Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 13. mars 2013

Å så godt. Ååågot

Nå tenkte jeg på det, som Ulf Havmo sa, på 80-tallet.

(Mens han smilte på en hemmelighetsfull måte, vel).

Etter at bestemor Ågot ikke ville fortelle han den historia, om da hu hadde tatt juledram-flaska, til 'n Jebsen, som hu jobba, som tjenestepike hos, (under krigen).

Ikke lenge etter dette, så satt Ulf Havmo, (han med 'tømmerstokken', som Geir Arne Jørgensen aka. Geri, (det samme som en av ulvene til Odin ble kalt vel), i klassen vår, kalte det, i gym-garderoben vår, på Svelvik ungdomsskole).

Ulf Havmo, han satt i sofaen, hjemme hos meg, i Leirfaret 4B, (på Bergeråsen).

Også sa han 'åå så godt, Ågot'.

(Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).

Kanskje han mente Åsgård, (tenker nå jeg nå).

Kanskje han også mente det, at det var Valhall, der hvor Jensen Møbler har bygget, oppå jordet mitt, (som vi kalte 'Jordet til Lersbryggen'), tenkte jeg nå.

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også tenkt på det, at den broen Rimfrost, (eller hva det var den het igjen).

Som gikk over til Åsgård, (ifølge norrøn  mytologi).

Det kan vel kanskje ha vært Drammensfjorden?

Som vel må ha vært mulig, å gå over, (oppå isen), om vinteren, i vikingtiden, osv.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Eller kanskje det var isbreen, som en gang lå i Drammensfjorden, som var broen Rimfrost, tenkte jeg nå.

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det finnes jo forresten også et sted, (lenger sør i Vestfold), som heter Åsgårdstrand.

(Som muligens var der, hvor faren min og hans samboer Haldis Humblen, dro meg med på campingferie.

Etter at vi måtte dra fra en hytte ved Stavern, vel.

På 80-tallet.

Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter