Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 11. mars 2013

Mer fra Posegodt

PIC_6469

Det siste kjøpet, fra Posegodt, det var to poser Skittles, som ble bestilt, 6. mars.

Disse to posene, de kostet tilsammen £2.80.

Og boblekonvolutten, (som er en mindre type, for små ordre, nemlig for leveringer på en eller to poser med godteri, da).

De koster et pund, for fem konvolutter.

Så konvolutten, den koster £0.20.

Og porto, for denne leveringen, den var £4.22, fant jeg ut, på postkontoret, i dag.

£2.80 + £0.20 + £4.22.

Det blir tilsammen £7.22.

Og kunden betalte 79.80.

Og da fikk jeg £8.39, fra PayPal.

Så dekningsbidraget, for denne bestillingen, det ble £8.39 minus £7.22.

Noe som ble £1.17.

Det vil si cirka en tier, i norske penger.

Og det er litt lite, kanskje.

For det bryet som jeg hadde, med å sende dette.

Så jeg regner med at prisene blir satt opp til 49.90 igjen, fra og med neste måned.

For jeg føler meg litt dum, når jeg gjør såpass mye arbeid, bare for noen mynter, liksom.

Men ut denne måneder, (mars måned), så kommer prisene ihvertfall til å være 39.90, (hele måneden), da.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg tror jeg får gjøre det sånn.

At jeg lager en kalkyle, over innkjøpspris, porto og emballasje, for alle varene.

Og så selger varene, med null dekningsbidrag, for en vare.

Og da vil jeg tjene penger, når folk kjøper mer enn en vare, av gangen.

For da da vil portoutgiftene bli mindre, per vare.

(Ved bestillinger på mer enn en vare).

For ellers så kommer dekningsbidraget til å variere, ettersom hvilke varer, som kundene kjøper.

Og da blir det litt dumt av meg, å stille prisene, opp og ned, etter dette.

Så jeg kommer nok til å begynne med differensierte priser, (utregnet etter en slik nevnt kalkyle), fra en gang, i april eller mai.

Og hvis noen spekulerer i de lave mars-prisene, forresten.

Og det begynner å dukke opp, masse bestillinger, som jeg taper penger på.

Så kommer jeg nok til å sette prisene opp, rimelig fort, (for å si det sånn).

Men jeg skal prøve å holde disse lave prisene, (39.90), ut mars.

Så lenge ingen begynner å liksom sabotere, da.

Da setter jeg de nok opp igjen, til 49.90, en del raskere.

Men når jeg må skrive akkurat dette, (om mulig sabotasje osv.).

Så føler jeg meg litt dum.

Så kalkyle er nok veien å gå, tenker jeg nå.

Så det kommer jeg nok til å begynne med, (å regne ut differensierte priser), en av de neste månedene.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter