Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 26. april 2013

Frank Eastwood, (sønn av min far, (Arne Mogan Olsen), sin avdøde kamerat Ernest Eastwood), har gjort noe så spesielt, som å bygge opp igjen, gamle Berger skole. Og han har visst også flytta inn der, hvis jeg har skjønt det riktig

bygd opp gamleskolen

https://www.facebook.com/groups/bergergamleskole/

PS.

Ingeliv Andreassen har oppdatert om, at min fars foreldre, bodde i andre etasje, i lærerbygningen, ved gamle Berger skole.

Det var artig.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

andre etasje

(Samme link som ovenfor).

PS 3.

Jeg kan ikke veien, til gamle Berger skole, i huet, selv.

For jeg er mest kjent, borte på Sand og Bergeråsen Nedre.

Siden at farmora og farfaren min, bodde på Sand.

Og faren min bodde på Bergeråsen Nedre.

(På den tida, som jeg vokste opp, i Søndre Strømm).

Men jeg husker det.

At jeg noen ganger satt på, med faren min.

Når han kjørte på noen gamle gårdsveier, (eller noe lignende).

Som gikk fra ved Berger gård vel, muligens.

(Noe sånt).

Og da lurer jeg på om det kan ha vært dette stedet.

For faren min sa det, at der hadde de pleid å bo, i gamle dager, da.

(Og faren min nevnte vel også det, (mener jeg å huske), at Ernest Eastwood, (og dem), også hadde pleid å bo, på det her stedet, da.

Noe sånt).

Og dette kan nok antagelig ha vært Fjellsbyen da, (som det visst heter).

(Hvor gamle Berger skole pleide å ligge, da.)

Men jeg har alltid hørt det, at farfaren min, (som farmora mi), pleide å jobbe, for Jebsen.

Men det er mulig at farfaren min, ikke jobba, i forbindelse med selve tekstilfabrikkene, (Berger og Fossekleiva fabrikker), da.

Men at farfaren min lagde sånne stamper, for tekstilproduksjonen.

(Som enten faren min eller om det var min farfars bror, Idar Sandersen, fortalte meg, at farfaren min pleide å jobbe med, å lage).

I den tidligere sløydsalen, på den da nedlagte gamle Berger skole.

(For den skolen flytta jo bort til Bergeråsen, på midten av 50-tallet, var det vel.

Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter