Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 3. juni 2013

Mer fra Facebook






  • Samtale startet søndag





  • Hei,
    er det Herman fra Storgata på Østre Halsen og Skreppestad-blokkene?
    Mora di het Karin, og hu var venninne med min mor, Karen Ribsskog.
    Vi besøkte dere en gang i Skreppestad-blokkene, og søstera mi Pia sa at du hadde hoppa oppå magen hennes.
    En annen gang så skulle vi på tur ved sjøen.
    Pia og jeg hadde fått hver vår Dajm-sjokolade, av mora vår.

    Og da vi møtte deg og mora di, så sa mora vår, at Pia og jeg skulle gi deg en halv sjokolade hver.
    Da protesterte jeg.
    For da fikk jo du til sammen en sjokolade.

    Mens Pia og meg kun fikk en halv sjokolade hver.
    Og mødrene våre så vel også øyenstikker, mener jeg å huske, (den dagen).
    Men men.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Kjenner du SirSirSir, (også kjent som Thomas Olafsen vel), fra #quiz-show, på irc, (ef-net).

    Jeg synes jeg så han på vennelista di.
    På forhånd takk for eventuelt svar.
    Jeg skriver nok også en melding til din mor, som jeg så på vennelista di.

    Min mor Karen døde i 1999, skjønner du.
    Så jeg tenkte at jeg kunne spørre mora di om ting om mora mi.
    For din mor kjente jo min mor bra, sånn som det virka som, for meg, ihvertfall.

    De var vel gode venninner, tror jeg.


  • I dag





  • Hei!
    Hoda det stemmer at jeg er den samme Herman som bodde på Østre Halsen og Skreppestad for en del år siden. Hyggelig å høre fra deg! Har ikke detaljene klart for meg, men husker at både du og Pia var hos oss. Lurer på om ikke dere var i et par barneselskaper også.

    Når det gjelder sjokoladehistorien så er jeg helt enig i at det var urimelig at jeg skulle få to halve! Håper at ikke det ble utfallet - må innrømme at jeg har glemt både den episoden og at jeg skal ha hoppet på magen til søsteren din. Jeg var vel ikke mer enn fire-fem år den gangen, så jeg håper jeg er unnskyldt Tviler egentlig ikke på at det stemmer, for jeg var visstnok relativt vilter som liten...

    Trist å høre at Karen er død. Det hadde jeg ikke fått med meg. Jeg vet at hun og mamma var venninner den gang, men så vidt jeg husker flyttet vel dere fra Larvik for mange år siden, og mamma og Karen mistet kontakten.

    Thomas Olafsen kjenner jeg for øvrig godt. Vi er på samme alder og treffes flere ganger i året, som regel når han er hjemme på ferie.
    Håper ellers alt står bra til med deg!

    Herman

  • I dag




  • Hei Herman,
    takk for svar!
    Det stemmer at du var vilter, som liten.
    Du var også et par år yngre, enn meg.

    Og du prata ikke så mye, (sånn som jeg husker det).
    Så jeg hang mer med Jorun Eide, (som pleide å rope på Erik og Pia), og også litt med Morten Nordheim, i Storgata.

    Så jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, når du ble vilter, mot Pia.
    For Pia var jo også eldre enn deg.
    Men du gjorde aldri meg noe.

    Og det gikk ikke an å prate til deg heller, (sånn som jeg skjønte det).
    Og jeg kjente deg ikke så bra.
    Så det ble vel ikke til at jeg gikk imellom, når du hoppa oppå søstera mi.

    Men det må vel ha vært i en seng, tror jeg.
    Og du veide vel ikke så mye, på den tida, tror jeg.
    Så det var kanskje ikke så veldig alvorlig.

    Men vi likte ikke deg, fordi du snakka ikke så mye, (husker jeg).
    Men du var jo yngre enn både Pia og meg, da.
    Jeg nekta nok å gå deg en halv sjokolade.

    For jeg gikk litt lenger 'borti der', da.
    Ved Farris, var det kanskje?
    Dette var vel mens vi bodde i Jegersborggate, tror jeg.

    For Dajm-sjokoladene var innkjøpt i en gul(?) trekiosk mellom Munken kino og en Shell-stasjon vel, i Storgata, i Larvik.
    Husker jeg.
    Jeg husker også at i Storgata, så gikk jeg en gang opp på loftet.
    Og så gikk jeg ned en trapp.
    Og så var jeg i leiligheten deres.
    Og så deg og faren din der, vel.
    Før jeg gikk opp på loftet igjen.
    Så det var kanskje litt dårlig, at det ikke var adskilt, mellom leilighetene, oppe på loftet der.

    Mange har sagt at mora til Pia og meg, (nemlig Karen), var 'syk', (i meningen sinnsyk).
    Men jeg har ikke sett noe diagnose, for mora mi.
    Men syntes du at mora mi var sinnsyk, liksom?
    Husker du noe av vår stefar Arne Thomassen, som døde i fjor?
    Husker du at mora mi og Arne Thomassen fikk en sønn, i 1978, som het Axel?

    (Da vi bodde i Jegersborggate).
    SirSirSir, var op på #quiz-show, da jeg fikk meg internett i 1996.
    Husker han som en sportsinteressert quizzer.

    Han bodde noen kvartaler unna meg, på St. Hanshaugen.
    Han ville dra meg med ut på byen, for å spise sushi, en gang.
    (På slutten av 90-tallet, vel).

    Men jeg syntes vel ikke at sushi var noe særlig karslig, å spise, da.
    Så jeg stod over den invitasjonen, må jeg innrømme.
    Men SirSirSir, var en sterk personlighet, (på quiz-en), vil jeg si.
    Så en interessant type, eller ihvertfall en original, må jeg vel si, at han SirSirSir virka som, for meg.
    Vi flytta til Jegersborggate, i 1978.
    Jeg ble kamerat med blant annet Frode Kølner der.
    Vet ikke om du kjenner han.
    Husker du Cathrine Gran, (fra Stavern), som var datter av en annen av min mors venninner?

    Mora mi hadde også ei venninne, (på Tagtvedt?), som hadde en sønn, som het Alexander, vel.
    (En sønn som var litt jente-aktig, synes jeg.
    For han var så glad i leke kro, i huset deres.
    Og steike pommes frites, som han solgte, til nabo-ungene.
    På 80-tallet vel).
    Husker også Oddvar som hadde en sønn som het Lasse, på en gård, like ved Halsen.
    (Her bodde søstera mi og meg, i en ukes tid, mens mora vår og Arne Thomassen var på Syden-ferie).
    Var det deres leilighet, på Skreppestad, som vi lånte.
    Når Arne Thomassen bygde om, i Mellomhagen?
    Husker du at vi bodde i Brunlanes, på ei hytte, (etter at vi flytta fra Storgata på Østre Halsen).

    Sorry at det ble mange spørsmål.
    Vi ble vel aldri så bra kjent, (siden du er to år yngre enn meg), men jeg husker deg godt, fra Østre Halsen og Skreppestad-blokkene.

    Som en vilter kar ja, må man vel si.
    Men jeg hadde seinere som naboer noen bøllete brødre, (som kryna osv.), da vi bodde i Mellomhagen.
    Og de var nok enda værre enn deg, tror jeg.
    (Pål Andre og de).
    Så du var ikke værstngen, tror jeg.
    Det var kanskje bare at de andre ungene, på Halsen, var så 'voksne' og siviliserte, allerede fra de var små.

    Siden hu Jorun Eide, vel var som en storesøster cirka, for omtrent alle de andre ungene.
    Men men.
    Jeg overhørte på jobb, på Rimi Bjørndal, i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', og har flykta til England.

    Brukte litt tid på å etablere meg her, og jobba en del måneder, på Løvås gård, i Kvelde, for min onkel Martin og hans dame Grete Ingebrigtsen.
    Fra påsken 2005 til sommeren 2005.

    Men noen prøvde å myrde meg der, på 35-års dagen min, i juli 2005.
    (Virka det som for meg, ihvertfall).
    Så da rømte jeg til England igjen, må jeg innrømme.

    Får ikke rettighetene mine fra norske myndigheter.
    (Må jeg si).
    Men men.
    Artig å høre fra folk fra Halsen/Larvik, ihvertfall.

    Mvh.
    Erik Ribsskog








    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter