Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 12. oktober 2012

Min Bok 5 - Kapittel 87: Enda mer fra Rimi Kalbakken

Like før jul, år 2000, på Rimi Kalbakken.

Så dukka det opp ei 17 år gammel afrikansk jente, som het Lul, men kalte seg Luly, på Rimi Kalbakken.

Og vi trengte egentlig kasserere, og de måtte være 18 år, da.

Men jeg sa da at Luly kunne jobbe som lagerhjelp, de to-tre månedene fram til at hu ble 18 år, da.

For vi trengte kassa-medarbeidere, da.

(Og det var oppgangstider, på den her tida.

Og vanskelig å få tak i nok medarbeidere).

Og på lille julaften, så var det så rotete, på Rimi Kalbakken, da.

For tørrvare-gjengen hadde hatt nok med å fylle på varer, da.

Men akkurat på lille julaften, så hadde hu Luly sin første arbeidsdag, da.

Og akkurat da butikken så skikkelig bomba ut, og jeg regna med at jeg kom til å få masse kjeft, (og muligens sparken), siden Rimi Kalbakken så helt bomba ut, på lille julaften, da.

(Som jo er den viktigste dagen i året, for en matbutikk, i Norge.

Må man vel si).

Så dukka plutselig hu Luly opp, og spurte om hva hu skulle gjøre, da.

På sin første dag, på Rimi Kalbakken.

Og da bare ba jeg henne, (som jo aldri hadde jobba et minutt i en matbutikk før).

Om å bare ta papp som lå i hyllene, og kjøre i en handlevogn inn på lageret, og be noen der å forklare henne om hvordan hu skulle legge det i papp-pressa, da.

Og det hadde jeg såvidt tid til å fortelle henne, siden det var mye mas, for meg, fra kolleger og gjett hvem.

Rune Løvdahl, (den tidligere butikksjefen fra Rimi Klemetsrud og Min Bok 4), som på den her tida jobba som selger for et importøl-firma, (som solgte Newcastle Brown Ale-bokser, med mere).

Hvis jeg så riktig ihvertfall, så var det han, da.

Og det var veldig rart, husker jeg at jeg syntes.

At en selger kom og hefta butikksjefen liksom, på lille julaften, da.

Som lille julaften er jo liksom den viktigste dagen i året, når det gjaldt hva kundene syntes om butikken, da.

(Mener jeg å huske, at jeg lærte, da jeg jobba som leder, i Rimi, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det her funka bra.

Luly bare tok bort all pappen som lå i hyllene, da.

Og hu dansa nesten rundt der, og det meste av pappen ble rydda vekk på en time eller to, vel.

Og frukta, kjølevarene og ferskvareavdelinga, de var vel ok, vel.

Så butikken ble akkurat grei, til jula, da.

(Må man vel si).

Selv om butikken så veldig bomba ut, på begynnelsen av lille julaften, da.

Men den ble helt grei da, før rushet begynte ihvertfall.

(Sånn som jeg skjønte det, ihvertfall.

For jeg var mest i frukta.

Det var ikke sånn at jeg trava så mye rundt i tørrvareavdelingen og inspiserte.

Men det at det fløyt med papp, i hyllene der, det fikk jeg jo med meg, da.

For det kunne man jo se, på lang avstand, for å si det sånn).

Og jeg tror ikke at Kjetil Prestegarden hadde bestilt for lite av noen av de viktige julevarene.

(For han tok jo alle tørrvare-bestillingene).

Og jeg hadde vel fått bestilt ekstra kremfløte, til bitte lille julaften, (vil jeg tippe på, ihvertfall).

(Sånn at vi ikke var utsolgt for det, ihvertfall).

Så under over alle under.

Butikken ble såvidt bra til jul, må man vel si.

Selv om det kanskje ikke så sånn ut, på begynnelsen av lille julaften, for å si det sånn.

Så det var nesten som at lille, søte Luly, (som så ut som om hu kunne ha vært med i the Cosby-show, eller noe sånt, kanskje), var en engel, som plutselig dukka opp, (nesten som fra ingen steder liksom), og redda jula, på Rimi Kalbakken da, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, en av de første månedene, som jeg jobba, på Rimi Kalbakken.

Så skulle assistent Kjetil Prestegarden, plutselig dra på ferie, til Israel, husker jeg.

Sammen med en kamerat, da.

For de hadde plutselig fått et bra tilbud, på feriereise, til Israel, da.

Og det kunne de ikke la gå fra seg, husker jeg, at assistent Kjetil Prestegarden mente, da.

Så det var ikke sånn at jeg ikke bestilte tørrvarer i det hele tatt, den tida som jeg jobba, på Rimi Kalbakken.

(Selv om assistent Kjetil Prestegarden jo til vanlig hadde det ansvaret).

For jeg var jo vant til å ta alle Hakon-bestillingene, i opptil flere år av gangen, (må man vel si), som assistent på Rimi Bjørndal og butikksjef på Rimi Nylænde, da.

Så det var ikke sånn at jeg ikke klarte å bestille tørrvarer til Rimi Kalbakken, liksom.

Selv om assistent Kjetil Prestegarden hadde det ansvaret til vanlig, da.

Så da assistent Kjetil Prestegarden, skulle til Israel, så gikk det greit for meg, å liksom bare 'steppe in' og ta over den arbeidsoppgaven, mens han var på høstferie da, (må det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og da jeg fortalte det, til distriktsjef Anne Neteland.

At assistent Kjetil Prestegarden, skulle på ferietur, utenom sesongen vel, til Israel, da.

Så ble distriktsjef Anne Neteland forbanna da, (husker jeg).

Og det virka som for meg, at distriktsjef Anne Neteland, syntes det, at assistent Kjetil Prestegarden dreiv og kødda da, (eller noe sånt), husker jeg.

Så distriktsjef Anne Neteland, hu begynte nesten å banna og sverta da, (husker jeg).

Selv om kanskje prøvde å holde dette inni seg, da.

Men jeg kunne liksom se at hu ble opprørt da, (må jeg vel si).

(Da jeg fortalte om det her).

Og jeg prøvde liksom å lirke ut av henne, hvorfor hu mente at assistent Kjetil Prestegarden tulla, siden han skulle dra på ferietur til Israel, da.

Men da ville ikke distriktsjef Anne Neteland svare noe da, (husker jeg).

Så jeg skjønte ikke helt hva som foregikk her.

Men det var nesten som at det var noe symbolsk, på en måte, over den her ferieturen, da.

Fra hvordan jeg tolka reaksjonen, til distriktsjef Anne Neteland, da.

(Da jeg fortalte om denne ferieturen, til assistent Kjetil Prestegarden).

Så det virka nesten som, at det liksom var en dypere betydning, ved den her ferieturen, til assistent Kjetil Prestegarden, da.

Men hva dette egentlig gikk på.

Det gikk helt over på hue på meg da, (må jeg innrømme).

Selv om jeg nok kanskje gikk og undret meg litt over dette.

I tiden som fulgte, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, en av de første månedene, som jeg jobba, på Rimi Kalbakken.

At assistent Kjetil Prestegarden forklarte meg det, at ei ung pakistansk dame, som jobba der, (men som var sykmeldt på den her tida vel), lukta så vondt, da.

Og da måtte jeg prate med henne da, mente assistent Kjetil Prestegarden.

For å få henne til å ha bedre kroppshygiene, da.

Og dette hadde jeg jo vært gjennom før.

Da min tidligere distriktsjef Jan Graarud.

Hadde bedt meg om å be assistent på Rimi Nylænde, Stian Eriksen, om å bedre hygienen sin.

(Siden han lukta så vondt på jobben, da).

Men hu her pakistanske dama, hu dukka aldri opp igjen, på Rimi Kalbakken, etter at jeg snakka med henne, om det her da, at hu lukta så vondt, da.

Men sånn var det ikke med assistent Stian Eriksen, på Rimi Nylænde, da.

Han fortsatte bare å gå på jobben.

(Noe som var bra, forsåvidt).

Men han forsatte bare å lukte like vondt, da.

(Selv om jeg sa fra til han om det her, en eller to ganger, etter å ha fått beskjed av distriktsjef Jan Graarud, da)

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, på Rimi Kalbakken.

At den forrige butikksjefen Kenneth, hadde latt medarbeiderne der, få lov til å drikke gratis juice, i matpausen.

Og det stod i personalhåndboka at det kun var melk, som var gratis å drikke, da.

Og en gang, som jeg satt på spiserommet, etter å ha jobbe på Rimi Kalbakken, i en stund.

Så var det ei litt kraftig blondinne, (som jobba som barnehage-tante, til vanlig, vel).

Som bare drakk en boks Battery, eller noe sånt, da.

Uten å betale, da.

Og så sa hu at hu bare ville hjelpe oss lederne.

Uten at jeg husker hvorfor hu sa det, da.

Så den lunsj-drikke-ordningen, til Rimi, som sa at det var lov til å drikke en halvliter gratis melk, til maten.

Den hadde skeia helt ut, på Rimi Kalbakken, da.

Og da mente jeg det, at vi burde gå etter boka, da.

(Som jeg pleide å si, i Rimi).

Altså i dette tilfellet personalhåndboka, da.

Hvor det stod at man kun fikk lov til å drikke gratis melk, da.

Og da ble nok jeg litt upopulær, da.

Siden jeg liksom måtte rydde opp etter de tidligere butikksjefene der, da.

Og jeg husker at jeg fikk mye klager fra distriktsjef Anne Neteland, på at ingen likte å jobbe sammen med meg der, da.

Og da begynte jeg å lure på hva det var, som jeg gjorde, som medarbeiderne ikke likte, da.

Og da husker jeg at jeg spurte ei fra Pakistan, som jobba der, som het Satara, vel.

Om det var noe hu ikke likte, av de forandringene jeg hadde gjennomført, etter at jeg hadde begynt som butikksjef der.

Og da svarte hu Satara det, at hu ikke likte det, at det ikke var gratis juice der lenger, da.

Så jeg ble en upopulær butikksjef da, på Rimi Kalbakken.

Siden han forrige butikksjefen, (Kenneth), hadde latt det skeie ut der, når det gjaldt blant annet lunsjpause-drikke og også plakatene utafor butikken og sånn, da.

(Som ikke hadde plast, mellom plakaten og plakatholderen, da.

Sånn at plakatene falmet, på grunn av regn osv., da.

Og jeg fant vel også plakater fra september, utafor den butikken.

Og jeg begynte vel der i midten av oktober, eller noe.

Så det var slurv der og, da).

Og andre ting jeg reagerte på, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.

Det var at folk tok så lange spisepauser.

Spesielt assistent Monika og hennes kollega fra den lille Rimi-butikken på Kalbakken, (som var nedlagt), nemlig Aziza.

Og Monika og Aziza, de ville også absolutt ha pause sammen, da.

Og da ble jeg så hefta, når jeg la opp kjølevarer, husker jeg.

For da kom alle oldingene i butikken, og spurte meg om ditt og datt, da.

Så jeg fikk jo nesten ikke gjort noe arbeid.

Og da fikk jeg kanskje høre at jeg var sein, (med å legge opp varer), da.

(Noe sånt).

Og det var også sånn, at jeg la opp alle kjølevarene, uten hjelp.

Og frysevarene, de tar vel vanligvis kortere tid å legge opp, i en Rimi-butikk.

Enn kjølevarene, da.

Likevel så skulle assistent Monika 'alltid' ha med seg medarbeider Aziza, for å hjelpe henne, når hu la opp frysevarene, da.

Så de to gjorde til sammen mindre jobb, enn jeg gjorde aleine, da.

Når de la opp frysevarene.

Mens jeg la opp kjølevarene.

Og de satt også opp mot en time sammen, og skravla, inne på spiserommet, da.

Mens jeg måtte hjelpe en haug av oldinger, i butikken, som leita etter noe, da.

Så da ble jeg rimelig irritert noen ganger, husker jeg.

Så vi kunne kanskje ha spart litt penger, på lønnsbudsjettet, på Rimi Kalbakken der.

Hvis assistent Monika hadde klart å tatt frysevarene aleine, da.

For da kunne assistent Kjetil heller fått hjelp av Aziza, (eller noen andre), med tørrvarene, da.

For tørrvarene tar jo lenger tid enn kjølevarene og frysevarene tilsammen, omtrent.

Selv om Josef, Bjørnar og Gurvinder, (med flere), vel hjalp assistent Kjetil Prestegarden en del, med tørrvarene, da.

Men for å si det sånn.

Så hadde Aziza trengtes mer, i tørrvare-avdelingen, enn i frysevare-avdelingen, da.

Men hu og assistent Monika, de skulle liksom skravle og ha kosetime sammen på jobben, da.

(For å ta i litt kanskje, men likevel).

Så det ble jo nesten mer som at de var på cafe, enn at de jobba kanskje, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, på Rimi Kalbakken.

At det var vanlig, at medarbeiderne jobba i par.

(Sånn som assistent Monika og Aziza, da).

Når de jobba med å sette opp varer.

Og dette mente jeg, at ikke var optimalt, da.

For da ble de stående og skravle, mens de satt opp varer, da.

Og dette mente jeg, at ikke var optimalt, for kundeservice-en sin del.

For jeg kan jo bare se på meg selv.

Hvis jeg går å handler på et stort supermarked, her i England.

(Som Tesco Superstore, i bydelen Old Swan, her i Liverpool).

Og det er noe jeg ikke finner.

Så kvier jeg meg litt for å spørre, hvis det er to Tesco-folk, som står og preiker sammen, da.

Men hvis det er noen som jobber for seg, i en midtgang.

Og som ser ordentlige ut, og sånn, da.

Da kunne jeg kanskje ha dristet meg til å spørre, om hvor ditt og datt ligger, i butikken, da.

Så jeg ville at medarbeiderne, på Rimi Kalbakken, skulle jobbe hver for seg, da.

Når de jobba med å legge opp tørrvarene.

Sånn at kundene turte å spørre dem om hjelp, (for eksempel).

Hvis det var noe de ikke fant, i butikken, da.

Men medarbeiderne der, de pleide å jobbe i par, da.

Gurvinder, (som var sikh vel), hu pleide å jobbe i par med ung pakistaner, da.

Og hu kraftige, lyshårede barnehagetanta.

Hu pleide å jobbe i par med ei med rødt hår muligens vel, som het Vestli til etternavn da, husker jeg.

(Og det etternavnet hennes, det var visst fra det samme stedet, som T-banelinje 5 Vestli, da.

Husker jeg at hu sa, da jeg spurte henne om det, en gang, siden jeg prøvde å bli litt kjent med de ansatte der, da.

Og siden Kalbakken T-banestasjon, også ligger langs linje 5 Vestli, da.

Kalmakken er T-banestasjonen før Ammerud, vel.

Hvis man kjører fra sentrum, med T-banen.

I den nordre delen av Groruddalen da, blir det vel).

Men medarbeiderne der, de var så vant til det, å jobbe sammen, i par, da.

Så de ville ikke jobbe hver for seg, i butikken, da.

(Jeg klarte ihvertfall ikke å få dem til å gjøre det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at vi mangla en hadde litt manko, på kasserere, på Rimi Kalbakken.

Ihvertfall i begynnelsen, da jeg jobba der.

Og da var det sånn, at David Hjort sin lillesøster.

Ei litt lubben, mørkhåra dame, som heter Venevil.

Og som vanligvis jobba på Rimi Gunerius, da.

Hu kunne jobbe en vakt eller to i uka, på Rimi Kalbakken da, husker jeg.

Så da var det flaks at jeg kjente David Hjort, husker jeg.

Siden søstera hans kunne jobb litt, i 'min' butikk, da.

(Sånn at jeg slapp å sitte i kassa der også, liksom.

Det var det vel ikke så ofte at jeg gjorde, på Rimi Kalbakken, hvis jeg husker det riktig, ihvertfall.

Siden at Rimi Kalbakken var en så stor butikk, da.

Som kunne ligge opp mot en million i omsetning, i uka, vel.

Hvis butikken hadde en kjempebra uke, da.

Selv om den butikken vel vanligvis lå på rundt 800.000 i ukesomsetning, eller noe sånt.

Hvis jeg husker det riktig, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde.

Så skjedde det en rar episode, en søndag vel, som David Hjort dro meg med ut på byen.

På et utested i Karl Johan, som tidligere hadde vært et homsested, ved navn Den sorte enke, vel.

Men som nå var et diskotek, for tenåringer og litt eldre folk, vel.

Så hvorfor David Hjort skulle ha meg med dit, det veit jeg ikke.

Men utafor diskoteket der, da.

Så ble det nesten slåsskamp.

Mellom lillesøstera til David Hjort og noen andre unge damer, da.

Og jeg måtte holde fast lillesøstera til David Hjort, husker jeg.

For at hu ikke skulle fly på noen andre damer der, da.

Så det er derfor at jeg husker at hu var litt lubben, for det var liksom sånn, at det dissa litt her og der, på henne, da.

Når jeg prøvde å holde henne fast.

Siden hu hadde på seg så tynne klær på seg, da det her skjedde, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og da var det sånn, at fire-fem kjempepene unge damer.

Begynte å jakte på lillesøstera til David Hjort.

(Nemlig Venevil).

Og også dama til David Hjort, nemlig Linn Korneliussen.

Men de lot kusina til David Hjort.

(Nemlig Marion).

Være i fred da, husker jeg.

Og de fem, strøkne tenåringsjentene, (eller om noen av de var litt eldre).

De fulgte etter Venevil, Linn Korneliussen, David Hjort, Erik Dahl, (og ei dame han var sammen med vel), Marion, og meg da.

Ned mot Oslo S der, da.

Og det var mye folk ute på byen.

Så det er mulig at dette var en lørdag, eller noe sånt.

I sommerferien vel.

(Noe sånt).

Og Linn Korneliussen, hu begynte å grine, da.

Siden ei sånn pen tenåringsjente slo henne, da.

Ihvertfall en gang.

Selv om jeg prøvde å gå imellom, når hu slåss-dama kom for å slå Linn Korneliussen, da.

For disse fire-fem tenåringsjentene.

De var organisert på en nesten militær måte, da.

Det var tre-fire tenåringsjenter, som gikk foran, på en rad.

Og så gikk det ei litt eldre dame, bak disse.

Og hu kommanderte disse tre-fire jentene, som gikk foran henne, da.

Mens de gikk nedover Karl Johans gate, da.

Så hu kommanderte først hu til høyre, for eksempel.

Og sa at hu skulle slå Linn Korneliussen, da.

Og så kommanderte hu kanskje hu som gikk foran henne, på hennes venstre side, da.

Og sa at hu skulle løpe fram og slå etter dama til Erik Dahl, for eksempel.

(Noe sånt).

Så de damene, som var i lag, med David Hjort og meg.

De ble jo skikkelig banka opp, da.

Så jeg skjønte at jeg måtte gjøre noe.

For dette her fortsatte jo bare.

Så jeg dro med meg hu Linn Korneliussen, da.

Vekk fra de andre.

Og dro henne så raskt med meg, rundt Trafikanten der, da.

(Siden hu grein, da).

Og opp trappa, som var bak Trafikanten der, (vent mot Plata cirka), da.

Og da kom vi utafor rekkevidden, til de her slåss-damene, da.

Og jeg husker at Linn Korneliussen og jeg, vi stod på toppen av trappa, opp til Oslo S. der.

Og så ut mot Karl Johan, da.

For å se hvor de andre vi hang sammen med, var hen, da.

Og jeg husker at Linn Korneliussen plutselig skreik.

At: 'Der er David'.

(Eller noe sånt).

Og da fikk David Hjort bank av en rimelig svær kar, i trappa, fra Oslo S. og ned mot fotgjengerovergangen over mot Karl Johan der, da.

Og det var lite jeg kunne gjøre, for å hjelpe David Hjort, egentlig.

Selv om jeg gikk ned der David Hjort ble banka opp, og lurte på hva som skjedde, da.

Og da stakk han slåsskjempen av, da.

Og Linn Korneliussen, hu stod øverst i trappa der, på venstre side, og fulgte med, da.

Og så kom politiet dit.

Og jeg spurte dem hva vi skulle gjøre, hvis disse tenåringsjentene, (som var bra organiserte da), begynte å angripe igjen, da.

Og da sa politiet at vi skulle ringe det og det telefonnummeret, vel.

(Noe sånt).

Og de tok vel med hu sjefs-slåssdama, til politistasjonen, vel.

Og David Hjort og dem, de tok en taxi, tilbake til Bjørndal, (hvor David Hjort og Linn Korneliussen bodde, på den her tida), da.

Og jeg bare gikk hjem igjen, til Rimi-leiligheten min, på St. Hanshaugen, husker jeg.

Og da sa David Hjort at jeg ikke måtte bli med de pene tenåringsjentene.

Og det hadde jeg vel ikke tenkt til heller.

Men hva denne her slåssinga gikk ut på.

Det veit jeg ikke.

For det var ingen som forklarte ordentlig, for meg, da.

Men da jeg kom på jobb, uka etter.

Så fikk jeg høre det, av en selger, (eller noe sånt), vel.

At jeg hadde vært med på slåsskamp, da.

Enda jeg ikke visste hva den her slåsskampen gikk ut på, engang.

Og Venevil, hu flytta ikke så lenge etter det her, til Ås, mener jeg å huske.

(Hvis jeg ikke husker feil, da).

Og Linn Korneliussen, hu begynte å studere i Bergen, vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Jeg sendte en ny e-post til CCCS







Gmail - Update/Fwd: *****7867/Fwd: CCCS








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Update/Fwd: *****7867/Fwd: CCCS










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Fri, Oct 12, 2012 at 4:12 PM





To:
Correspondence Queries <client@cccs.co.uk>


Cc:
offers <offers@wescot.co.uk>







Hi,

thank you for your e-mail!
I'm not paying token-payments at the moment.

Wescot have sent me a budget-form again now.

But as your collegue there have previously told me I don't have to fill out this form to get token-payments.


It should be enought that I've explained about my situation.

I've offered Wescot a token-payment-arrangement like a 'million' times.

But they haven't sent me giros or anything.

And this is taking a lot of my time now.

Because I've been offering Wescot, (and Capital One), a token-payment-arrangement since last year now.

And all I get are standard letters which tells lies like that I haven't replied to their letters.


When I've sent about a million e-mails to them, which I haven't gotten replies to.

So I now copy this e-mail to Wescot.

And I hope they'll send me some giros for the token-payment arrangement of £1 a month now.


Or tell me what information they need from me to set up a direct-debit-agreement.

So I hope this will be sorted now.

Thanks again for the e-mail!

Best regards,


Erik Ribsskog


On Thu, Oct 11, 2012 at 8:07 AM, Correspondence Queries <client@cccs.co.uk> wrote:



Hello Eric

Thank you for copying us in to the email you have sent to Wescot.

Please try not to worry about the contact you have received as this is a standard procedure for creditors to take. Nelson Guest & Partners are an internal collections department who work on behalf of Wescot to collect the outstanding balance.

As you have contacted this creditor to advise of your current financial situation and are making token payments, you are doing all you can at this time. If you receive any further contact regarding this matter, please advise of this.

I hope this is helpful and reassuring.

If you have any queries or concerns, please do not hesitate to contact us on  0845 272 5400. Lines are open 8am to 6pm, Monday to Friday. Email us at client.services@cccs.co.uk or go online to www.cccs.co.uk and follow the links to send us a web mail.                                                      

Kind regards

Hannah

Correspondence Advisor

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 08 October 2012 01:14
To: offers@wescot.co.uk
Cc: Q&A
Subject: Update/Fwd: *****7867/Fwd: CCCS
Hi,
on Saturday I got a letter from Nelson Guest & Partners Solicitiors, witch I attach a scanned copy of.



I'm don't have the chance to pay 50% of the dept, av the moment, unfortunately.

I'm repeating my offer of a token-payment-arrangement again.

(Which I've done many times earlier).
I hope you can 'stop messing around' now, (like I think I have to call it), and just accept my token-payment-offer, like the other companies have done.

I don't understand why you do so much 'mumbo-jumbo' surrounding this.

This should be a straight forward tokey-payment agreement.

I hope the CCCS can tell you to stop with your funny letters and just accept my token-payment-agreement, which I have offered you, a million times, (to exaggerate, but anyway).


Captial One even have a football-cup named after you, but you don't seem to be a serious company.

It's like being on the candid camera to try get a token-payment-agreement agreed with you.


Erik
---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Mon, Oct 1, 2012 at 3:32 PM
Subject: Re: *****7867/Fwd: CCCS
To: offers <offers@wescot.co.uk>

Cc: Q&A <contactus@cccs.co.uk>


Hi,

it should be D3/49597867, (like I wrote in the subject-line in the e-mail I sent you on 20/9).

I repeat my token-payment offer on £1 a month, like I offer all my other creditors untill I find new employment.

Hope this is alright!

Best regards,

Erik Ribsskog

On Mon, Oct 1, 2012 at 8:30 AM, offers <offers@wescot.co.uk> wrote:
Good morning,

Please provide the wescot reference beginning with D3 or DM

Kind regards



Rebecca Stearman

Offers Administrator


Description: Description: Description: cid:image001.jpg@01CA4CD1.636A7F00


From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 28 September 2012 14:34
To: Correspondence Queries
Cc: offers
Subject: Re: *****7867/Fwd: CCCS
Hi,
thank you for your e-mail!

Yes, I send a copy of this e-mail to Wescot as a reminder of my token-payment-offer, of one pound a month untill I find new employement.


I thought it was like you write here, with the budget-form etc., from when I went to business-school, in the eighties.

Even if that was in Norway, I think business-law is mostly the same in the western world.


Mostly based on old British business-law, if I'm not mistaking.
Thank you very much for the help with this!

The information I sent to Capital One was a new token payment-offer after I had to move to Sunderland for some months last year.

If I remember it right.


I now found a letter on my blog, from Capital One, from 2009, when they also complained about my signature, (so this has happened in both 2009 and 2011), which I attach.

Thanks again for the advice!

Best regards,

Erik Ribsskog
On Fri, Sep 28, 2012 at 12:37 PM, Correspondence Queries <client@cccs.co.uk> wrote:

Hi Erick

Thank you for your email about your Wescot and Capital One accounts.

If you have concerns over the wording of the letter from Wescot, I would advise you to raise a complaint directly with them.

The complaint procedure can take up to 8 weeks and if you are unhappy with any response they give you, you can raise this further with the financial ombudsman service.

You don’t need to fill out the budget form that Wescot have sent you. You have advised them that you have already completed a budget with us. Both forms cover the same areas. If you need a copy of the budget that you completed with us, please let me know as I can send this out to you. The budget can also be sent to Capital One.

I wouldn’t advise you to stop making payments towards the Wescot account. It is in your best interest and benefit that you carry on making a token payment. It will show that you are willing to pay the account off.

If you don’t make a payment, the creditor can take further action.

I understand you would like to keep the contact in writing but it is also best that you call them to discuss your concerns. This will eliminate any responses about them not receiving your letters.

You can ask for a Data Access Request from them which will provide you with all the notes made on your account. There may be a charge for this request.

Can you advise me what information you sent to Capital One for them to reject your signature? If your signature hasn’t changed, I would advise you to contact Capital One and ask for a further explanation, i.e. are they comparing your signature to the signature on the original credit agreement?

Again, you can ask for a Data Access Request to see what has been noted on your account and there may be a charge for this request.

I hope this has been helpful.

If you have any further queries, please contact us on 0845 272 5400, lines are open 8am to 6pm, Monday to Friday, you can email us at client.service@cccs.co.uk.

Kind regards



Paul Marshall
Correspondence Co-ordinator






Sent: 26 September 2012 00:05
To: Correspondence Queries
Subject: Re: *****7867/Fwd: CCCS
Hi,
I've gone to business-school and letters shouldn't contain lies even if they are standard letters.



Here it's obvious that the standard letter is used wrongly.
I'm not making a token-payment here, you haven't read up.


Please escalate to your line manager.

Regards,
Erik Ribsskog

PS.


And I don't think it's a good idea to call these companies.

It's better to keep the correspondence in writing, so to keep documentation about what has been agreed.

PS 2.

You haven't commented on that Capital One told me my signature wasn't mine.


I want to please escalate this to your line-manager.

On Tue, Sep 25, 2012 at 10:33 AM, Correspondence Queries <client@cccs.co.uk> wrote:
Hi Erik

Thank you for contacting us about your account with Wescot.

Creditors will often send standard collection letters out to you. Standard letters will include certain phrases that may not fit entirely, such as "we have not received a reply".

Unfortunately even though you are making a token payment we cannot stop creditors from contacting you. You should continue to keep your creditors up to date with your financial situation and offer them the most fair and reasonable offer you can.

It may be best to call your creditors and speak to someone directly. That way all issues can be discussed there and then.

If you have any further questions or need some more advise, you can call us on 0845 272 5400. Lines are open from 8am to 6pm, Monday to Friday. You can also email us at client.service@cccs.co.uk.

Kind regards

Gurj
Correspondence Advisor




We are altering the way in which we handle your correspondence to ensure we safeguard your personal information at all times.

In order for us to do this we will be making some changes to the way in which we validate your identity.
The next time you contact us, we will require you to provide us with at least 2 pieces of information from the list below:

·         Client reference number
·         Postal address
·         Postcode
·         Telephone number
·         Email address

Please make sure you provide this information along with your full name on every communication you send to us. If not, we will prompt you for these details and this may delay your reply.


Thank you

The Correspondence Team


We are altering the way in which we handle your correspondence to ensure we safeguard your personal information at all times.
In order for us to do this we will be making some changes to the way in which we validate your identity.

The next time you contact us, we will require you to provide us with at least 2 pieces of information from the list below:

·          Client reference number

·          Postal address

·          Postcode

·          Telephone number

·          Email address

Please make sure you provide this information along with your full name on every communication you send to us. If not, we will prompt you for these details and this may delay your reply.


Thank you

The Correspondence Team


Twitter Follow us on Twitter

http://twitter.com/moneyaware
Facebook Like us on Facebook
http://www.facebook.com/moneyaware
Read the MoneyAware blog

http://moneyaware.co.uk
P  Please consider the environment before printing this e-mail.





We are altering the way in which we handle your correspondence to ensure we safeguard your personal information at all times.


In order for us to do this we will be making some changes to the way in which we validate your identity.

The next time you contact us, we will require you to provide us with at least 2 pieces of information from the list below:


·          Client reference number

·          Postal address

·          Postcode

·          Telephone number

·          Email address


Please make sure you provide this information along with your full name on every communication you send to us. If not, we will prompt you for these details and this may delay your reply.



Thank you


The Correspondence Team


-----Original Message-----





span>




From: Erik ******* [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 20 September 2012 14:41
To: offers
Cc: Q&A
Subject: Your ref: ******7867/Fwd: CCCS

Hi,

I'm refering to your Final Notice-letter from 17/9, which I recieved today.

You there write: 'but we have not received a replyto our previous correspondence'.

But this isn't right, I've earlier written to you e-mails a lot of times offering a token-payment.

Is this the Candid Camera?

Your partner Capital One also did a practical joke like this, when they told me my signature wasn't mine last year.

Please stop with the monkey-business, and be serious.

I hope the CCCS can stop your funny bailiff-actions and lies.

Erik ****


---------- Forwarded message ----------
From: Q&A <contactus@cccs.co.uk>
Date: Mon, 20 Aug 2012 17:37:39 +0100
Subject: CCCS
To: Erik******** <eribsskog@gmail.com>

Good afternoon

Thank you for your email.

There isn't anything in the Consumer credit Act that states you must supply these details to a creditor. You can always provide them a copy of the budget and list of creditors that you have done through us.

Regardless of whether they accept the offer or not please continue to make the token payment.

Kind regards


Jonathan



Follow us on Twitter
http://twitter.com/moneyaware

Like us on Facebook
http://www.facebook.com/moneyaware

Read the MoneyAware blog
http://moneyaware.co.uk/

P Please consider the environment before printing this e-mail.

________________________________


From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 19 August 2012 20:59
To: Q&A
Cc: offers@wescot.co.uk
Subject: Problems with Wescot/Fwd: Update/Fwd: Wescot reference:
*******867 (Regarding Capital One-debt).


Hi,

I've told Wescot I'm unemployed and have offered them a £1 monthly token-payment untill I find new employment.

(Like I've offered my other creditors).

Wescot don't accept but wants me to fill out an income and expenditure-form.

I can't remember that you at CCCS have mentioned that I have to fill out a form like that, when I do budget-work.

It's like they go a bit to close, and this seems unecessary, to me.

What do you think at CCCS about this?

Does the law say that I have to fill out a form like that?

I attach the letter from Wescot.

Yours sincerely,

Erik *******


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, Aug 10, 2012 at 10:35 PM
Subject: Update/Fwd: Wescot reference: *******867 (Regarding Capital One-debt).
To: offers@wescot.co.uk


Hi,

I got an income and expenditure-form, in the post, from you, earlier this week.

I don't understand the point in me filling out that form.

I've already told you that I'm on budget in co-operation, with the CCCS, and that I only can afford to pay a token-payment, (on £1), untill I find new employment.

So this is my offer.

I don't understand why you send me this form.

I think is unnessesary paper-work then.

None of my other creditors have sent me a form like that.

They have just accepted my token-payment-offer.

So I hope you can set up a direct debit-agreement, for £1 a month, for this debt.

Hope this is alright!

Best regards,

Erik *********


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, Jul 21, 2012 at 10:31 AM
Subject: Wescot reference: ******867 (Regarding Capital One-debt).
To: offers@wescot.co.uk


Hi,

I'm refering to your letter from 19/7, which I got in the post today.

I'm currently unemployed, and on a budget in co-operation, with CCCS.

My offer to you is the same as to my other creditors, and that is that I pay a one pound token-payment, each month, until I find new employment.

Hope this is alright!

Yours sincerely,

Erik ********


VISIT OUR WEBSITE AT http://www.cccs.co.uk/
---------------------------------------------------------------------
This email message is intended for the individual to whom it's addressed
and may contain information that is privileged and confidential. If you are
not the intended recipient, you are hereby notified that any use or dissemination
of this communication is strictly prohibited. If you have received this information
in error, please return it to us immediately and delete it from your computer.
The contents or opinions expressed within this email are not intended to
represent the views of CCCS unless specifically stated to be so.
This email is not guaranteed to be free from any computer viruses, although
it has been checked using the Trend Virus Suite. You should check this email
and any attachments for the presence of viruses before downloading any files.
Foundation for Credit Counselling, trading as Consumer Credit Counselling Service ("CCCS").
Registered Office: Wade House, Merrion Centre, Leeds, LS2 8NG. Registered in England
Company No 2757055. Registered Charity No. 1016630"


VISIT OUR WEBSITE AT http://www.cccs.co.uk
---------------------------------------------------------------------
This email message is intended for the individual to whom it's addressed
and may contain information that is privileged and confidential. If you are
not the intended recipient, you are hereby notified that any use or dissemination
of this communication is strictly prohibited. If you have received this information
in error, please return it to us immediately and delete it from your computer.
The contents or opinions expressed within this email are not intended to
represent the views of CCCS unless specifically stated to be so.
This email is not guaranteed to be free from any computer viruses, although
it has been checked using the Trend Virus Suite. You should check this email
and any attachments for the presence of viruses before downloading any files.
Foundation for Credit Counselling, trading as Consumer Credit Counselling Service ("CCCS").
Registered Office: Wade House, Merrion Centre, Leeds, LS2 8NG. Registered in England
Company No 2757055. Registered Charity No. 1016630"




Registered in Scotland No. SC84131, Registered Office: Kyleshill House, 1 Glencairn Street, Saltcoats, Ayrshire KA21 5JT
Please consider the environment before printing this email. Wescot, helping to make a difference
Confidentiality Notice. The information in this e-mail is confidential and for use by the addressee(s) only. If you are not the intended recipient (or responsible for delivery of the message to the intended recipient) please notify us immediately (on 01482 590590 (UK) or +44 1482 590590 (international)) and delete this message from your computer: you may not copy or forward it, or use or disclose its contents to any other person.

As Internet communications are capable of data corruption, Wescot Credit Services Ltd does not accept any responsibility for changes made to this message after it was sent. Please note that Wescot Credit Services Ltd does not accept any liability or responsibility for viruses and it is your responsibility to scan attachments (if any). Opinions and views expressed in this e-mail are those of the sender and may not reflect the opinions and views of Wescot Credit Services Ltd.


VISIT OUR WEBSITE AT http://www.cccs.co.uk
---------------------------------------------------------------------

This email message is intended for the individual to whom it's addressed
and may contain information that is privileged and confidential. If you are
not the intended recipient, you are hereby notified that any use or dissemination
of this communication is strictly prohibited. If you have received this information
in error, please return it to us immediately and delete it from your computer.
The contents or opinions expressed within this email are not intended to
represent the views of CCCS unless specifically stated to be so.

This email is not guaranteed to be free from any computer viruses, although
it has been checked using the Trend Virus Suite. You should check this email
and any attachments for the presence of viruses before downloading any files.

Foundation for Credit Counselling, trading as Consumer Credit Counselling Service ("CCCS").
Registered Office: Wade House, Merrion Centre, Leeds, LS2 8NG. Registered in England

Company No 2757055. Registered Charity No. 1016630"










Det her er Frode Eika Sandnes, som jeg hadde et møte med, på University of Sunderland, høsten 2004, og som tulla med søknaden min dit, skoleåret før

møte uos 2004

http://www.dagbladet.no/2012/10/12/nyheter/kongestoff/innenriks/ghana/23835741/

Fler bilder fra Liverpool


PIC_2823

PIC_2824

PIC_2825

PIC_2826

PIC_2827

PIC_2828

PIC_2829

PIC_2830

PIC_2831

PIC_2832

PIC_2833

PIC_2834

PIC_2835

PIC_2836

PIC_2837

PIC_2838

PIC_2839

PIC_2840

PIC_2841

PIC_2842

PIC_2843

PIC_2844

PIC_2845

PIC_2846

PIC_2847

PIC_2848

PIC_2849

Noen sammenligner meg med en morder, fordi at jeg har en blogg. johncons-blogg er en nødblogg, og nordmenn angriper meg istedet for å hjelpe. Det er som at nordmenn er de laveste av de lave og de dummeste av de dumme, synes jeg

forrvirret person

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143979669-erik-ribsskog-norges-beste-blogger/

Noen mener at jeg har skrevet anonyme kommentarer, på klikk.no. Det er ikke sant. Jeg skriver for det meste på johncons-blogg hvis jeg vil bruke ytringsfriheten min

noen tror at jeg skriver anonymt på klikk no

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143979669-erik-ribsskog-norges-beste-blogger/

Jeg har forenklet designen på Godteposer nå, og skal jobbe med å endre de utenlandske nettbutikkene fremover

fornøyd stort sett design

http://www.godteposer.net/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter