da, (husker jeg, at hu sa).

Og hu sa også fra hvilken bydel i London, som hu var fra, (husker jeg).

Men da, så var det noen britiske karer, bak oss i køen, som begynte å slenge kommentarer, til henne, da.

Og jeg var rimelig full, da.

Og jeg ble litt irritert, for det var vanskelig for meg, å henge med i svingene liksom, når britene begynte å diskutere, da.

Så jeg begynte etterhvert å synge en fotball-sang, i køen der, da.

(Smart som jeg er).

En som ganske populær, på den her tiden.

Og som jeg hadde hørt der nede, vel.

Og den gikk sånn her: 'Ole, ole, ole, ole, Norge, Norge'.

Og da ble de engelske damene ganske sure, tror jeg.

Og de stakk vel fra oss.

Og da vi skulle gå inn der, så gadd ikke Nicklas å betale så mye, som billettene kosta da, husker jeg.

(For han skulle legge ut, eller noe sånt, tror jeg).

Og en bil, holdt på å kjøre ned meg, da vi gikk ut av diskoteket der igjen, da.

Men han Nicklas dytta meg unna, da.

Så det gikk greit, da.

(Men han redda vel muligens livet mitt.

Eller ihvertfall fra å bli skada, da.

Må man vel si).

Og etter det her, så møtte vi to hollandske damer da, (var det vel).

Og de lurte på om vi var soldater, da.

(For det var mange FN-soldater, på en britisk base, der nede).

Og jeg sa 'yes', i fylla, da.

Muligens fordi at jeg var i Heimevernet, eller noe.

Så jeg var jo soldat, da.

Selv om jeg ikke akkurat var FN-soldat, da.

(Noe sånt).

Og etter at de hollandske damene ikke ville snakke med oss lenger.

Så stakk han Nicklas, da.

For han ville ikke gå rundt på byen med meg lenger, husker jeg.

For han ville heller gå rundt for seg selv, da.

(Så han var kanskje litt usosial, da).

Og da stakk jeg til det nordiske diskoteket, etterhvert, mener jeg å huske.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og etter at jeg kom hjem, til Norge igjen, den sommerferien.

Så ga jeg Pia 2500 kroner, da.

Som jeg ba henne, om å gi tilbake, til Christell, da.

Samt en sånn halvliters plastflaske, med 'blå' Vikingfjord-vodka, som jeg hadde kjøpt på Gardermoen, men ikke rukket å drikke opp, på hotellrommet, da.

Som liksom skulle være renter, for pengene, som jeg hadde lånt, av Christell, da.

(For jeg kjøpte vel to sånne flasker, med meg, fra tax-free-en, på Gardermoen, før jeg dro med flyet til Kypros, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter