Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 14. mars 2013

Heidi Havre har vært på fylla, og tror at dette er en spurv. Jeg trodde først at det var en kjøttmeis, (for bestemor Ågot var så glad i kjøttmeiser, og nevnte dem, når hu mata fuglene, (som jeg noen ganger fanga, med en handlekurv, (og noen meter hyssing), som bestemor Ågot pleide å bruke, når hu handla i butikken, da hu hadde større familie)). Men det var en blåmeis, visste det seg, på Wikipedia

meis fylla

http://svelviksposten.no/nyheter/sliter-for-foa-i-hagen-til-heidi-1.7806967

PS.

Her er mer om dette:

blå meis

http://no.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A5meis

PS 2.

Faren til Heidi Havre, (mener jeg at det må ha vært, ihvertfall).

Han eide firmaet Sandbu Tepper, som holdt til der Smia MC er nå cirka.

(Like ved møbelfabrikken til farfaren min, med andre ord).

Men det firmaet gikk konkurs, vel.

Ihvertfall så har Jensen Møbler tatt over lokalene til Sandbu Tepper, (hvis jeg har skjønt det riktig).

Og han Havre, som hadde Sandbu Tepper, han kjørte en grønn Mercedes stasjonsvogn, på 80-tallet, (husker jeg).

Og en gang, som jeg gikk fra Bergeråsen, (etter skolen), for å spise middag, borte hos bestemor Ågot, på Sand.

Så så jeg plutselig at Havre kom kjørende, den motsatte veien.

Og at en av hjulkapslene, på bilen hans, rulla litt etter bilen vel, før den forsvant ut i veikanten.

Like ved gamlehjemmet der.

Jeg sa fra til faren min, om at jeg hadde funnet hjulkapselen til Havre, (husker jeg).

Og faren min sa seinere til meg det, at Havre hadde sagt det, at den hjulkapselen, den kunne jeg bare beholde.

Så jeg la den under senga mi, på gutterommet mitt, i Leirfaret 4B, (i en kasse med  hjul på, som jeg hadde fått av faren min, vel).

(Et rom jeg sjelden brukte, fordi at faren min hadde en ubrukt vannseng stående, på det største soverommet der.

Så jeg tok etterhvert over faren min sitt soverom, da).

Men hvor den hjulkapselen er nå.

Det veit jeg ikke.

Jeg har vel ikke sett den, etter at faren min og Eirik Thorhallsson tømte leiligheten, i Leirfaret 4B, i fylla.

 (Midt i russetida mi, i mai-måned, i 1989).

Og jeg har prøvd å finne igjen de tinga mine, som lå under senga mi, på gutterommet mitt, i Leirfaret 4B.

(Og plakater osv., som var på veggene, i det store rommet mitt der.

Samt et amerikansk flagg, som hang på veggen der, osv.

Som faren min kjøpte til meg vel, i Karlstad, på begynnelsen av 80-tallet).

Men jeg aner ikke hvor de tingene har blitt av.

Men da jeg flytta til Ungbo, i 1991, så fikk jeg en blålakkert, (eller om det var blåmalt), seng, av faren min.

Og det lurer jeg på om kan ha vært, den senga, som stod, i Leirfaret 4B.

Men det er jeg ikke helt sikker på.

Så hvor det ble av de tinga, som lå under senga, på gutterommet mitt.

Det veit jeg ikke.

Men det var blant annet også en tinnsoldat der, som jeg fikk av morfaren min, Johannes Ribsskog, på 70-tallet.

Og det var en bamse, som jeg fikk av Magna Adeler f. Nyholm, (hvis jeg har skjønt det riktig, ihvertfall), i dåpsgave.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter