Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 23. juni 2013

Mer fra Facebook









Du lurer på hva denne 'mystiske' bygningen mellom Jegersborggate 14 og Jegersborggate 16 egentlig er for noe rart. (Jeg har bodd i Jegersborggate 16, og jeg veit ikke det).

Du lurer på hva denne 'mystiske' bygningen mellom Jegersborggate 14 og Jegersborggate 16 egentlig er for noe rart. (Jeg har bodd i Jegersborggate 16, og jeg veit ikke det).


Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · for 21 timer siden





  • 7 personer liker dette.




  • Vise 16 kommentarer til





  • Erik Ribsskog Lurer også på om dette huset, (Jegersborggate 16), var et vertshus, tidlig på 1800-tallet.

    I folketellingen fra 1885, så står det 'Gårdens nummer: 129'.

    Og i folketellingen for 1825, så fant jeg matrikkelnummer 129, for Torv roden, (eller noe sånt).
    ...Vis mer


    digitalarkivet.uib.no
    for 11 timer siden · Redigert · Liker · Fjern forhåndsvisning





  • Erik Ribsskog Leif G Christiansen:

    Så først nå at du skrev at det var en stall, ifølge de som bor der nå.

    Veit du forresten hvor hu Trine Gundersen, (tror jeg hu het), som bodde nedenfor Jegersborggate 18 bor nå?
    ...Vis mer






  • Arnhild Isaksen En skyllekone hadde som oppgave å rengjøre bl.a apotekflasker og bryggeriflasker.







  • Marianne Rosvold Muligens at de ble betegnet som det når det gjaldt apotekerflasker. Men i Bryggeriet var det et stort maskineri som tok seg av den jobben. Så det eneste damene gjorde i den fobindelse var å sitte å se om flaskene var rene når de kom ut av maskinen.







  • Roy Olsen Men dette var så tidlig som 1910, Marianne. Kanskje en yrkestittel fra riktig gammel tid? Når begynte Larvik bryggerier å vaske flasker maskinelt?







  • Erik Ribsskog Ok,

    såpass ja.

    Ja, det var kanskje litt rart at det skulle være så mange frukttrær, i hagen der, hvis det var griser der også.

    Det er mulig.

    Jeg har også jobba på en tidligere grise-gård i Kvelde.

    (Løvås).

    Og der hadde de noen slags hus, til grisene, (hvis det regnet osv).

    Og det så jeg ikke noe til, i Jegersborggate.

    Så det er mulig at det ikke var noen griser der, da.

    Mvh.


    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter