Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. mai 2013

Og enda mer fra Facebook









Butikker, Ebba kiosk, Kiosken rett over Falck, Bertsen dagligvare, Bertsen Elektro, pappas kjøttbutikk, S-laget, Jacobsen kiosk, Finn Hansen dagligvare, Alviniussen, Garnbutikken til xxx og Berit, enda en dagligvare, det var Storgata, videre i rekkeviksgate, Baker Johnsen, Strikkebutikk, Sending i Hølabekken. Jøss for et yrende liv det var.


Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · 5. august 2012 kl. 18:49 i nærheten av Kvelde, Vestfold




  • 36 personer liker dette.




  • 6 av 85





  • Arne Limkjær ups...






  • Erik Ribsskog Jeg handla mye på Samvirkelaget, ved Skreppestad-blokkene, for mora mi, da jeg var i 5-6-7 års alderen, må det vel ha vært, (for vi flytta til Jegersborggate, før jeg fylte åtte år).

    (Det var vel den nærmeste butikken).

    Og en gang, så hadde mora mi s
    ...Vis mer






  • Kari-Ann Kristiansen i 73-74 var det vel Finn Hansen som hadde butikken i Storgata? (Gamle Sjølyst-butikken)







  • Arne Limkjær Ja!







  • Arne Limkjær jeg husker ikke at Samvirkelaget hadde butikk på Skreppestad, Erik Ribsskog, men det er mulig jeg tar feil; iallefall var det en kolonial-forretning der; og uansett var din historie fornøyelig!







  • Erik Ribsskog Jeg mener det var Samvirkelaget.

    For jeg vant med Samvirkelaget fra Storgata, så jeg var vant til den kjeden, da.

    Husker godt at Gulf bensinstasjonen ble til Shell.

    (Midt på 70-tallet).

    Så jeg skjønte hva kjedebutikker var og sånn, da.

    Men jeg må selvfølgelig ta et lite forbehold.

    For dette er jo snart 40 år siden.

    Jeg lekte med dekka, til bilen, til mora og stefaren min, i Mellomhagen, husker jeg.

    Og det dekket mista jeg kontrollen på, og det rulla ned hele Mellomhagen, og over Tjøllingveien, husker jeg.

    Det var bare flaks at det ikke skjedde en ulykke, for den var ganske trafikkert, og dette var på ettermiddagen, vel.

    Mvh.


    Erik Ribsskog









    https://www.facebook.com/groups/471474256203949/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter