Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 4. juni 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du vet du er fra Østre Halsen når ....'









Når du lurer på om slakterbutikken i Snarveien lå i dette hvitmalte huset, eller om det lå i et lignende hus, litt lenger bak. (Bilde fra Google Maps).
Når du lurer på om slakterbutikken i Snarveien lå i dette hvitmalte huset, eller om det lå i et lignende hus, litt lenger bak. (Bilde fra Google Maps).



Liker · · · Del · for 3 timer siden




  • 6 personer liker dette.






  • Nina Deichmann Tror det lå i bakgården av huset,husker søstra mi og jeg fikk 10 kr for å kjøpe pålegg hver lørdag, var vi heldige fikk vi en kald pølse..






  • Erik Ribsskog Åja, jeg trodde det var bare tull jeg, (at ungene fikk en gratis pølse).

    Jeg var med morfaren min, Johannes Ribsskog dit en gang, nemlig.

    Han var født i Romerike, og jobbet som rådmann i Hadsel, i Vesterålen og kontorsjef i Hurum kommune.
    ...Vis mer





  • Elisabeth Leifsen Trodde jo aldri at det skulle være noe problem.... men jeg mener faktisk at slakterbutikken som jeg husker den lå i dette huset, (Da jeg fikk gratis pølser) Men så lurer jeg på om den flyttet inn i gården senere.






  • Trond Larsen Husker slakteren,men bare i bakgården.






  • Erik Ribsskog Ok,

    Google-bilen har visst skulka å kjøre gjennom Snarveien.

    Så jeg fikk ikke ordentlig dreisen på vinkelen på bildet, dessverre.
    ...Vis mer





  • Jorunn Irene Carlsen Jeg tror også slakter Skallberg lå i bakgården til dette huset. De gangene jeg var med min mor fikk jeg alltid en gratis pølse og den smakte godt Min mor Reidun Syvertsen hadde sitt barndomshjem i Snarveien ved siden av Skallberg.






  • Torunn Elisabeth Aass Are Å jo da, i min tid fikk vi ungene gratis kald wienerpølse. Og huset du ser høre til slakterbutikken. De hang sammen. Slakter Skallberg og senere Østby da svigersønnen drev videre. Begge familiene bodde i huset.






  • Oddvar Ringdal Kona mi Anne Berit er fra Gloppeskogen så hun sier at det var slakter butikk først i dette huset å det var Sigurd Skallberg. Etterpå inne i gården å da var det svigersønn Helge og Ragnhild Østby som drev den butikken.Det var alltid en pølse å få i handa der Det er min kones venninne som bor der nå, Det er hennes barndomshjem






  • Torunn Elisabeth Aass Are Stemmer!






  • Jon Willy Wessmann Olsen Var bestandig koselig i butikken til Helge og Rangnhild, vanka bestantig noe godt da!!






  • Jon Willy Wessmann Olsen Vi fikk jo gris fra kjose også så Helge hjalp Pappa og partere,tror de tok seg noen knerter også! HeHe!!






  • Erik Ribsskog Som barn, så var jeg mest glad i potetgull, brus og godteri.

    Min mor Karen 'babla' i Mellomhagen, om jeg ville ha steik eller biff til middag, (antagelig søndagsmiddag).

    Men som 5-6 åring, så visste jeg egentlig ikke hva steik var, (husker jeg).

    Mora mi var vel ikke noen mesterkokk heller, tror jeg.

    Så jeg var mest opptatt av godteri, i den alderen, (vil jeg si).

    Så at det var så artig i den slakterbutikken, det klarer jeg ikke å kjenne meg helt igjen i, dessverre.

    Men men.

    Ble det forresten sagt at slakteren i Snarveien tok snarveier.

    Når han lagde kalde wienerpølser, osv?

    Bare for å fleipe litt.

    Jeg sier ikke at det var noe tull, med denne slakteren.

    Men å ha slakterbutikk i Snarveien.

    Det høres kanskje litt rart ut.

    Og butikken hadde vel ikke skilt, ut mot riksvegen, heller.

    Så dette var kanskje Halsens hemmelighet, denne slakterbutikken?

    Eller var det vanlig, det min morfar gjorde, å dra fra Nevlunghavn eller Larvik, (eller andre byer), for å handle der?

    Mvh.


    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/471474256203949/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter