Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. mai 2013

Og enda mer fra Facebook









Ser at det er så mange som gjerne og ofte mimrer om butikker på Halsen. Syns det er på sin plass å minne dere alle om å BRUKE de butikkene som faktisk er igjen her på Halsen. Sånn at vi har en butikk i nærmiljøet nå vi trenger'n! Tenker da særlig på Alviniussen.En unik butikk som det ikke finnes mange av :-) Og vi har jo flere: Både John Hansen,Viola,Meny,Klippekroken,Berit's hudpleie og Shell. BRUK DEM!!! :-)
Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · for 2 timer siden





  • 14 personer liker dette.







  • Sølvi Helleren Larsen Sigrid og jeg er faste kunder hos Alviniussen vi Han har jo ALT og har gode priser også






  • Erik Ribsskog Artig å høre at Shell fortsatt er der.

    De hadde godt potetgull.

    (Vanlig Maarud potetgull med paprika osv.

    Men likevel).

    Og var vel det eneste stedet, som man kunne kjøpe godteri, på søndager og/eller kvelder, hvis jeg husker det riktig.

    (Da jeg bodde i Mellomhagen, fra 1976 til 78, vel).

    Jeg bodde ved siden av Pål Andre, (som var et år eldre enn meg), og hans to brødre, (som den eldste av krynte meg vel).

    Og søstera mi Pia, var i en gjeng, (i Mellomhagen, ned mot Lågen der), som jeg syntes at var slemme, mot ei Unni, og meg, da.

    Da vi lekte sisten, (for de samarbeida liksom).

    Så hu Unni var på gråten, vel.

    Så jeg var mye på soverommet til mora og stefaren min, (hvor TV-en stod, av en eller annen grunn), og så på sport, på norsk og svensk TV, (for vi hadde svenske-antenne vel), i helgene.

    Og da var det ekstra artig, å se på hvordan Norge gjorde det, på ski og skøyter osv., hvis jeg hadde noe godteri, (fra bensinstasjonen da), som jeg noen ganger fikk penger, til å handle på.

    (Hvis ikke stefaren min dro meg med på de forskjellige travbanene, nemlig Klosterskogen, Jarlsberg og Drammen for det meste, da.

    Noe mora mi ville, at han skulle dra meg med på, (av en eller annen grunn).

    Hvor jeg samla tomflasker ofte.

    For stefaren min hadde en kamerat, fra Byskogen vel, i Larvik.

    Og han hadde en sønn, på min alder, (Morten), som fikk meg til å begynne å samle tomflasker, på travbanene, da).

    Husker også to tvillinger, (som var et år yngre enn meg vel, som er født i 1970), fra barnehagen, som bodde ikke så langt fra bensinstasjonen.

    Fantes også en 'Kvælær'n', i Mellomhagen, som en gutt, (som banna mye), fortalte Pia og meg om, like etter at vi flytta til Mellomhagen, i 1976, vel.

    Han Kvælær'n, var en kar, i 50-60-åra vel.

    Han kjørte rundt på en scooter, husker jeg.

    En gang vi besøkte min mors foreldre, i Nevlunghavn, og mora mi og stefaren min prata med noen folk, på kaia der, så så Pia Kvælær'n, (ved en kiosk der), husker jeg.

    Var også noen unger fra Halsen, hjemme hos Pia og meg, i Mellomhagen 15B, mens mora mi og stefaren min ikke var hjemme.

    Og da hadde noen prøvd å dirke opp døra vår, husker jeg.

    Det var en bande, som først ringte folk, og så dirka opp døra, hvis de ikke var hjemme, husker jeg, at mora mi sa vel, (på 70-tallet).

    Mulig vi ikke tok telefonen, for vi lekte og hadde det gøy, vel.

    Vi hadde heller ikke telefon, i Vestmarka vel.

    Hvor vi bodde, før vi flytta til Storgata.

    (Vi flytta så til ei hytte i Brunlanes, så til Mellomhagen, og så til Jegersborggate.

    Mora mi ble sammen med Arne Thomassen mens vi bodde i Vestmarka, og hans firma gikk dårlig vel, så vi flytta mye da.

    Noe sånt.

    Sorry hvis det blir mye skriving!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Elin Lysnes Bjerkholt Gudbedre....Reine biografi'n det der






  • Erik Ribsskog Hehe,

    ja, jeg har vært arbeidsledig, i England, i noen år.

    Så jeg har drevet og skrevet memoarer og sånt.

    Så jeg har hatt tid til å tenkte, på hva som hendte, den tida jeg bodde, i Norge, da.

    Han Morten, (fra Byskauen), hadde det vært artig å finne på Facebook, kanskje.

    Han var på min alder, (og jeg er født i 1970).

    Du vet ikke tilfeldgivis hvem det er?

    Det var også en kiosk, på Oterøya, (husker jeg), eller ihvertfall ikke langt unna.

    Hvor vi kjøpte kroneis en gang, på 70-tallet, husker jeg.

    Mora mi hadde en venninne, som bodde like ved Oterøya, og vi kjørte og kjøpte is da, etter å ha besøkt henne.

    I en liten kiosk/bod, ved et hyttefelt, (eller noe sånt), tror jeg at det var.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Sølvi Helleren Larsen Kiosken var vel mellom Landveggen og Hvittensand? Var ihvertfall en der






  • Elin Lysnes Bjerkholt Det er vel for lenge siden hvis han er født i -70? Kansje det var Eggli? Det var jo en liten kiosk.






  • Erik Ribsskog Ja, det kan det godt ha vært.

    Det var liksom en veldig enkel kiosk, som lå langs en gårdsvei nærmest, nærmest litt øde til, nesten.

    Det var muligens om kvelden dette, så jeg fikk vel ikke helt med meg hvor det var.

    Og det går vel ikke bilvei ut til Oterøya heller, akkurat.

    En gang mora mi besøkte den nevnte venninna, ved Oterøya.

    Så visste ei lokal jente, (på Pia og min alder, og vi var 5-6-7 år gamle kanskje).

    At en kar, hadde blødd fælt, ute på Oterøya.

    Det var blodspor, nesten hele veien, langs en sti, på flere hundre meter, vel.

    'Her har'n blødd'.

    'Og her har'n blødd', sa hu jenta, husker jeg.

    Det var kanskje noe fælt som hadde skjedd.

    Dette var kanskje rundt 1975-76 eller noe sånt.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Elin Lysnes Bjerkholt Ellers så kjenner jeg vel både Unni og Tvillingene bak shell






  • Sølvi Helleren Larsen Ja, det kan det jo ha vært :)))






  • Erik Ribsskog Elin:

    Du får hilse dem.

    Jeg pleide noen ganger å leke med tvillingene, etter skolen, da jeg gikk i første klasse, på Østre Halsen skole, og bodde, i Mellomhagen.

    For jeg gikk om Lågen-brua hjem, for jeg var uvenn, med Pål-Andre og de.

    Og noen ganger gikk jeg forbi Samvirkelaget, på vei hjem, og da gikk jeg forbi der tvillingene bodde, i noen blokker da.

    Og møtte noen ganger de, som gikk siste året, på barnehagen.

    Jeg var litt misunnelig på tvillingene, da jeg gikk, det nest siste året, på barnehagen, husker jeg.

    For tvillingene fikk lov til å gå hjem fra barnehagen.

    Men jeg måtte bli henta.

    (Selv om jeg var et år eldre enn tvillingene).

    Men etterhvert så fikk jeg noen ganger lov til å gå hjem jeg også.

    Jeg jobba som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal, i Oslo, fra 1996 til 1998.

    Og da jobba det ei Unni der.

    Men det var vel ikke samme Unni, tror jeg.

    Selv om jeg har lurt på det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Elin Lysnes Bjerkholt Tvillingene du mener heter nok: Ove Pettersen og Aage Pettersen






  • Erik Ribsskog Ok,

    Jeg får se om jeg finner henne på Facebook.

    Jeg husker at ihvertfall at hu lekte, i den gjengen, som liksom samarbeida, om å leke sisten, en gang.


    Og da var hu på gråten, mener jeg å huske.

    Så etter det, så gadd jeg aldri, å leke med den gjengen igjen, husker jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Elin Lysnes Bjerkholt Unni Kongelf heter ei som bodde i mellomhagen







  • Erik Ribsskog Ok, skal se om jeg finner dem på Facebook.

    Artig med de her nye Facebook-gruppene, (med mimring osv.), det må jeg si.

    Takk for info!

    Mvh.


    Erik Ribsskog









    https://www.facebook.com/groups/471474256203949/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter