Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. juni 2013

Mer fra Facebook









Og solgte leker på Bamsefar...


Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · i går kl. 16:41 via mobiltelefon





  • 12 personer liker dette.




  • Vise 2 kommentarer til





  • Erik Ribsskog Åja,

    trodde det var Noldus jeg

    Det var muligens Corgi-biler jeg kjøpte, (eller noe sånt).
    ...Vis mer





  • Erik Ribsskog Det dukket forresten også opp en lekebutikk i Jegersborggate, på begynnelsen av 80-tallet.

    Mener at søstera mi Pia viste meg den.

    (Etter at jeg flytta til faren min).


    Den lekebutikken var ikke så langt unna den nye metodistkirken, vel.

    Og jeg husker at de hadde leke-elgitar der.

    De solgte også water-snake, (mener jeg å huske).

    Og faren min hadde en forretningsforbindelse som het Justnes, (husker jeg).

    (En sørlending, vel).

    Og en gang han var på forretningsbesøk, hos faren min, på Strømm Trevare på Berger, så fortalte Justnes det, at det var han som importerte water-snake, (mener jeg å huske).

    (Water-snake var en leke som det var litt uklart hva som var morsomt med, vel).

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Erik Ribsskog Jeg var forresten litt lei av leker, da jeg var i 9-10 års-alderen.

    Så hvorfor mora og søstera mi dro meg med til lekebutikker hele tida, det veit jeg ikke.

    Da mora mi bodde på Tagtvedt, (rundt 1983 kanskje), så skulle hu dra meg med til Bamsefar, (var det vel, den lekebutikken som var like ved Torget), for å kjøpe smurfer, hver gang jeg besøkte henne, (husker jeg).

    Enda jeg vel også syntes at smurfer var litt barnslige.

    Men da mora mi bodde i Jegersborggate, (etter at jeg flytta til faren min), da jeg var 9-10 år gammel.

    Så pleide jeg å dra i morro-butikken i Prinsegata, (blir det vel), husker jeg.

    Han solgte fyrstikker som flammet kjempemye og noen hatter, som man skulle tenne på, sånn at de ble som ormer, som vokste.

    Faren til Frode Kølner fikk meg til å begynne å samle frimerker, i 1978, må det vel ha vært.

    Og min far hadde noen plastglass, på Bergeråsen.

    Og når man samler frimerker, så må man kjøpe små flasker med bensin, på apoteket.

    For å sjekke om frimerkene har vannmerke.

    Og jeg kjøpte også kruttlapper, i en fjerde lekebutikk, like ved Torget, men opp mot Bøkeskogen.

    Og så la jeg en sånn hatt, (som ble til orm), nederst i det plast-glasset.

    Og så en del papir og to typer kruttlapper, (og frimerke-bensin), oppi plastglasset.

    Og så et stjerneskudd, (som lunte).

    Og så satt jeg det glasset, utafor huset vårt, i Hellinga, på Bergeråsen.

    (Seint på vinteren vel).

    Og da kom til og med unger fra nabogatene, (Aina fra Leirfaret og lillebroren hennes vel), for å se på den her 'bomba', som jeg hadde laget da.

    Så jeg syntes at lekebutikker var litt kjedelig, på den her tida.

    Så hvorfor jeg ble dratt med i dem hele tida, (av mora og søstera mi), det veit jeg ikke.

    Syntes også at en butikk som het Skøyeren, i Oslo, var artig.

    Der hadde de enda mer morro-saker.

    Og faren min leverte køyesenger, til folk i Oslo, flere ganger i måneden.

    Så jeg kunne også handle i butikker i Oslo, på den her tida.

    Selv om det vel måtte avtales med faren min først, for han kjørte vel mest om ettermiddagene og kveldene, etter at han var ferdig å produsere møbler, for dagen, på Strømm Trevare.

    Mvh.


    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter