Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. mai 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du vet du er fra Larvik når ...'










Her er et par bilder på oppfordring fra Tom Grimstad. På det øverste ser vi Jegersborggata 17 A, nærmest, så 17 og 17 D, og på den andre sida av Trygves gate, ser vi nr. 21 som fortsatt står. På begge bildene har vi nr. 14 i høyre bildekant. Vi ser også så vidt skiltet til Hjørdis Landhjems butikk.



Her er et par bilder på oppfordring fra Tom Grimstad. På det øverste ser vi Jegersborggata 17 A nærmest, så 17 og 17 D, og på den andre sida av Trygves gate ser vi nr. 21 som fortsatt står. På begge bildene har vi nr. 14 i høyre bildekant. Vi ser også så vidt skiltet til Hjørdis Landhjems butikk.



Liker ikke · · Ikke følg innlegget lenger · Del · 22. april kl. 23:29





  • Du og 38 andre liker dette.






  • 3 av 64







  • Erik Ribsskog Het 'skraphandleren' Bach Johansen?

    Husker at etter at jeg flytta til faren min, på Bergeråsen.

    Så hadde jeg med meg to kamerater, (Petter og Christian Grønli), til Jegersborggate, (for å besøke mora mi), en helg.
    ...Vis mer








  • Rune Støen Nei. Ølkjørær'n.









  • Erik Ribsskog Åja,

    min mor flytta jo til Tagtvedt, Sande, Borgheim og Drøbak, (hvor hu døde, i 1999, etter å ha fått kreft, ganske ung).

    (Jeg vet ikke hvorfor hu flytta så mye).

    Men min mormor, (Ingeborg Ribsskog), hu bodde i Larvik-distriktet, (Nevlunghavn og Stavern), helt til hu døde, i 2009.

    (Etter å ha flytta til Nevlunghavn, fra Hurum, rundt 1975.

    Et par år etter at mora mi flytta, med Pia og meg, til Vestmarka, etter å ha separert seg, fra faren min.

    Mormora mi var fra Danmark, og morfaren min var fra Romerike.

    Så hvorfor mora mi flytta til Larvik, (og ikke til for eksempel Romerike, eller Nordland, hvor hu var vokst opp, eller Hurum hvor foreldrene hennes bodde), det veit jeg ikke.

    Jeg var bare tre år gammel da, vel).

    Men bestemor Ingeborg bodde i Stavern, på slutten av 80-tallet, (mens jeg bodde på Bergeråsen og i Oslo).

    Og jeg pleide å besøke henne cirka en uke, om somerne.

    Og Frode Kølner, (fra Trygves gate), hadde da begynt å kjøre 'morra-brød', (fra Larvik til Sandefjord), som han sa.

    Og var i Unge Høyre vel.

    Og jeg hadde jo vært russ i Drammen, (og studerte i Oslo).

    Så jeg nevnte at det hadde vært artig, å gå ut på en slags pub-til-pub-runde, i Larvik, (min gamle hjemby, må man vel si).

    Men da ble Frode Kølner sur, (husker jeg).

    Og begynte å 'bable' om at jeg burde gå ut i Stavern istedet, (husker jeg), av en eller annen grunn.

    Noe jeg syntes at var rimelig trist, husker jeg.

    For jeg så på Larvik som hjemstedet mitt, mye mer enn jeg så på Stavern som hjemstedet mitt, (selv om mora mi også bodde cirka et år, i Brunlanes, da jeg bodde hos henne og Arne Thomassen).

    Det kan muligens ha vært da Frode Kølner besøkte meg, da jeg hadde 18-års-fest, på Bergeråsen, at han sa dette.

    Jeg sa at Frode Kølner kunne møte meg, i huset til farmora mi, på Sand.

    For det var lettere og finne, og det var der Fru Landhjem møtte meg, da hu skulle besøke meg, en del år tidligere, på 80-tallet.

    Og så ville Frode Kølner, kameraten hans og Pia, absolutt på stranda Sandvika, (som man må si at ligger i nabo-kommunen Sande vel).

    Og der pleide jeg aldri å gå.

    Men de dro meg med dit da.

    Og jeg var vant til å bli behandlet med litt respekt ihvertfall.

    (Må man vel si).

    Så jeg ble svimmel, og fikk ikke ordna med å kjøpe øl, engang.

    Frode Kølner og kameraten ville så ha vannsenga mi, for natta.

    (De ble støttet av min søster Pia).

    Men jeg tilbød de gjesterommet, (mitt gutterom i leiligheten jeg bodde alene i da).

    Og Frode Kølner la en flaske Jagermaister, i fryseren til Haldis Humblen, som faren min hadde satt, på gutterommet mitt.

    Og min tremenning, fra Lørenskog, (som var adoptert), Øystein Andersen, var der.

    Og til slutt, så dro bare Frode Kølner tilbake til Larvik.

    Med Jagermaister-flaske og kamerat.

    Før festen begynte.

    Og da ble jeg nedfor, for Frode Kølner var jo bestekameraten min, i Larvik.

    Så da en kar ved navn Roger fra Fjell dukket opp.

    Som jeg hadde blitt kjent med, på tivoli, i Drammen, som jeg dro på, etter at jeg tok kjøretimer, like ved.

    Da han dukka opp, med fire-fem kamerater, så sa jeg bare at festen var avlyst.

    Og Pia dro meg med over i båt, (som noen hun kjente kjørte), til Rødtangen, hvor Turid Sand snakka om sine seksuelle eventyr, (hu var vel seksten år), med en fra Oslo, og sa at søstera mi også burde prøve det).

    Turid Sand var dattera på den mest kjente gården på Sand, vel.

    Og Annika Horten var på stranda, da vi kjørte over, og sa at hu skulle på festen, og lurte på hvorfor vi skulle til Rødtangen.

    For Kølner og kamerat, var så 'på' meg.

    Så jeg måtte si at jeg skulle ligge i vannsenga, sammen med Annika Horten og Anne Uglum, (begge fra Bergeråsen), for å få ha vannsenga mi i fred, da.

    Det var jo bare tull, men jeg var ikke vant til å bli behandla så respektløst, da.

    Så jeg prøver fortsatt å få Frode Kølner til å forklare, hvorfor han var så 'jåt', (som dem vel sier i Larvik), på vannsenga mi.

    Og det vil han ikke forklare om, virker det som.

    Så vi er ikke kamerater lenger.

    Har ikke sett han, siden begynnelsen av 90-tallet vel.

    Selv om vi hang mye sammen, på den tida, som jeg bodde, i Jegersborggate.

    Mvh.


    Erik Ribsskog








    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter