Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. juni 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du vet du er fra Larvik når ...'









Når din mormor feirer sine runde fødselsdager i kafeterian i Gurvika.

Når din mormor feirer sine runde fødselsdager i kafeterian i Gurvika.


Liker · · · Del · for ca. en time siden




  • 4 personer liker dette.







  • Erik Ribsskog Det er min onkel Martin, (som nå bor på Løvås gård i Kvelde, men som på den her tida bodde i Østfold vel), til venstre på bildet, (som er fra sommeren 1997), sammen med sin datter Liv Kristin Sundheim, fra Ås.

    Så er det meg, (som på den her tida jobba
    som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal, i Oslo).
    Så er det Sophia Legind, (en venninne av min mors yngre søster Ellen sin datter Rahel, som er født i Sveits, med sveitsisk far, nemlig Reto Savoldelli), fra Danmark, (utdannelse fra Steinerskolen), vel.

    Så en tysk venninne av Rahel, (for Rahel begynte på teaterskole, i Berlin, på rundt den her tida).

    Min mormor Ingeborg Ribsskog, (som har 80-års dag her vel).

    Hu bodde i en eldrebolig, eiet av Larvik kommune vel, i Skoleveien i Nevlunghavn, på den her tida.

    (Håper det er greit å ta med litt fra Nevlunghavn og).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Marianne Rosvold Hører il Larvik det også.






  • Gerd-Unni Hansen Mammaen din bodde rett over veien for meg på Tagtvedt i begynnelsen av 1980 tallet.. huske mormoren din og morfaren din var på besøk der ofte... veldig pen og original var mammaen din på den tiden... Alltid så superstilig også..






  • Erik Ribsskog Ja,

    det var mora mi som dro meg med, på det her.

    Hu hadde leid hotell-rom, for søstera mi Pia, (og hennes da et år gamle mulatt-sønn Daneil), seg selv og meg, på gjestgiveriet, i nede i havna, i Nevlunghavn.
    ...Vis mer





  • Marianne Rosvold Det heter Larvik by og Larvik kommune. Og Nevlunghavn går inn i Larvik kommune. Og det er flere med i denne gruppa som er fra Nevlunghavn.






  • Erik Ribsskog Ja skjønner,

    jeg er egentlig fra Berger, skjønner du.

    (Selv om jeg har bodd en del år i Larvik, under oppveksten.
    ...Vis mer






  • Erik Ribsskog Gerd-Unni Hansen:

    Var min mors søsken Martin og Ellen, (som da bodde i Sveits), ofte og besøkte min mor, på Tagtvedt?

    Mine yngre søsken Pia og Axel bodde jo i Hestehavna der, i et par år, på begynnelsen av 80-tallet.


    Var min mor mest opptatt av klær osv?

    Eller tok hun seg av Axel, som var 3-4 år gammel vel, på den her tida?

    Min mor fikk også senere en leieboer, som het Steinar vel, (etter at Pia og Axel flytta til sine fedre).

    Steinar var tidligere sjømann og drev med brodering(!), vel.

    Kjente du vedkommende leieboer?

    Mvh.


    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/535025596543503/?notif_t=like

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter