Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 6. mars 2013

Mer fra Posegodt

PIC_6254

For å prøve å fokusere mer på økonomien, til nettbutikken min.

Så tenkte jeg det, at jeg kunne blogge mer, om fortjenesten, til Posegodt.

På mandag, så dukket det opp en ordre, på tre poser med godteri.

(Nemlig en pose Taveners Wine Gums.

En pose Maynards Wine Gums

Og en pose Mars Planets).

Disse posene, kostet 39.90 per stykk, på nettbutikken min.

Så det ble 119,70, i totalbeløp.

Pundet er lavt, (for tiden), så jeg fikk £12.67, fra PayPal, (etter at de hadde trukket fra en avgift, for transaksjonen).

Utgiftene, for denne bestilingen, var:

Taveners Wine Gums: 75 pence.

Maynards Wine Gums: 99 pence.

Mars Planets; (som var på tilbud, i en butikk jeg pleier å handle i), 1 pund.

Og porto var £5.42.

Og jeg må regne 33 pence, for boble-konvolutten, (for de koster et pund, for en tre-pakning).

Så utgiftene ble £5.42 + £0.33 + £1.00 + £0.75 + £0.99.

Så utgiftene ble til sammen: £8.49, (regnet jeg ut, på den kalkulatoren, som følger med Windows, nå).

Og inntektene var altså £12.67.

£12.67 minus £8.49.

Det blir £4.18.

Så jeg tjente altså mer enn fire pund, på denne bestillingen, (som dukket opp, på mandag).

Og det betyr at Posegodt har positivt dekningsbidrag.

Som vi lærte om i bedriftsøkonomi-timene, (eller bed-øk-timene, som vi sa), på økonomilinja, på handel og kontor.

Så det er 'liv laga' liksom, for denne nettbutikken.

(Må man vel si).

Men jeg trenger å selge mer varer da, for å øke inntektene.

Og dekningsbidraget, vil variere, fra bestilling til bestilling.

(Mye avhengig av hvor mange varer, som kundene kjøper, av gangen.

Siden porto er inkludert, i prisen).

Så jeg må følge med på dette, sånn at jeg ikke taper penger.

Så jeg må kanskje øke prisen, til 44.90.

Jeg får se det an.

Hvis jeg ser at det er sånn, at jeg taper penger, på en bestilling.

Så får jeg sette opp prisen, tenker jeg.

Så jeg får regne, på denne måten, på de minste bestillingene.

For det er når kunder bare bestiller en vare, at jeg risikerer, å tape penger, (på bestillingen).

(Husker jeg fra tidligere bestillinger, fra ifjor, osv).

Og det vil jeg jo ikke.

For hva hvis jeg har lite penger, til mat, når denne bestillingen dukker opp.

Da får jeg jo enda mindre penger, til mat, hvis bestillingen gjør at jeg må bruke av mat-budsjettet, for å drive nettbutikken.

Så dette må jeg se an, framover.

Ihvertfall når det dukket opp små bestillinger.

De store bestillingene, de tjener jeg godt med penger på, (sånn som jeg husker det, fra de forrige månedene), må jeg si.

Og med 'store' bestillinger, så regner jeg de som bestiller tre, fire eller fem varer, (eller enda fler), av gangen, da.

Så jeg får se an dette litt mer fremover.

Jeg kan nesten ikke sette opp prisene med en gang, når jeg først har satt de ned, synes jeg.

Men jeg må følge med på dekningsbidraget, det er helt sikkert.

Så får jeg prøve å ha dette litt i bakhodet, hvordan jeg kan få nettbutikken, til å vokse, og kaste av seg penger.

(Sånn at jeg kanskje kan leve av den, en dag).

Vi får se om jeg klarer å få denne første virksomheten, som jeg har startet, i mitt liv, til å bli vellykket.

Det blir spennende å se, (synes ihvertfall jeg).

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter