Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. mai 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du vet du er fra Larvik når ...'










Grand Hotel Terrassen. Haldis Thoresen med noen kunder



Grand Hotel Terrassen. Haldis Thoresen med noen kunder



Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · 30. juli 2012 kl. 23:12





  • 21 personer liker dette.














  • Laila Skaatan Tror jenta til venstre er Turid Bredesen,f Malmgren.









  • Erik Ribsskog Nå skriver jeg kanskje mye, men det var artig å finne denne Facebook-gruppa.

    Etter at jeg flytta fra Jegersborggate, til faren min i Svelvik, høsten 1979.

    Så pleide jeg å besøke mora mi i Larvik, cirka en gang i måneden.

    (Jeg tok toget alene, fra Drammen eller Holmestrand.

    Og tok ofte buss alene, til en av de byene, fra Berger, da).

    Og Pia, (som var født i 1971, et år etter meg), hu fikk ei venninne, som var slank og god til å løpe.

    Og Pia dro meg med opp til Louisenlund, (banen til Larvik Turn), på et av mine helgebesøk, i Larvik.

    Hu jenta og jeg, vi løp omkapp.

    Og vi fikk et gjerde, mellom Turn-banen og Bøkeskogen, i magen, cirka samtidig.

    (Hu jenta var veldig god til å løpe da).

    Og jeg kom meg opp først, og hu jenta lå og vrei seg, på gresset, (var det vel), da.

    Og Pia sa, (når vi gikk på en asfaltvei, ut av Bøkeskogen), at hu og den venninna, hadde vært på Grand hotell, på doen der, og grisa inn veggene, med såpe.

    Så hadde en mann tatt de på 'fersken', og de hadde måttet vaske opp.

    Jeg pleide å få lommepenger, av faren min, så jeg forlot dem, (for de skulle ned og grise på Grand igjen).

    For å handle godteri og ting, i butikkene, i Larvik sentrum.

    Og Pia og hu jenta tok også mose, som de holdt foran på buksa, av en eller annen grunn.

    Mens bilsjåførene sikkert glante, når de kjøre forbi.

    Så Larvik-jenter kan være rare å skjønne seg på, vil jeg si.

    Selv om de her vel ikke kan ha vært mer enn 8-9 år, vel.

    Noe sånt.

    Da jeg bodde i Jegersborggate, så dro mora mi med meg, (og stefaren min Arne Thomassen), på Grand hotell.

    For jeg hadde bursdag.

    (Det kan ha vært min 8-års dag, 25. juli 1978).

    Jeg mener at mora mi nevnte at det rommet vi satt i, het Blomsterhagen, (eller noe lignende).

    Mora mi fikk orkesteret til å spille 'happy birthday', for meg.

    Men jeg syntes at dette ble litt vel jålete, så jeg reiste meg ikke opp, for å vise meg fram, som bursdagbarn da.

    Så dette er vel en av Larviks storstuer, må man vel si, hvis jeg skulle tippe.

    Finnes dette hotellet fortsatt?

    Er det privateiet, eller har det blitt kjøpt opp av han som har Farris Bad sammen med Rimi-Hagen og Tyvholmen/Thief i Oslo, osv?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg ser at det hotellet heter Quality Hotel Grand Farris nå, (selv om dette hotellet vel ligger et stykke fra Farris, men det ligger vel kanskje i nærheten av den kilden, hvor de får vann til Farris-mineralvannet fra):

    https://www.nordicchoicehotels.no/Quality/Quality-Hotel-Grand-Farris/

    Så det er et kjede-hotell nå da.

    Men jeg tror at det var et frittstående selskap, på 70-tallet, (sånn som jeg skjønte det, ihvertfall).

    Jeg lurer på om det som mora mi kalte Blomsterhagen, (eller noe sånt), på 70-tallet, kan være det de kaller Bankettsalen nå.

    Noe sånt.



    www.nordicchoicehotels.no

    Quality Hotel Grand Farris er et konferansehotell beliggende på bryggekanten i L...Vis mer










    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter