Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. juni 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du vet du er fra Østre Halsen når ....'









Jeg prøver en gang til.

Var det i et av disse husene som slakter Kolstad holdt til, (rundt 1974/75 blir det vel).

Mvh.

Erik Ribsskog
Jeg prøver en gang til. </p><p>Var det i et av disse husene som slakter Kolstad holdt til, (rundt 1974/75 blir det vel).</p><p>Mvh.</p><p>Erik Ribsskog


Liker · · · Del · for 3 timer siden







  • Hanne Lisbeth Nyquist Lurer på om du må litt lenger opp mot Alviniussen.....huset på hjørnet tvers overfor....der ser du at d har vært en butikk






  • Hanne Lisbeth Nyquist Der bor Kolstad(moren til knut) enda.....nydligste hagen på Halsen....






  • Erik Ribsskog Ok,

    ja jeg fant et stor hvitt hus, med en stor og fin hage.

    Over gaten for Alviniussen der.
    ...Vis mer





  • Trond Larsen Du har nok rett Hanne var mye nede i gatene her som gutt,Min fetter bodde i løkkegata tvers over BP. Det var vel bestefaren til Knut som var slakter?






  • Tor Magnus Pedersen Der bodde bla Grethe Kolstad, mener jeg. Slakter Kolstad`s hus ligger rett over gata, og synes ikke.






  • Tor Magnus Pedersen Bestefaren til Knut var slakter, og faren var toller.






  • Erik Ribsskog Kan det ha vært en butikk lenger ned mot sjøen der, da?

    (Eventuelt i en av parallellgatene)?

    Du holdt deg kanskje mest i Storgata?
    ...Vis mer





  • Tor Magnus Pedersen Hjørnet, rett over for Alviniussen lå gamle baker Evensen. Der var bakeri og butikk.






  • Arne Limkjær Slakter Kolstads hus/butikk lå på hjørnet av Storgata/Skippergata (hvor du er), og som Tor Magnus sier, tvers over for Alviniussen. Nei, ingen butikk lenger ned mot sjøen i Skippergata...






  • Jon Willy Wessmann Olsen Stemmer det Tor M, Olaf Kolstad var en fargerik og knakende fin mann han jobba for vårs på Trevarn imange år!!






  • Jon Willy Wessmann Olsen Faren til Grete da!!






  • Jon Willy Wessmann Olsen Bestefaren til knut Kolstad kalte vi bare Supern!!






  • Arne Limkjær Ja, tvers over Skippergata fra Kolstad, var som Tor Magnus sier, baker Evensen; og et bittelite hakk syd for det; bodde Lingen med døtrene Liv og Eli...






  • Jon Willy Wessmann Olsen Også en fargerik og godt likt mann!! Hadde masse kommentarer på lager! HeHe






  • Tor Magnus Pedersen Siden vi er i området...Ågot som drev garnbutikken, hun var vel av Kolstad slekt. Aslaug og Berit, døtre, var min fars kusiner. Bygdeboka neste..!






  • Tor Magnus Pedersen "Supermarkedet" Alviniussen er i seg selv en utrolig historie. Han har jo alt der. Halsepatriot vel !!






  • Erik Ribsskog Jeg tror det kan ha vært i Hølens gate.

    Når jeg surra litt rundt på Google Maps nå.

    For jeg bodde jo i det huset, som dere kaller skipperhuset.
    ...Vis mer





  • Arne Limkjær Ja, jeg sendte Friend-request...






  • Erik Ribsskog Arne Limkjær:

    Ok, jeg legger bare til folk jeg kjenner i virkeligheten, skjønner du.

    Jeg var ikke sikker på om du var en ekte person engang.
    ...Vis mer





  • Arne Limkjær Jada, jada, kall meg gjerne en sjøulk (det er nok av dem på Halsen), og ja, jeg er en av dem som fortsatt røyker pipe...






  • Erik Ribsskog Ja,

    min morfar Johannes Ribsskog røkte også pipe.

    Han bodde i Nevlunghavn på 70-tallet og gikk mye rundt og kikka i skog og mark og ved sjøen der.
    ...Vis mer





  • Knut Kolstad Christiansen Stemmer det. Bestefar var slakter. Butikken nedlagt i 1966. Det året min bror ble født. Huset hvor slakterbutikken lå er ikke med på bildet. På skrå over gaten , og hjørnehuset tvers over Alviniussen .






  • Knut Kolstad Christiansen Takk for kommrentaren om hagen, Hanne. Ågot i garnbutikken var søster til min bestefar Einar Kolstad. Deres bror Olaf Kolstad bodde i huset på bildet.






  • Erik Ribsskog Knut Kolstad Christiansen:

    Ok, da var det nok ikke den butikken, nei.

    For i 1966 så var ikke jeg født, engang.
    ...Vis mer





  • Knut Engum Karl Kolstad slakterforretning lå først i Storgata 35 og senere i Skippergata 3.






  • Tor Magnus Pedersen Takk Knut. Kåre Johnny, broren Brynjar og jeg skal ha en skikkelig runde rundt familietreet nå i sommer. Bjørn og Svein Carlsen kjenner du vel godt da.






  • Arne Limkjær I alle fall jeg kjenner Bjørn og Svein Carlsen...






  • Erik Ribsskog Knut Engum:

    Og Skippergaten 3 er det hvite huset, på bildet ovenfor, fra Google Maps?

    Da kan det ha vært der jeg hadde forvilla meg da.
    ...Vis mer





  • Marianne Haugen Kan det være Sundby i Storgata du mener?






  • Tor Magnus Pedersen Du kjente kanskje Birger Pedersen, yngste bror til Kåre og Brynjar? Spør Elisabeth !






  • Richard Jacobsen Butiken lenger ned i Storgata het Sundby. En liten dagligvare ned i kjelleren...






  • Tor Magnus Pedersen Huset nedenfor Ågot`s garnbutikk.






  • Marianne Haugen Ja i kjelleren der var det dagligvarebutikk som het Sundby






  • Richard Jacobsen Stemmer!
    Har sittet på kanten på trappa på Sundby mange ganger...
    for ca. en time siden · Liker · 1





  • Richard Jacobsen Så var det frisør der i mange år...






  • Inger Anne Faugstad Der bodde jeg i ca 2år i butikken til Sunby






  • Richard Jacobsen Det husær jæ faktisk...






  • Inger Anne Faugstad Marianne de bodde der før meg Lise hjalp meg og vaske etter de og du kan tenke hvordan det var






  • Erik Ribsskog Vel,

    for å oppsummere så virker det som å være litt uenighet, om det var noen butikk, i huset på bildet, på midten av 70-tallet.

    Arne Limkjær skrev at det ikke var noen butikk, i Skippergata, på 70-tallet.
    ...Vis mer





  • Tor Magnus Pedersen 1. Det har ikke vært butikk i Skippergata på 70 tallet. 2. Slakterbutikken til Koldstad hadde en side mot Storgt. og andre side mot Skippergt.Når butikken ble stengt, ble dette leilighet, og slakteriet forble i uthuset, som ligger ut mot Skippergt. Slik var den story`n!






  • Erik Ribsskog Altså,

    jeg har sjekka på Google Maps.

    Og Skippergata 1, den ligger lengst nede mot sjøen, i Skippergata.

    Så Skippergata 3 er det hvite huset, på bildet ovenfor, såvidt jeg kan bedømme.

    Så her har vi forskjellige meninger og husk.

    Det er nok bare å konstantere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/471474256203949/605696046115102/?notif_t=group_comment

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter