Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 9. juni 2013

Mer fra Facebook













Liker · · · Del · for 27 minutter siden








  • Erik Ribsskog Jeg gikk i klassen til Atle Farmen, (i andre og begynnelsen av tredje klasse), på Torstrand skole.

    (Jeg lurer på om det må ha vært en av sønnene, til han Peder Farmen?).

    Og Atle Farmen og Jacob, (en advokatsønn i klassen), og en til, de hadde en frimerkeklubb, som jeg ble invitert til å være med på.

    Mora mi sa at søstera mi Pia, skulle bli med.

    Og vi satt i stua til Farmen, men ingen bytta frimerker eller sa noe, da.

    Men Atle Farmen og dem hadde egen fotballbane, (en grusbane), husker jeg.

    Og Pia og jeg var med å spille fotball der, ihvertfall en gang.

    De bodde like ved jernbanen, på Torstrand der.

    De hadde en båt-butikk, (eller noe sånt), trodde jeg.

    Like ved der de bodde.

    (De bodde opp en bakke, på den andre siden av Vestfoldbanen, enn Torstrand skole).

    Mora mi skulle føde en unge, det året, som jeg gikk i andre klasse, på Torstrand skole.

    Og mora mi spurte meg hva jeg ville at ungen skulle hete.

    Og da svarte jeg: 'Atle, for da blir han god i fotball'.

    (For Alte Farmen gikk for å være den beste i klassen, i fotball, mener jeg å huske).

    Men mora mi kalte istedet halvbroren min for Axel, (husker jeg).

    Men det navnet begynner jo også på 'A'.

    Så noen ganger lurer jeg på om halvbroren min, (Axel), er oppkalt etter Atle Farmen.

    Hvem vet.

    Mvh.


    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter