Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 22. juni 2013

Min Bok 5 - Kapittel 213: Mer fra fjerde semester ved HiO IU

Når det gjaldt faget Relasjonsdatabaser.

(Som var et andre semester-fag).

Så bare sendte jeg en e-post, til foreleseren, i dette faget.

Og forklarte det, at jeg hadde hatt dette faget, året før, og også gjort de obligatoriske oppgavene, vel.

(Mener jeg å huske, ihvertfall).

Jeg mener ihvertfall å huske at jeg spurte om det var greit, at jeg bare tok eksamen, (og ikke behøvde å gjøre de obligatoriske oppgavene), i dette faget, (våren 2004).

(I en e-post til foreleseren, i faget Relasjonsdatabaser, våren 2004, da).

Og han foreleseren svarte at det var greit, da.

Og jeg hadde jo hatt bra karakter, i dette faget, på NHI, (10-12 år tidligere).

(For der lærte vi om relasjonsdatabaser, i et fag, som het 'O21 Databaser og Datamodeller'.

Og jeg mener også å huske det, at vi lærte om relasjonsdatabaser, på datalinja, på Gjerdes videregående, (hvor jeg jo gikk russeåret på handel og kontor, nemlig skoleåret 1988/89).

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Men likevel så fikk jeg bare 'E', på eksamenen i Relasjonsdatabaser, (på HiO IU), husker jeg.

Men jeg leste mest til eksamenene i fjerde semester-fagene, da.

Så jeg fikk vel ikke lest noe, før relasjonsdatabaser-eksamenen, tror jeg.

Så jeg tok liksom den eksamenen, på 'kondisen', da.

Selv om jeg husker at jeg ble skuffa, da jeg så det, at jeg bare fikk en 'E', i det faget.

(Og jeg er fortsatt ikke sikker på om det var rettferdig).

Men jeg tenkte vel som så, at 'E' ble ihvertfall regnet som stå-karakter.

(Selv om det var den laveste stå-karakteren).

Så jeg fikk ihvertfall bestått, i dette faget, da.

(Som på resten av eksamene, som jeg tok, dette halvåret).

Så jeg klarte å komme meg under grensen, på et års forsinkelse, i studietid.

(Når man regnet både NHI og HiO IU, til sammen.

Selv om jeg hadde jobbet mye, ved siden av studiene, på begge disse høyskolene).

Så derfor var jeg fornøyd, da jeg fikk vite det, at jeg hadde bestått, på alle de eksamenene, som jeg tok, i fjerde semester.

For ellers så ville jeg vel ikke vært berettiget, til studielån, i femte og sjette semester, da.

(Sånn som jeg forstod reglene, ihvertfall).

Så jeg kom meg gjennom fjerde semester.

Og tok til og med et ekstra fag.

Selv om jeg fikk skada trynet, (noen uker før dette semesteret begynte).

Og selv om jeg hadde overhørt, at jeg var forfulgt av 'mafian', (også noen uker før dette semester begynte).

(Og selv om jeg jobba, som låseansvarlig, (en dag i uka), på Rimi Langhus, da).

Og jeg var også ganske aktiv, på VG's debattforum VGD, (under nicket 'cons'), dette halvåret, (husker jeg).

(Jeg skrev vel mest på fotball-forumet der.

Men jeg var også innom andre forum, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Når det gjaldt trynet mitt, så søkte jeg vel på nettet, (må det vel ha vært), og bestilte en time, hos en hudlege, som holdt til i Drammensveien, (hvis det ikke var Bygdøy Alle).

Men han legen, (som visste seg å være nesten en olding), han sa det, at det ikke var noe galt med trynet mitt, da.

For jeg syntes det var flaut å jobbe, når huden i trynet mitt, så så stram og tynn ut, da.

Så jeg prøvde å få sykemelding, (mest på grunn av jobben), da.

(Og også for å prøve å finne noe som kunne hjelpe, for at trynet skulle se mer normalt ut, da).

Men det virka ikke som at det var noen mulighet, for at jeg kunne få, en sånn sykmelding, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter dette, (var det vel), så bestilte jeg en time, hos ei russisk hudlege, i enten Bogstadveien eller Hegdehaugsveien.

(Hu som jeg hadde gått til, for å få noe middel mot kviser, noen år før det her.

Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Men jeg fikk ikke sove, natta før jeg skulle på den timen.

Og etter den timen, så var det vel den prøven, i System- og Nettverksadministrasjon, hvor han 'filmviser-studenten', dro med Dagga og meg, på en sånn 'jukse-seanse', hvor han filmviser-studenten liksom pumpa, ei innvandrer-jente, om innholdet, på den prøven, da.

(Og det møtet mitt med Frode Eika Sandnes, (og hans kamerat fra Sunderland).

Det var vel muligens også den dagen.

Noe sånt).

Og siden jeg ikke fikk sove.

Så tenkte jeg det, at den prøven, ville gå dårlig.

Så jeg sendte hu hudlege-dama en tekstmelding, om at jeg avbestilte den timen, da.

(For jeg var litt lei av hudleger, (og sånn), fra før.

For å si det sånn).

Og så fikk jeg sove noen få timer, før jeg skulle på skolen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Sommeren 2004.

(Like før jeg dro til Sunderland, vel).

Så hadde jeg søkt mer på nettet.

Og funnet ut at en hudlege, som het Ole Fyrand, gikk for å være veldig flink, da.

Og jeg ringte for å bestille time.

Og de ringte tilbake, og sa at jeg kunne få time, (i Stortingsgata,  hvor han holdt til), den samme dagen, da.

Og jeg dro dit.

Og han Ole Fyrand sa også at det ikke var noe galt, med trynet mitt, da.

Og på venteværelset der, så satt det et middelaldrende par, og ventet, samtidig med meg, (husker jeg).

Men de ble vel ikke ropt inn.

Og nå lurer jeg på om det kan ha vært Rimi-Hagen og Mille Marie.

Men jeg er ikke helt sikker.

Men disse kunne ihverfall minne om disse kjendisene, (vil jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at Heimevernet ringte meg, (husker jeg), like før jeg skulle ha eksamenen mine, ved HiO IU.

De ville at jeg skulle dra på en slags rar rep-øvelse, som bare varte, i en dag, (eller noe sånt).

(Noe sånt).

Men det syntes jeg at hørtes ut som en dårlig ide, da.

For dette passet meg dårlig, siden jeg hadde så mange eksamener, (jeg hadde jo til og med en ekstra eksamen), dette semesteret.

(Og dette var midt i eksamesstria, (mer eller mindre ihvertfall), mener jeg å huske).

Så jeg sa at det passa dårlig, da.

Og da slapp jeg å dra på denne merkelige rep-øvelsen, (husker jeg).

(Og jeg var vel også litt flau, siden jeg hadde fått skada trynet mitt.

Så jeg var ganske glad, siden jeg slapp å dra, på noen rep-øvelse, dette året, må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter