Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 30. mai 2013

Mer fra England

I dag formiddag, så sjekka jeg saldoen, på kontoen min, i minibanken, ved Tesco Walton.

(Som jeg har gjort omtrent hver dag, siden jeg sluttet å få arbeidsledighetstrygd, i slutten av april).

Det var bortimot 400 pund, på kontoen.

Så jeg har nå fått alle de tre savnede fjortendagers-betalingene, (fra the Jobcentre), på en gang.

Jeg forrandret så planene mine, og tok bussen ned til sentrum, for å klippe håret mitt, (som begynte å bli rimelig langt).

(Istedet for å dra på biblioteket og Aintree Jobcentre.

Noe som begynte å bli rimelig kjedelig.

Å dra på disse to stedene, mer eller mindre hver dag.

For å si det sånn).

Jeg dro så og kjøpte en divan, (for jeg sover på en madrass på gulvet), for 40 pund.

Det gikk ikke an å få plass til den i en drosje, sa butikk-folka.

Så jeg betalte ti pund ekstra, for å få den levert.

De skulle være her mellom halv seks og seks.

Og det er hvert øyeblikk nå.

Da jeg kom hjem, (etter å ha handla litt mat).

Så hadde jeg fått et brev fra Virgin, blant annet.

De skrev at de har sperret bredbåndlinja mi, grunnet manglende innbetaling.

(Enda jeg trodde at jeg hadde 130 pund kreditt, hos dem.

Det har jeg lest et eller annet sted, ihvertfall.

Men men).

Jeg måtte kjøpe mobilt bredbånd, fra EE, for å klare å logge meg inn, hos Virgin.

Og så betalte jeg Virgin-regningen også.

Så om jeg nå surfer på mobilt bredbånd eller Virgin sin Wifi-linje.

Det er jeg faktisk ikke helt sikker på.

Men jeg finner vel ut av det etterhvert, får jeg håpe.

Jeg så etter Haribo Pontefract Cakes, til Posegodt, på Home Bargains.

Men jeg fant den ikke.

Men jeg skal se om jeg får kjøpt den i morgen, eller noe.

(I en annen Home Bargains butikk).

Siden den varen liksom skal være månedens vare, for Posegodt, for mai-måned.

Men den blir kanskje litt forsinket.

Men jeg har ikke glemt den, liksom.

Jeg har en del bilder, på Flickr, som jeg skal prøve å få postet på bloggen også.

(Flickr har fått en terrabyte gratis plass, for bilder, forresten.

Så de har forrandret på konseptet.

Men interfacet var også forrandret.

Så jeg sleit med å få postet bilder, (på bloggen), fra biblioteket).

Da jeg var på biblioteket, så la jeg forresten også merke til det, at etikettene, ('Info', osv), på Posegodt, ikke så så bra ut, i Internet Explorer, (må det vel ha vært).

De må midtstilles, tenker jeg nå.

(For de så greie ut på min PC.

Men jeg har jo skrevet på bloggen tidligere, (litt på fleip), at hvis man vil gjøre et nettsted multiplattform.

Så kan man gå på biblioteket.

Men dette er ikke noe jeg har lært, på HiO IU.

For jeg skulka vel liksom litt for mange forelesninger der.

Så hva som er den 'riktige' måten å gjøre et nettsted multiplattform på.

Det veit jeg ikke helt, for å være ærlig.

Men jeg får kanskje søke litt om det, på Google, (eller noe sånt), etterhvert.

Vi får se).

Jeg skrev også et nytt kapittel av Min Bok 5, (i går kveld), som jeg skal poste på bloggen, seinere i kveld.

Jeg har forresten liksom levd litt i 2006, de siste par dagene.

I går, så så jeg halve filmen 'Click', med Adam Sandler, på PC-en.

Og jeg hørte på en talebok, av Anne-Kat. Hærland.

Hvor hu prata om Rimi Hagen og Mille Marie Treschow sitt bryllup, blant annet.

(Og jeg har også hørt på den beste indie-musikken, fra 2005.

Blant annet Coldplay med 'Speed of Sound'.

De siste par dagene).

Grunnen til at jeg har levd i 2006.

Det er fordi at jeg ikke har hatt internett hjemme, (men kun strøm), de siste par dagene.

Og jeg klarte å finne noen DVD-er, i et CD-album, som jeg har liggende her.

Og dette var noen DVD-er, som jeg brant, på slutten av 2006.

(Like etter at jeg sluttet, på Arvato).

Og de DVD-ene, de har jeg hatt liggende, i en sånn CD-mappe, da.

(Sammen med noen Windows CD-er, osv., vel).

Og det CD-albumet, det hadde jeg med meg, da jeg flytta, til Sunderland, i 2011.

Og også da jeg flytta tilbake til Liverpool, i 2012.

Så jeg får prøve å si hadet til 2006 her.

(Nå som jeg har fått meg internett igjen, mener jeg).

Og heller prøve å si hei til 2013.

Så vi får se hvordan dette går.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter