Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 29. desember 2012

Fler e-poster fra Philip Gabrielsen

Noname 451   Noname 452   Noname 453   Noname 454   Noname 455   Noname 456   Noname 457   Noname 458   Noname 459   Noname 460   Noname 461   Noname 462   Noname 463   Noname 464   Noname 465   Noname 466   Noname 467   Noname 468   Noname 469   Noname 470   Noname 471   Noname 472   Noname 473   Noname 474   Noname 475   Noname 476   Noname 477   Noname 478   Noname 479   Noname 480   Noname 481   Noname 482   Noname 483   Noname 484   Noname 485   Noname 486   Noname 487   Noname 488   Noname 489   Noname 490   Noname 491   Noname 492   Noname 493   Noname 494   Noname 495   Noname 496   Noname 497   Noname 498   Noname 499   Noname 500

PS.

Linkene ovenfor åpnes i egne vinduer.

PS 2.

Etter å ha lest 'dagens bolke' med 'Philip Gabrielsen e-poster', så la jeg merke til blant annet det, at Wiki-administrator Jeblad aka. John Erling Blad, som har vært mye omtalt, på johncons-blogg, i forbindelse med blokkeringen av meg, på Wikipedia.

(Og vel også etter at Blad har trakassert meg, på Twitter, hvis jeg husker det riktig.

Og Øivind Sæther aka. Xiando har vel også publisert en del negative ting, om John Erling Blad aka. Jeblad, på sitt nettsted Xiandos Information, hvis jeg husker det riktig).

Så la jeg merke til, at Jeblad skriver på dette lukkede forumet, at han faktisk er ansatt, i Wiki.

Og han har også en dobbeltrolle, (sånn som jeg ser det).

For selv om han er ansatt, i Wiki, så redigerer han også artikler, som en vanlig bruker.

Så Wikipedia sliter kanskje med en del dobbeltroller her, (kan det virke som, for meg).

Og en ting jeg som 'mobbeoffer' på Wikipedia har savnet.

Det er et organisasjonskart.

Wikipedia har liksom Wiki-en, men den er litt vanskelig å finne fram på, noen ganger, for nye brukere, synes jeg.

Hva med å ha et 'vanlig' nettsted og, med kontaktinformasjon og organisasjonskart, osv.

For det er vel et paradoks, at Wikipedia, som handler om å presentere informasjon, er så lite flinke, til å presentere informasjon, om sin egen organisasjon, som ihvertfall jeg synes at de er.

(Siden jeg ikke har klart å finne ut at Jeblad er ansatt i Wiki.

Og siden jeg ikke har klart å finne organisasjonskart, for Wikipedia.

Og siden de har dette lukkede forumet, hvor de tar opp ting.

Ting som vel like gjerne kunne ha blitt tatt opp i åpenhet?).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer om dette:

jeblad dobbeltrolle

http://www.scribd.com/doc/118265532/Noname-470

PS 4.

Man kan også se det, at når engelsk Wikipedia får tyn, på et norsk nettsted, (for at de ikke blokkerer folk som Meco fra Xiandos Information), så blir de norske wikipedianerne stolte, og tar dette som 'kudos'.

Så man ser igjen, (mener jeg), at de norske Wikipedianerne lever i sin egen 'andedam', og ikke har noe særlig fellesskap, med wikipedianere, fra andre land.

Snarere tvert imot, må man vel si, at det virker som.

Så sånn er nok det.

PS 5.

Her er mer om dette:

får kudos

http://www.scribd.com/doc/118269169/Noname-487

PS 6.

Denne artikkelen, fra Document.no, (som er nevnt i PS 4 og PS 5), ser norske wikipedianere på som kudos, selv om den rakker ned på engelsk Wikipedia:

kudos wiki

http://www.document.no/2012/05/wikipedia-nar-konspirasjonsteoretikere-far-r=edigere-et-nettleksikon/

PS 7.

Man kan også se det, at når man er ny, på Wikipedia, så får man ofte klint på seg, en slags fadder.

Dette husker jeg at jeg syntes at ble som noe ekstra 'herk', som man måtte vende seg til, når man var ny, på Wikipedia.

Dette tror jeg ikke var med fra starten av, på Wikipedia.

Og jeg lurer på om dette er noe sære greier, som norske wikipedianere, har funnet på?

Jeg syntes ihvertfall det, (som voksen mann), at det ble litt 'svett', å ha en sånn 'fadder', hengende over ryggen sin, når man skulle bidra, på Wikipedia.

Og hvordan blir man kvitt en slik fadder igjen, egentlig?

(Hvis man egentlig ikke vil ha en sånn fadder, fra starten av, mener jeg).

Nei, det tror jeg er nesten umulig, etter at dette først har blitt tatt opp, her og der, i Wikipedias kriker og kroker.

Og seinere, hvis man så vil klage, på faddere eller andre, på Wikipedia.

Så møter man ofte lite forståelse, fra wikipedianerne.

Ting som er klagegrunn, i for eksempel arbeidslivet.

Det ser kanskje ikke wikipedianerne på som klagegrunn, da.

Og ting som trusler om å ta noen til retten, (som vel går under ytringsfriheten, i det daglige liv), det ser wikipedianerne på som grunn, til å blokkere deg, fra Wikipedia, da.

(Som nettopp den Document.no-artikkelen, i PS 6, nevner).

Så Wikipedia er litt sært, må man vel si.

Ihvertfall når man havner inne i deres system, for å bidra, på nettleksikonet.

Man må gjennom en slags overgang, fra vanlig menneske, til wikipedianer, (kan man vel kanskje si).

Og i denne overgangsfasen, så kan man bli tulla mye med da, av mer erfarne wikipedianere.

Og så bli blokkert av disse, på grunn av nybegynnerfeil, som har blitt blåst opp, og seinere blir brukt mot en, sånn at man blir blokkert, hvis man etter dette, prøver å bidra med en eneste bokstav, på nettleksikonet.

(Som jeg har nevnt i tidligere bloggposter, om 'Philip Gabrielsen e-postene').

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

en slags fadder

http://www.scribd.com/doc/118267565/Noname-476

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter