Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. februar 2013

Jeg sendte en ny e-post til Tingretten i Drammen






Gmail - Arvesak Høyen/Fwd: Arvesak Bergstø oppdatering til Høysæter/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Tingretten i Drammen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering - klage/Fwd: Problemer med Drammen Tingrett








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Arvesak Høyen/Fwd: Arvesak Bergstø oppdatering til Høysæter/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Tingretten i Drammen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering - klage/Fwd: Problemer med Drammen Tingrett










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Sat, Feb 9, 2013 at 11:41 PM





To:
drammen.tingrett@domstol.no


Cc:
Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>







Hei,

jeg har tenkt litt mer på den familiebedriften, som jeg mener jeg har hevd på.

Spiserommet var jo huset til farmora mi Ågot og farfaren min Øivind.

Så verkstedet, (Strømm Trevare), og huset, hører sammen, som en enhet, (mener jeg).


Så det var feil at min onkel Runar Mogan Olsen fikk huset.

Og at faren min, (Arne Mogan Olsen), og min andre onkel; (Håkon Mogan Olsen), fikk verkstedet, på deling.

Dette burde gått til eldste sønn av eldste sønn, (nemlig meg), vil jeg si.


Som om det var en bondegård, for eksempel.

Siden dette var et ansvarlig selskap, før faren min gjorde det til aksjeselskap, da.

Jensen Møbler har også 'rappet' en del av eiendomen, (en Humlehave vel som vi kalte for Jordet til Lersbryggen), og der er nå lagerrampe-delen, av Jensen Møbler.


Men det jordet leika jeg på som barn, og ingen jagde meg derfra.

Søstera mi og jeg fikk lov til å leike der, og ble oppmuntra til å fange humler der, (husker jeg).

Og også noe eiendom, lenger bort, (ved den første lagerrampa til Jensen Møbler cirka), hørte til Strømm Trevare og 'Ågot-huset'.


Nemlig noe vi kalte for 'Saga', som var der farfaren min og en Eastwood, hadde snekret fruktkasser, (på søndagene), mens farfaren min egentlig jobba for Jebsen, med å snekre stamper, til bruk, i tekstilproduksjonen, på Berger og/eller Fossekleiva fabrikker.


Strømm Trevare og Ågot-huset var tidligere Søndre Høyen gård, (del av en gammel storgård, som en god del av ble solgt av en Maren Bøhmer, under krigen).

Selv om Strømm Trevare ligger på en slags haug, som det meste av Sand ligger på, så går egentlig Søndre Høyen gård helt bort til Berger gård, eller ihvertfall Sand gård, (selv om den gården ikke har bruksrett i skogen, på fjellet, lenger fra fjorden, så Sand gård var nok en husmannspost, under Søndre Høyen gård, hvis jeg skulle tippe).


Denne haugen er kanskje en endemorene, eller noe sånt, forresten.

Så at det skulle bli industriområde, oppå en sånn haug, på 80-tallet, da.

Et sted, på Sand heter jo Breidablikk, og bestemor Ågot sin far, (min oldefar), fant Tråen-skatten, i Numedal.


Og bestefar Øivind var etter Iver Huitfeldt, har min far sagt.

Så det er nesten litt mystisk dette, synes jeg.

Man kan lure på hva som foregår.


Kan de bare gjøre om en gård til industriområde, på den her måten?

Lersbryggen hadde vel kanskje en sag på gården sin.

Men at det skulle bli industriområde av den grunn, da.

Og farmora mi sa at hu bodde på Sand, så Søndre Høyen har liksom forsvunnet, må man vel si.

Dette var bare noe jeg tenkte på nå.

Men når dette var en familiebedrift, (trevarebedrift), utsprunget fra saga på en gård, og eiendommen var en gård, så burde arveoppgjørene blitt behandlet som en odel-sak, mener jeg.


Og når det gjelder odel, så er det eldste sønn, som får odelsretten.

Og min farfar Øivind Olsen, bygde dette huset og verkstedet.

Og min far, Arne Mogan Olsen, var hans eldste sønn.


Og jeg er min fars eldste sønn.

Huset, (og muligens verkstedet), stod i navnet på farmora mi.

Men der dette ble utsprunget, nemlig på den nenvte saga, så ble dette leiet for femti år, av farfaren min og en Eastwood, (som Frank Eastwood ikke er sikker på hvem var, når jeg nevnte navnet, på Facebook vel).


Og å leie ut eiendom, for femti og nittini år av gangen.

Som Maren Bøhmer gjorde, like etter krigen.

Jeg vet ikke om det er riktig heller.


Jeg husker ikke hvordan dette var, for verkstedet og Ågot-huset.

Men for saga, så var det snakk om en leietid, på femti år, vel.

Men hva med eiendommene da?

Dette blir kanskje litt komplisert.

Men jeg kom på det om at spiserommet, var huset til Ågot og Øivind.

Så de hadde ikke spiserom, nede på verkstedet.

Så hvor den innleide arbeidskraften, (som Dag Furuheim og Erik Furuheim), spiste.


Det veit jeg ikke.

Men ei ungdomsskole-jente, fra Svelvik, som jobba på Strømm Trevare, (da min far styrte der), hu lot en halvspist sjokolade, (som hu ikke likte, som noen hadde kjøpt til henne. En Monolitt vel), ligge oppå noe emballasje, (husker jeg), nede på verkstedet.


Hu, (som var et år eldre enn meg vel), spurte om jeg ville ha marsipan og trøffel-laget, av den sjokoladen.

Men jeg syntes at det ble som noe grisete, å spise den sjokoladen, som hu hadde spist av, (husker jeg).

Så det takka jeg nei takk til, må jeg innrømme.

Bare noe jeg tenkte på nå, så kanskje jeg kan formelt får bruksretten til denne 'gården', tenkte jeg.

Håper dette er i orden!


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/1/18
Subject: Arvesak Bergstø oppdatering til Høysæter/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Tingretten i Drammen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering - klage/Fwd: Problemer med Drammen Tingrett
To: drammen.tingrett@domstol.no
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

jeg ser nå at Idar Sandersen, (som bor på Bergstø), har drevet med møbelproduksjon, inne i Oslo, ganske nylig:




Dette har ikke jeg vært klar over, enda jeg har bodd i Oslo, fra 1989 til 2004.

Sandersen vil ikke sende kopi av slektsforskinga, (fra faren hans osv.), fordi at han ikke hadde kopimaskin.


Men hvis han klarer å lage møbler i Oslo, så burde han vel klare å få kopiert noen papirer, på en eller annen måte.

(En sånne printer/scaner/copier er jo ikke så dyrt, for eksempel).


Er han Sandersen bare gretten, eller.

Kan det være verdier, i Sverres gate også?

(For min far nevnte malerier etter Kittelsen.

Selv om jeg må innrømme at jeg tar det min far sier med en liten klype salt.


Og har brutt kontakten, etter noen få telefoner, for noen år siden.

Etter at min tidligere klassekamerat Odd Einar Pettersen fortalte meg at faren min hadde flytta til Tønsberg-traktene.

Noe jeg ikke har fått bekreftet.

Er det ikke rart at han Sandersen skal bo i det store huset hvis han kan bo i leilighet i Oslo, hvor han også er kjent, da?

Blir det noe fremdrift hos dere?

Jeg har fortsatt ikke penger til gebyr, for oppløsing av sameie.


Men det kan kanskje trekkes fra salgssummen?

Hadde vært ålbings med en oppdatering.

På korleis ståa er hos dere, mener jeg.

Sender kopi til Sivilombudsmannen, for jeg er dessverre ikke helt overbevist om at dere ikke driver med noe tull.


Dere skal liksom veilede borgerne, (dere statsansatte), men det har ikke skjedd her, mener jeg.

Her må jeg søke i paragrafer over alt, hvis jeg skal få det riktig, og det burde ikke være nødvendig.


Jeg ringte og snakka med Høysæter, og da må hu veilede meg, om hvordan jeg skal gjøre det.

Men hu lot som om hu skulle fikse dette.

Men det gjorde hu ikke.

Og månedene og kvartalene fløy, noe som har ødelagt for andre arvesaker, (med tidsfrister), som jeg har hatt.


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2012/10/27
Subject: Påminnelse/Fwd: Klage på Tingretten i Drammen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering - klage/Fwd: Problemer med Drammen Tingrett
To: Postmottak@domstoladministrasjonen.no


drammen.tingrett@domstol.no










Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter