Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. oktober 2012

Mer om Gjedde/Gedde-slekten






Gmail - johncons: De falske Gjeddene som svekket Norden







Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>









johncons: De falske Gjeddene som svekket Norden









Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Oct 3, 2012 at 7:31 PM




To:
Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>





Hei,

jeg har ikke klart å spore Anders 'Gammelgjedde' Gjedde, noe tilbake, på Gjedde-linjen.

Men min mormor Ingeborg Ribsskog, nevnte i et brev, at en Gjedde hadde en tønne gull i kjelleren, på Højriis.


Bartholdy ved dansk rigsarkiv sier at den adelige slekten Gjedde er dødd ut.

Men det er også snakk om en Charlotte von Gelderen, (eller noe), som brakte kurlandsk adel inn i en ny Gjedde-slekt.


Men dette er nok ikke da etter Ove Gjedde, kolonisatoren av Trankebar.

Men jeg kan jo ikke si dette sikkert.

Min mormor sa at Gjedde var gammel dansk adel.



Men hun surra litt i testamentet sitt, og kalte L. C. Nyholm for Lauritz Gjedde Nyholm, osv.

Men 'C' stod jo egentlig for Christoffer, (eller noe), og ikke Gjedde.


Har jeg sett på nettet.

Det hadde vært artig om du kunne verifisere at du er en ekte person.

Jeg får så mye rare e-poster.

Så kunne jeg brukt mer tid på det her svaret eventuelt.

Hvor kan jeg lese mer om deg på nettet, sånn at jeg vet at du er en virkelig person, for eksempel?

Mvh.

Erik Ribsskog



2012/10/3 Ove Gedde <gedde@tdcadsl.dk>

Hej Erik Ribsskog,

jeg fandt dine kommentarer på "nettet" omkring familie relationer mellem Gedde - Gjedde - sande/falske m.m., hm ret interessant læsning!

Har du stadig din mail adresse (så læser du nok denne mail)?

Ifald ikke, så er det nok også lige meget???

Du rammer ganske korrekt, når du kommenterer den tåbelighed der i 1882, af en arkivar, blev bestemmende for at der ingen forbindelse er mellem den "rigtige" Gedde familie og dem der, fra Møn, bl.a. - al den stund arkivaren havde et bekendtskab, der samlede på signet segl, og i sin samling havde et sådant signet segl, der var brugt at Samuel Christoffer G. og det segl havde ingen lighed med den "rigtige" families våbenskjold at gøre? Og det på trods af, at arkivaren samtidig fremhævede at begge familier både havde navn og våbenskjold til fælles???
Samtidig  kommenterer du også Anders G. som bondesøn, der slår sig op, først som forpagter, for så senere at købe både gods og guld????
Næe, jeg tror det er samme familie der tales om, i flere afgreninger godt nok!
Selv har jeg aner fra Møen (via Kerteminde), så vidt jeg kan forstå (Men det kan jo være uheldigt, kan jeg så også forstå (på verdensfreden forstås?))!

Du er velkommen til at bruge denne mail til, hvad du mener bedst!

Håber da at høre fra dig!

Venlig hilsen,
Ove Gedde


Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter