Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 6. juli 2013

Enda mer fra Facebook









når pælane sitter godt på labbane etter at du har vaska opp plettane etter meddan
Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · for 5 timer siden




  • 21 personer liker dette.




  • Hanne Lisbeth Nyquist Pappa sa alltid "klissa" når biler hadde kolidert...er vel et typisk larviks uttrykk!!!???




  • Ragnar Olafsen Sa "klissa" i Sandefjord også




  • Petter Rolf Hansen hehehehe, jepp, vi klissær kliset




  • Marianne Rosvold Der kan jeg ikke si annet enn at pælær jo er typisk Larvik ( og Fredrikstad) Men resten forbinder ikke jeg med Larvik. Vet de sier meddan i Nord Trøndelag bare Petter Rolf Hansen. Hvor i Larvik bor/bodde du?




  • Ragnar Olafsen Når det gjelder ordet " meddan " så er vel det fra innlandet, kjenner noen eldre fra Kodal som sier det,





  • Kjell Øritsland Er nok enig med Marianne..





  • Sigrid Johansen Meddan og plettane kommer fra Hedmarken, det hvet jeg for bor her nå, har aldri hørt maddan før jeg kom hit, og det er et forfærdelig ord





  • Elisabeth Lie hadde moro med det i bergen da jeg var i skobutikken og sa at jeg skulle se på noen pælerog de trodde jeg spurte etter frukt skulle sett ansiktet på dem da jeg mente gummi støvler ha ha





  • Erik Ribsskog Jarle Kristiansen prater skikkelig Larvik-dialekt, (husker jeg fra 70-tallet).


    Han sa "hælær'ke" osv., husker jeg.

    Men mora mi prata cirka riksmål, (må man vel si).

    Og stefaren vår, (Arne Thomassen), han var fra Nord-Norge, og brumma mer enn han prata, på en slags ubestemmelig dialekt, (må man vel si).

    Men jeg husker at jeg sa hælær'ke en gang, jeg og, like etter at jeg flytta til faren min, på Berger.

    Så jeg pleide nok å si det, mens jeg bodde i Larvik.

    Men da så dem litt rart på meg, på Berger, (nord i Vestfold), tror jeg.

    For jeg tror ikke at dem bruker det ordet der.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter