Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. mai 2013

Jeg sendte en e-post til Domstoladministrasjonen






Gmail - Henvendelse vedrørende sak i Drammen tingrett - krav om erstatning








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Henvendelse vedrørende sak i Drammen tingrett - krav om erstatning










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Mon, May 6, 2013 at 3:25 PM





To:
"Eiken, Espen" <Espen.Eiken@domstoladministrasjonen.no>


Cc:
Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>







Hei,

men jeg mener altså at jeg har blitt lurt, av Drammen tingrett, (for de har bevisst ikke informert meg, om hvordan saksgangen er, når det gjelder oppløsing av sameie), mener jeg.

Og dette har kostet meg en arv etter mormoren min, i Nevlunghavn.


For jeg skulle bruke de pengene på offentlige skifte, hos Tingretten i Larvik.

Som vil ha kontanter, før de gjør dette.

Noe jeg også mener er feil.

Når de har sagt de skal gjøre det, så blir det med oppgjøret en annen sak, (når jeg ikke har penger til dette), mener jeg.

Jeg har altså klager både på Tingretten i Drammen og Tingretten i Larvik.

Hvordan er saksgangen her, (for å få erstatning), lurer jeg.

Er det ikke dere som skal gi erstatning da, når disse tingrettene tuller?

(Jeg har vel sendt dere en god del dokumentasjon allerede, om dette, mener jeg).

Med heilsing

Erik Ribsskog





Vi viser til dine henvendelser i saken, og vi beklager sen tilbakemelding. Sivilombudsmannens referanse: 2012/133.


I din siste e-post av 23. februar 2013 anfører du at Domstoladministrasjonen må dekke dine tap i forbindelse med behandlingen ved Drammen tingrett og Larvik
tingrett.

Domstoladministrasjonen kan ikke se at det er godtgjort noe som gir grunnlag for erstatning.


Etter tvisteloven § 20-12 kan en part som er påført sakskostnader på grunn av feil ved rettens behandling av saken, under visse forutsetninger kreve tapet erstattet
av staten. Etter bestemmelsens tredje ledd settes kravet frem for den domstol som har saken til behandling, eller som traff avgjørelsen i siste instans.    



Med hilsen

Espen Eiken

seniorrådgiver

juridisk enhet

Domstoladministrasjonen














Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter