Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. juni 2013

Og enda mer fra Facebook

Når din mormor feirer sine runde fødselsdager i kafeterian i Gurvika.
Liker · · · Del · for 36 minutter siden
  • 2 personer liker dette.
  • Erik Ribsskog Det er min onkel Martin, (som nå bor på Løvås gård i Kvelde, men som på den her tida bodde i Østfold vel), til venstre på bildet, (som er fra sommeren 1997), sammen med sin datter Liv Kristin Sundheim, fra Ås.

    Så er det meg, (som på den her tida jobba
    ...Vis mer
  • Marianne Rosvold Hører il Larvik det også.
  • Gerd-Unni Hansen Mammaen din bodde rett over veien for meg på Tagtvedt i begynnelsen av 1980 tallet.. huske mormoren din og morfaren din var på besøk der ofte... veldig pen og original var mammaen din på den tiden... Alltid så superstilig også..
  • Erik Ribsskog Ja,

    det var mora mi som dro meg med, på det her.

    Hu hadde leid hotell-rom, for søstera mi Pia, (og hennes da et år gamle mulatt-sønn Daneil), seg selv og meg, på gjestgiveriet, i nede i havna, i Nevlunghavn.


    (Jeg husker at det var do på gangen, og at låsen på do-døra ikke virka så bra, for det var sånn metallkrok, (eller hengsel), som man skulle bruke til å låse dodøra med, men den hengselen var ikke ordentlig festa, så når noen tok i døra, (fra utsida), så åpna bare dodøra seg).

    Og mora mi spanderte og drosje, fra togstasjonen i Larvik, og til Nevlunghavn.

    Jeg sa i drosjen, at Gurvika var for 'hemma' folk.

    Men da ble drosjesjåføren rasende.

    For han hadde en datter, (eller noe), med Downs, (eller noe), da.

    Så han klikka jo helt, (cirka ved Helgeroa der), husker jeg.

    Nå er vel egentlig Larvik kommune en felleskommune, (og ikke en bykommune).

    Så jeg jukser vel egentlig litt her når jeg tar med Nevlunghavn-ting.

    Men Gurvika ble nevnt under Flåklypa-bildet, (Munken kino), så.

    Derfor jeg begynte å tenke på Gurvika.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det huset mora mi bodde i, (i Hestehavna), på Tagtvedt.

    Det hadde min mors foreldre forresten kjøpt til mora mi, for penger, som de arva, fra Magna og Holger Adeler, (leste jeg i min mormors testamente).

    Og Holger Adeler var den siste etterkommer etter Cort Adeler.

    Og Magna Adeler, (født Nyholm), var min mormors tante.

    (Og Magna Adeler, (som min mor kalte Meme), var som min mors 'moster' sa min grandtante Unse, i Danmark, på telefonen, for noen år siden.

    Og Magna Adeler skrev et slags ekstra testamente, på dødsleiet.

    Og da arvet min mor en ring, (har jeg lest).

    Og baron Holger Adeler godkjente dette, at min skulle arve en ring da, (har jeg lest, ihvertfall)).
  • Marianne Rosvold Det heter Larvik by og Larvik kommune. Og Nevlunghavn går inn i Larvik kommune. Og det er flere med i denne gruppa som er fra Nevlunghavn.
  • Erik Ribsskog Ja skjønner,

    jeg er egentlig fra Berger, skjønner du.

    (Selv om jeg har bodd en del år i Larvik, under oppveksten.

    Siden mora mi flytta til Larvik, på 70-tallet).

    Og der ble Strømm kommune og Svelvik kommune slått sammen til noe de kalte en 'felleskommune', på 60-tallet.

    (Som fikk navnet Svelvik kommune, da).

    Så kjenner til dette fenomenet fra Nordre Vestfold da, (for å si det sånn).

    Mvh.

    Erik Ribsskog


https://www.facebook.com/groups/410957598950304/534269679952428/?notif_t=group_comment_reply
Nyere innlegg Eldre innlegg Startsiden

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter