Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. juni 2013

Mer fra Facebook






  • Samtale startet i dag





  • Husker hele den historien med mammaen din - Det var ikke lett for henne og ta vare på Pia og Axel... Hun var jo syk stakkars... Hva har skjedd med henne da Erik ?- og Pia og Axel har vel også blitt voksne... ? Husker også at fedrene til Pia og Axel kom å og hentet dem - Stakkars det måtte jo være ille å "miste" alle barna sine, men som sagt så så vi jo alle at hun ikke var frisk på det tidspunktet... Håper hun etter hvert fikk den medisinske hjelp hun trengte i livet sitt... Ha en som sagt fortsatt god ettermiddag Erik... Sender dette som vanlig melding da ikke alle behøver å lese om dette ...






  • Hei,
    min mor døde på Moss sykehus, i 1999.
    Hun bodde da i Drøbak.
    Hu flytta til Holmestrand/Sande, etter Tagtvedt.

    Så flytta mora mi til noen venner i Svelvik, (av en eller annen grunn).
    Så fikk Pia mora mi lagt inn på et hjem for sinnslidende vel, i indre Vestfold, (ved Horten cirka).

    Så flytta mora mi til et hjem for sinnslidende vel, på Borgheim, utafor Tønsberg.
    Så flytta mora mi til en egen leilighet, på Borgheim.
    Og så flytta mora mi til Drøbak, rundt 1997, vel.
    (Jeg husker at jeg kjørte mora mi på visning.
    I Holterveien, i Drøbak.
    Like ved et stort kjøpesenter.
    I et gammel Toyota HiAce, som jeg hadde da.
    For mora mi ville at jeg skulle kjøre henne dit da, av en eller annen grunn).

    Så mora mi levde et ganske rolig liv, de siste årene, (sånn som jeg husker det, ihvertfall).
    Hu pleide ikke å ha TV engang, i Borgheim og Drøbak.
    Men hu leste en del bøker da, og drev også med en del kunstmaling.
    Og hu skrev også en bok, (om en norsk vikingdronning som flytta til Spania vel), husker jeg, (på 90-tallet).
    En bok som jeg skrev inn på skrivemaskin, (eller om det var PC), for mora mi.
    Og som mora mi sendte til et forlag.
    Men ikke fikk utgitt, da.
    Jeg har muligens manuset enda.
    Men tinga mine, (fra Norge), ligger hos City Self Storage, i Oslo.
    Jeg bor i England, som en flyktning.
    Etter at jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', mens jeg jobba på Rimi Bjørndal, i 2003.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Trist å høre at moren din er død da Erik... Hun hadde det jo ikke godt med seg selv... Så du bor i England nå - Håper du har det bra der og har kontakt med dine søsken... Høres litt rart ut da at du er flyktning i England... Har vel sine årsaker det da..






  • Ja,
    jeg vet ikke hva det kan være.
    Jeg har bare studert data og jobbet som butikkleder, i Oslo.
    Så hva som er grunnen, det vet jeg ikke.

    Politiet vil ikke etterforske, når jeg kontakter de.
    Så jeg må si at jeg ikke får mine rettigheter.
    Var det deg som Pia rømte til da hu ville flytte til faren min forresten?

    Mora mi gjorde mye rart, synes jeg.
    Men hu klarte jo å skrive bøker osv., de siste årene, av livet sitt.
    Men hu fikk brystkreft, i 1998, var det vel.

    Og det var vel antagelig derfor hu døde, tror jeg.
    Jeg jobba som butikksjef, på den tida, som mora mi døde.
    Men Pia var arbeidsledig.

    Så Pia hadde mest tid til å ordne med boet, etter mora mi.
    Og onkel Martin var også med, og fikk en karafell osv., etter mora mi.
    Ringen etter Magna Adeler, den har vel sikkert søstera mi tatt selv.
    Jeg fikk ikke noe etter Adeler eller de andre adelige, (som mormoren vår var etter), da mora mi døde, ihvertfall.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Ikke bry deg om det du Erik at du ikke fikk noe... Som regel er det alltid jentene som arver smykker osv... Nei det var ikke meg Pia rømte til , men en annen nabo.. Vi synes så synd på henne alle sammen, men ikke godt å blande seg opp i private ting - men når ting går ut over barn har voksne plikt på seg å reagere... Trodde alt gikk bra med dere alle sammen jeg hos fedrene deres...
    Har bodd i England sjøl jeg og har en søster som bor der m/sin familie...





  • Hei,
    nei, faren min flytta til ei dame som het Haldis Humblen, i 1980.
    Så jeg ble boende alene, på Bergeråsen.
    Og flytta også til Haldis Humblen.
    Så det var ikke bare mora mi som hadde et ensomt liv, på 80-tallet.
    Nei, det jeg reagerer på, med arve-oppgjøret, etter mora mi.

    Det var at søstera mi sa at vi skulle 'rydde', etter mora mi.
    Og da jeg dukka opp der, i Drøbak.
    Så skulle vi plutselig dele opp boet, etter mora mi.

    Det var jeg helt uforberedt på.
    Og broren vår Axel var ikke der.
    (Enda han jo har samme mor).
    Og onkel Martin var der.
    Men det er jo ikke vanlig at folk skal arve sin søster, hvis søstera har unger.
    Og sånn var det da mormora mi Ingeborg døde og.

    Jeg har bare fått tilsendt 3300 kroner, fra Pia.
    Men mormora mi hadde masse møbler, malerier, memoarer og brev.
    (Som jeg hadde fått noe av før.

    Memoarer etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm).
    Men jeg har ikke fått noe dokumentasjon, på hvordan arven etter bestemor Ingeborg, ble delt opp.
    (Enda mora mi døde i 1999.
    Og enda dette også var arven min etter bestefar Johannes).
    Så Pia og tante Ellen tuller fælt med arv, vil jeg si.
    Og det er irriterende, at man ikke skal få arven sin.
    Det er jo en skandale, vil jeg si.
    Å tulle sånn med arv, da.
    Men men.

    Det var artig å få Facebook-meldinger fra en av min mors naboer, på Tagtvedt.
    Beklager at jeg klager så fælt her!
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Pia flytta også til Haldis Humblen.
    (Skulle det stå).








    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter