Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 5. mars 2013

Jeg sendte en ny e-post til Utenriksdepartementet






Gmail - RE: FW: INNSYN 26984. 12/06015-3







Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>









RE: FW: INNSYN 26984. 12/06015-3









Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Tue, Mar 5, 2013 at 9:24 PM




To:
Sellami Gro Lydersen Kjexrud <Gro.Sellami@mfa.no>


Cc:
Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>





Hei,

her er det dere som har sendt 'dritt' til meg.

Så dere er ansvarlige.

Jeg kan ikke ta dette med tredjepart, synes jeg.


Her må dere etterforske hvem som har tulla og bestilt i mitt navn, som jeg har skrevet til dere tidligere.


Erik Ribsskog


2013/3/5 Sellami Gro Lydersen Kjexrud <Gro.Sellami@mfa.no>




Hei. Viser til e-post fra deg 28.02.2013. Vi har vært i kontakt med DIFI for å undersøke hvordan dette kunne være mulig, se svar vi fikk vedr. dette under. Vennligst ta kontakt med DIFI videre vedr dette da det
er de som drifter dette systemet.

Svar fra DIFI:



From: Odd Jon Håkon [mailto:Jon.Hakon.Odd@difi.no]

Sent: 1. mars 2013 10:31
To: Enhet for publikumshenvendelser(Arkiv)
Subject: Vedr innsynskrav fra OEP

Som avtalt på telefon oversender jeg en forklaring på hvordan brukere kan bestille innsyn fra OEP.


Offentlig elektronisk postjournal er regjeringens innsynstjeneste for dokumenter fra statsforvaltningen. På nettsiden
www.oep.no/ kan den som ønsker det søke i offentlig journal fra 100 statlige virksomheter og kreve innsyn i de dokumentene som de har interesse for. Innsynskravene formidles fra OEP til den ansvarlige virksomheten, som igjen
tar stilling til om innsyn kan gis i dokumentene. Deretter blir dokumentene sendt til den som har krevd innsyn.

Når man har valgt de dokumentene man ønsker tilsendt kommer man til en bestillingsside på OEP. Her må man oppgi kontaktinformasjon som virksomheten
skal sende dokumentene til, og oversendelsesmåte for eksempel e-post, telefaks eller vanlig brevpost. Disse feltene fyller brukeren ut. Det er ingen mulighet til å kontrollere at vedkommende faktisk besitter den e-postadressen som er oppgitt som kontaktinformasjon.
I det tilfellet som vi snakket om på telefonen kan det synes som at noen har oppgitt feil e-postadresse i dette feltet, uvisst av hvilken grunn. Det kan skje, og er en konsekvens av hvordan OEP er teknisk utformet.

Retten til innsyn i dokument fra det offentlige er hjemlet i Offentlighetsloven med tilførende forskrift. I dette regelverket er man også sikret
retten til å kunne anonymt kreve innsyn i dokumenter. For at dette skal være mulig i praksis må man likevel oppgi en e-postadresse som dokumentene kan sendes til. På grunn av at man skal kunne kreve innsyn i dokumenter anonymt blir ikke innsynskravene logget.
Difi som er ansvarlige for OEP kan derfor ikke finne opplysninger om de enkelte bestillingene, slik som bestillingstidspunkt, IP-adresse eller andre kjennetegn til bestilleren. Difi kan derfor ikke bistå med ytterlige informasjon om hva som kan ha skjedd i
dette enkelte tilfellet.  

Ta gjerne kontakt igjen dersom dere ønsker ytterligere informasjon, eller dere ønsker noe avklart.


Med vennlig hilsen

Jon Håkon Odd

Seniorrådgiver
Avdeling for digital forvaltning
Mob. +47 477 06 922
Beskrivelse: Difi-logo.gif


Postboks

8115 Dep., 0032 OsloTlf. sentralbord: 22 45 10 00

www.difi.no


Mvh Gro Sellami

Underdirektør

Enhet for publikumshenvendelser

Utenriksdepartementent




From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 28. februar 2013 14:36
To: Halsaa Cathrine

Subject: Re: FW: INNSYN 26984. 12/06015-3


Hei,





jeg ville nå ønsket at dere skulle undersøke hvordan denne feilsendingen kunne oppstå.






Hvem er det som bruker mitt navn i denne sammenhengen?






Dette er jo snakk om identitetstyveri, som er noe styggdom, sånn som jeg har skjønt det.






Og noen dager, så får jeg opp til 20 sånne e-poster, fra myndighetene, om innsynskrav.




Så hvis dere kan finne ut mer om hva som førehev, så hadde det vært glimrende, (for å si det sånn).



Det burde vel være en selvfølge at dere da finner ut hvem som får dere til å sende meg denne dritten, mener jeg.



Erik Ribsskog







2013/2/28 Halsaa Cathrine <cathrine.halsaa@mfa.no>



Hei, vi har fått flere innsynsbegjæringer hvor din epostaddresse er oppført. Vi er pliktige til å
gi innsyn innen tre dager. Da sender vi ikke flere innsyn da du sier det ikke er du som står bak disse.

Mvh

Cathrine Halsaa


From: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 27. februar 2013 18:22
To: Halsaa Cathrine
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen
Subject: Re: FW: INNSYN 26984. 12/06015-3 - Tilsagnsbrev for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner - LLH - rettighetsarbeid for LHBT i sør 2012, NOK 4.532.000 QZA 12/0200Landsforeningen


Hei,





hva skal dette bety?

Jeg har aldri sendt en eneste innsynsbegjæring hele mitt liv.



Hvorfor sender dere meg den dritten her?

Erik Ribsskog




2013/2/27 Halsaa Cathrine <cathrine.halsaa@mfa.no>



Kopi av dokumenter det har blitt bedt om innsyn i

Mvh

Cathrine Halsaa




From: Ashton
Merete On Behalf Of Seksjon for MR og demokrati
Sent: 26. februar 2013 13:00
To: Halsaa Cathrine
Cc: Sætre Halvor; Mollestad Ingrid
Subject: FW: INNSYN 26984. 12/06015-3 - Tilsagnsbrev for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner - LLH - rettighetsarbeid for LHBT i sør 2012, NOK 4.532.000 QZA 12/0200Landsforeningen

Importance: High







From: Engedahl
Torill Koch On Behalf Of Enhet for publikumshenvendelser(Arkiv)
Sent: 25. februar 2013 15:51
To: Seksjon for MR og demokrati
Subject: INNSYN 26984. 12/06015-3 - Tilsagnsbrev for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner - LLH - rettighetsarbeid for LHBT i sør 2012, NOK 4.532.000 QZA 12/0200Landsforeningen

Importance: High





Bestilling av saksdokumenter



Vedlagt følger bestillingsskjema og dokumenter til vurdering for innsyn. Bestillingen er beklageligvis forsinket grunnet stor pågang av innsynbegjæringer.


       Innsyn skal besvares innen 3 virkedager.
       Hvis innsyn innvilges uten at dokumentet sladdes er det ikke lenger nødvendig å fylle ut og skanne bestillingsskjema. Svar til innsynsanmoder skal inneholde saksbehandlers navn og selve dokumentet.
       Hvis innsyn avslås eller dokumentet sladdes er det ikke lenger nødvendig å fylle ut og skanne bestillingsskjema. Men man skal
alltid oppgi følgende til innsynsanmoder:
o  
Lovhjemmel for avslag eller sladd.  Oversikt over § ses i bestillingsskjema.
o  
Informere om klageadgang. Følgende tekst skal alltid tas med: «Ved avslag kan det kreves grunngiving av avslaget innen 3 uker fra mottak i henhold til OFFL. § 31, 2.ledd. Avslag om begjæring om innsyn kan påklages i samsvar med OFFL § 32, 1.ledd.»
o  
Offentlighetskoordinator bes holdt orientert under behandling av klagesaker.
       Ved sladding av dokumenter: bruk svart tusj som dekker godt og kopier deretter dokumentet før det skannes inn.
       For informasjon om ev. tidligere innsyn i dokumentet – se under fanen Merknader i P360.


Saksbehandler sender svar direkte til journalist/bestiller med kopi til Enhet for publikumshenvendelser.



Vennligst referer alltid til innsynsnr. og P360 saks/dok.nr. i subject feltet i e-posten.


Spørsmål vedr. praktisering av Offentleglova kan rettes til offentlighetskoordinator Jon Ramberg.


Med vennlig hilsen

Enhet for publikumshenvendelser

Tlf: 50360

























Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter