Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 26. juni 2013

Jeg sendte en e-post til Svelvik kommune

Gmail - Historier fra Svelvik
Gmail
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>

Historier fra Svelvik


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Jun 26, 2013 at 2:47 AM
To:
"postmottak@svelvik.kommune.no" <postmottak@svelvik.kommune.no>
Hei,

så at dere søkte etter historier, på Facebook-gruppen: 'Du vet du kommer fra Berger når.....':

https://www.facebook.com/groups/266282843489204/?fref=ts

Jeg tenkte jeg kanskje kunne sende den historia om farmora mi Ågot Mogan Olsen f. Mogan, da hu jobba som tjenestepike, for Jebsen.

Dette var under krigen.

Og plutselig en dag, så hadde postmannen, (var det vel), erta farmora mi.

For hu hadde fått en flaske sprit, i posten, fra Drammen.

Og farmora mi, (som var fra Rollag), hu var religiøs, og drakk vanligvis ikke, da.

Men fabrikkeier Jebsen, han hadde bestilt ei flaske sprit, fra polet i Drammen, på rasjoneringsklippet, til farmora mi, da.

Så farmora mi ble arg, og hu tok med seg flaska, ned til 'n Ola, (som bodde på Sand vel, og som jeg lurer på om var broren hennes).

Og så drakk de opp spriten sammen, da.

Fortalte farmora mi meg, på 80-tallet en gang.

Jeg bodde hos faren min på Bergeråsen, (og i mange år aleine, for faren min flytta til ei dame ved navn Haldis Humblen, som også bodde på Bergeråsen, da jeg var ni år gammel).

Og jeg pleide å spise middag, hos farmora mi på Sand, fra jeg var ni år, til rundt den tida, som jeg gikk, på videregående, da.

Og farmora mi pleide da noen ganger å fortelle historier fra krigen osv., da.

Men en gang, (på den samme tida), så hadde jeg med en klassekamerat, ved navn Ulf Havmo, bort på Sand, (husker jeg).

Og jeg syntes at den historia, om den spritflaska, var litt artig, da.

Så jeg lurte på om farmora mi kunne fortelle den historien en gang til.

(Sånn at han klassekameraten min også kunne få høre den artige historia).

Men da ville ikke farmora mi fortelle den historia, (husker jeg).

Hu ble flau, (eller noe sånt), da.

(Av en eller annen grunn).
Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog


PS.

Her er mer om dette:

facebook berger historier

https://www.facebook.com/groups/266282843489204/?fref=ts

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter