Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. mai 2013

Og enda mer fra Facebook









når du som barneskoleelev har stått musestille på toppen av bakken ved Mellomhagen Ungdomsskole og ventet på at det skulle ringe inn, før du torte å tasse inn til den åh, så skrekkelige skoletannlegen..
Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · 5. august 2012 kl. 22:07





  • 15 personer liker dette.







  • Hilde Laksmark hehe det glemmer en ikke...husker at jeg spurte om å få time fra morgene av eller siste skoletime,,,,for da slapp jeg å gå bakken to ganger..men nei da...måtte ta timen når det passet henne,,,timene ble delt ut i klassen...






  • Hanne Merethe Thomassen Den tannlegen har bokstavleig talt satt sine spor hos meg! Både fysisk og psykisk ;-O






  • Hilde Laksmark Som de fleste skoletannlegene gjorde,,,etter hva jeg har hørt...






  • Hanne Merethe Thomassen Ja, tror ikke det er mange som husker skoletannlege-besøkene på den tiden med bare glede Var litt andre pedagogiske tilnærminger de brukte da;-)






  • Anita Heum Det var bare helt forferdelig ,først igjennom alle de store ungdommane som visste at lille du skulle til skrekkelige K.H.Å så inn til henne som fikk betalt for hvert høll hun lagde på oss uskyldige ..






  • Anita Heum Dattern min skulle til skoletannlegen ,på sykehuset for noen år siden ..Skulle egentlig ha ei Elisabet .Men hun var syk den dagen .Da det var vår tur sa hun ,At vi hadde fått time hos K.H. isteden...... NEI SA JEG ,DATTERN MIN SKAL IKKE TIL HENNE så da ble det ingen tanntime på dattern min ..så vi gikk ...






  • Kari-Ann Kristiansen Jeg gjorde akkurat det samme. Ikke tale om, sa jeg






  • Berit van Walraven Har jeg også gjort med mine unger






  • Anita Heum Hahaha såååå hærlig digger det






  • Merete Stangeland Det kan jeg kjenne godt igjen ja..






  • Erik Ribsskog Vi ble sendt to og to, til tannlegen, i Mellomhagen.

    Jeg bodde i Mellomhagen, men jeg pleide å gå hjem forbi Gulf/Shell der, for jeg var nabo med Pål Andre og hans to brødre, som var ganske tøffe, så jeg pleide å gå gjennom skogen, (da kom jeg ut ved Shell der), til skolen, og rundt ved brua over Lågen der, når jeg skulle hjem, (en vei en bondesønn, ved Skreppestad der, i klassen min, også gikk, husker jeg), for å unngå Pål Andre og brødrene hans, da.

    Jeg og han jeg gikk sammen med, (til tannlegen), vi tok igjen de to som gikk noen minutter før oss, ved den kiosken, som var i krysset, der veien mot fotballbanen til Halsen IF gikk.

    (Like ved der Mellomhagen begynner, da).

    Mora mi ville at jeg skulle være flink på skolen, så jeg prøvde alltid å være best i alt da, husker jeg.

    Og jeg løp over veien, for å ta dem igjen, og ble nesten kjørt over, av en Mercedes, husker jeg.

    Jeg pleide å sykle rundt, ved den ungdomsskolen, etter skoletid.

    Vi hadde en fotballbane like ved der, som jeg noen ganger fikk lov å bli med å spille på, (med de andre ungene), selv om jeg hadde bodd på ei hytte, i Brunlanes, etter at vi bodde i Storgata, så jeg var mest vant med skogen osv., ved hytta i Brunlanes, og der var det ikke så mange unger, å spille fotball med, for eksempel.

    Bak ungdomsskolen så var det mulig å finne viskelær, som elevene hadde kasta ut av vinduene, (av en eller annen grunn), husker jeg.

    Søstera mi Pia fant også liljekonval, (var det vel), i skogkanten, bak fotballbanen, husker jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Anne Lise Hagen Fryktelig...... Skrekken for tannlegen sitter i ennå...Uff






  • Lene Wenche Olsen Når lærern kom inn i klasserommet med "timekortbunken"...Husker enda den følelsen... *Grøss*






  • Hanne Lisbeth Nyquist Ekkel følelse,den lukta på tannlegekontoret kjenner jeg enda.....og hun assistenten som skjela,og vi ikke visste hvem hun kikka på når vi skulle inn....gøss og gru!!!!!






  • Hanne Lisbeth Nyquist Vi gikk aleine så lenge jeg kan huske,ingen to og to i vår klasse.....tror d hadde hjulpet litt på skrekken.....







  • Erik Ribsskog Jeg var der bare i første klasse.

    Og da hadde jeg ingen hull i tenna.

    (Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

    Det var kanskje derfor frøken sendte oss to og to, til skoletannlegen.

    (Siden vi for det meste hadde nye tenner vel).

    Noen som husker hva hu lærerinna vår het forresten?

    Jeg gikk i klassen til en Erik E., (husker jeg).

    (For jeg måtte være 'Erik R', husker jeg).

    Og en bondesønn fra Skreppestad gikk også i den klassen, husker jeg.

    Og ei som hadde besteforeldre i Lillestrøm vel, som fortalte at de kunne se LSK-kampene, fra boligen, til besteforeldra.

    Det var også en som bodde i et mørkt trehus vel, cirka over Mellomhagen, fra ungdomsskolen.

    (Opp en bakke, mener jeg å huske.

    Ovenfor fotballbanen der).

    Mvh.


    Erik Ribsskog









    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter