Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 26. april 2013

Jeg sendte en ny e-post til NAV






Gmail - Oppdatering/Fwd: Problemer under førstegangstjenesten








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Oppdatering/Fwd: Problemer under førstegangstjenesten










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Fri, Apr 26, 2013 at 12:16 PM





To:
"(PK) NAV Post" <post@nav.no>


Cc:
post@slottet.no, Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>







Hei,

nå har jeg sendt om det her, til Kongen i Statsråd, i mellomtiden.

Så jeg får vente til jeg hører fra dem.

Mvh.

Erik Ribsskog



2013/4/26 (PK) NAV Post <post@nav.no>

Hei.
Dersom plagene dine oppsto mens du tjenestegjorde i Forsvaret vil du kunne få erstatning for dette under reglene om yrkesskade. Se våre nettsider: http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Yrkesskade

Når du avtjener førstegangstjeneste er du yrkesskadedekket etter folketrygdloven for enhver sykdom eller skade som oppstår i tidsrommet fra du møter til tjeneste til du blir dimittert.  Når du får klarlagt hva slags skade/sykdom du har i bør du søke om å få dette godkjent som godkjent som yrkesskade. Det er i denne forbindelse viktig å få dokumentert at plagene oppsto i tidsrommet mens du tjenestegjorde.

Du finner søknadsskjema ved å følge linken over.
Trenger du veiledning, ta kontakt med ditt NAV kontor, Kontaktinformasjon finner du her: http://www.nav.no/Om+NAV/Kontakt+oss

Mvh
Wenche Bakke

NAV Servicesenter
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 25. april 2013 13:54
Til: off@off.mil.no
Kopi: (PK) NAV Post
Emne: Oppdatering/Fwd: Problemer under førstegangstjenesten

Hei,
er du sikker på at det er meninga, at jeg skal sende om dette, til NAV?

NAV var jo ikke oppfunnet, da jeg fikk, den frostskaden.

Og det virker ikke som at NAV klarer å ta imot en e-post engang.
Det er vel Forsvaret som må gi erstatning, siden dette  hendte under førstegangstjenesten?

Jeg synes ikke at dette med NAV gir noen mending, i denne saken.

Kan du vennligst forklare hvordan saksgangen er i slike saker?

Har dere noe om skade-erstatningskrav under førstegangstjenesten, på en nettside, for eksempel?

Eller har du en brosjyre, som du kan sende meg, i posten?

Her er jeg ikke helt med, for å si det sånn.


Jeg mener at det ikke er riktig at jeg skal bli fremmedgjort her.

Mvh.

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: (PK) NAV Post <post@nav.no>
Date: 2013/4/25
Subject: SV: Problemer under førstegangstjenesten
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei.

Du har sendt din henvendelse til post@nav.no som er en landsdekkende brukerstøtte for vår nettside www.nav.no

Henvendelser som gjelder regelverk, saksbehandling, utbetalinger etc. må rettes til ditt lokale NAV-kontor. Av sikkerhetsmessige årsaker anbefales det generelt at man leser om personvern og sikkerhet og e-post og informasjonssikkerhet på www.nav.no før man velger å sende e-post til NAV istedenfor å ta kontakt pr. telefon.

Du kan ringe NAV på 55 55 33 33 for informasjon.
Med vennlig hilsen

Kristian Tveiten
NAV Servicesenter

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 24. april 2013 13:13
Til: Ombudsmannen for Forsvaret
Kopi: (PK) NAV Post
Emne: Re: Problemer under førstegangstjenesten
Hei,
takk for e-post!
Ja, jeg førte ihvertfall opp, på et skjema, (den siste dagen, av førstegangstjenesten, på Terningmoen), at jeg hadde fått skade, (altså frostskaden), under førstegangstjenesten.

(Som jeg vel skrev om, i mine første e-poster).

Så regner med at det formelle burde være i orden.


NAV har jo mange kriker og kroker og funksjoner, (ettersom jeg har forstått).

Det er jo arbeidsformidling og trygdekontor i et, såvidt jeg har forstått.


Så jeg sender bare en kopi av denne e-posten til NAV sin generelle e-post adresse, så håper jeg at de finner riktig kontor, å sende denne henvendelsen videre til.

Igjen takk for e-post!

Mvh.

Erik Ribsskog
2013/4/24 Ombudsmannen for Forsvaret <off@off.mil.no>
Jeg viser til dine e-poster vedr. frostskade mm. og beklager at henvendelsen ikke er besvart tidligere.

Dersom du fikk skader under militærtjenesten må du ta kontakt med NAV som kan hjelpe deg med å fremme et erstatningskrav.

Det vil nok kreves at du meldte fra om skaden og at det ble utferdiget skademelding mens du tjenestegjorde i Forsvaret. Hvis ikke, vil det være vanskelig å bevise at skaden oppstod under militærtjenesten.

Saken avsluttes herved fra vår side, med mindre du fremdeles ønsker vår bistand.

Med vennlig hilsen
Ombudsmannen for Forsvaret
Beskrivelse: Beskrivelse: LOGO-Ombodsman for Forsvaret

Bjørn A. Gahre
Direktør
Tel: 23 35 64 70 / 92 22 98 08
Mil: 510 5683










Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter