Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 23. april 2013

Mer fra Bergeråsen

bergeråsen

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=530706283622146&set=oa.274457776005044&type=1&theater

A:

Hellinga 7 B.

Her bodde faren min, da jeg flytta til han, fra mora mi, i Larvik, høsten 1979.

Jeg var jo bare ni år gammel, og jeg lekte utafor Gamlehjemmet en gang, (husker jeg).

Våren 1980, (eller noe sånt).

For det var vel noen andre unger der, da.

Og jeg kjente bare min yngre fetter Tommy, på Bergeråsen.

(Som vel er født i 1975.

Så han var vel bare 4-5 år gammel, (på den her tida)).

Og jeg hadde også gått aleine, langt bortover, (mot Berger), langs fjorden.

En av de første dagene, som jeg bodde, på Bergeråsen.

Og da hadde jeg jo nesten drukna, i en slags dyrefelle, (eller noe sånt), fra steinalderen kanskje.

Som var i fjellet, (langs fjorden der), da.

Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).

Så jeg prøve nok å bli kjent med noen andre, (og eldre), unger, da.

For jeg hadde jo blitt kjent med omtrent alle ungene, i Larvik sentrum, (like før det her).

For jeg flytta jo til faren min, fra mora mi, som på den tida bodde, i Jegersborggate, i Larvik sentrum.

Og der hadde jeg bodde, i cirka et og et halvt år.

Og da jeg flytta dit, så ble Pia og jeg kjent med alle de andre ungene, som også sykla rundt, i Larvik sentrum da, (husker jeg).

(Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).

Så jeg kjeda meg litt, etter at jeg flytta, til Bergeråsen, da.

Siden jeg ikke kjente så mange der, da.

(Og faren min advarte meg, mot Geri, på Sand.

Og jeg likte ikke så godt Ole, (fra Øvre), i klassen, som ba meg med hjem til han, en av de første dagene, jeg bodde, på Berger, vel.

For Ole var litt slitsom da, syntes jeg).

Og jeg var vant til å kjenne masse andre unger, fra da jeg bodde, i Larvik sentrum, (og også fra da jeg bodde, på Østre Halsen, hvor jeg bodde, før det igjen).

Og på den tida, så var det bibliotek osv., på Gamlehjemmet.

Og da jeg lekte, utafor Gamlehjemmet der.

(Hvor det var lekeplass, vel).

Så sa hu ene bibliotek-dama, (tror jeg det må ha vært).

(Fra et vindu, (eller om det var fra en terrasse), i andre eller tredje etasje, vel).

At hu kunne høre det,  at faren min og jeg krangla, (i Hellinga 7B), helt bort til Gamlehjemmet, da.

Men det var sånn det var, hos mora mi, i Larvik.

At alle skreik hele tida, da.

Så jeg var vant til å krangle, på den måten, da.

Og Gamlehjemmet, det er punkt B der, da.


C:

Leirfaret 4B.

Hit flytta faren min, (eller egentlig bare jeg).

Våren 1981.

For å få mer plass til klær og sånn, i skapene, sa faren min.

Til ei dame som spurte, (mener jeg å huske).


D:

'Haldis-huset' ligger cirka her.

Hit flytta faren min, våren 1980.

(Mens jeg fortsatt bare var ni år gammel).

Og lot meg bli boende alene, i Hellinga 7B.

For han ble kjent med Haldis Humblen, (som sang i koret, som jeg har publisert bilde av, på bloggen, en av de siste dagene).

Og etter det, (som hendte våren 1980), så ville faren min alltid sitte nede hos Haldis, om kveldene, og også ligge over hos Haldis, da.

Så jeg ble rimelig nedfor, i Hellinga 7B.

For katten min, Pusi, forsvant også, jula 1980, (må det vel ha vært).

Så jeg ble boende aleine, fram til søstera mi Pia, flytta opp til meg, (fra Haldis), like før jul, i 1988, (var det vel).

Så jeg bodde altså alene, fra jeg var ni og et halvt år.

Og til jeg var atten år, da.


E.

Cirka her.

Eller, ikke så langt unna, ihvertfall, (gjemt bak trærna), så ligger huset til Teskjekjærringa, da.

(Som dame som jeg har skrevet om tidligere, på bloggen, (og i memoarene mine)).

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter