Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. juli 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du vet du er fra Larvik når ...'









When I used to go out to play with my friends all those years ago I did not grab my I-phone or my I-pad, I put an old shoe polish tin full of sand in my pocket, play this and spend hours "hopping " on one leg. No, we were not poor, I had a carefree childhood that no money could buy !!:)

When I used to go out to play with my friends all those years ago I did not grab my I-phone or my I-pad, I put an old shoe polish tin full of sand in my pocket, play this and spend hours "hopping " on one leg. No, we were not poor, I had a carefree childhood that no money could buy !!:)


Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · for 6 timer siden





  • 31 personer liker dette.




  • Vise 33 kommentarer til





  • Else Aase Gutta var med fra tid til annen - når de var i godt humør - eller kanskje i bøllehumør.... Ikke alltid de fulgte reglene, nemlig!






  • Marianne Rosvold Flott det Roy Olsen. Det er sånn det skal være. Regner med at dere var venner fra barnsben av,og en sammensveisa gjeng.







  • Erik Ribsskog Etter at mora mi flytta til Tagtvedt, i 1982, eller noe, vel.

    Så syntes jeg ikke at det var så artig, å besøke mora mi, som da hu bodde i Jegersborggate.

    Så jeg dro ikke så ofte på besøk til henne, på Tagtvedt, da.

    Så når jeg dro dit, så ville jeg henge litt med lillesøstera mi Pia da, siden jeg ikke så henne så ofte.

    Så jeg ble med henne, og hoppe paradis, på Tagtvedt, sammen med mange av venninnene hennes, husker jeg.

    (Det var masse pene og slanke jenter, på Tagtvedt, på den her tiden, mener jeg å huske.

    Norske jenter, og ikke utenlandske liksom, var det, som søstera mi leika med da, husker jeg).

    Jeg hadde vel hoppa paradis, i Mellomhagen og, tror jeg.

    Men ikke i Jegersborggate og på Bergeråsen, tror jeg.

    Så det var vel sånn at gutter kunne hoppe paradis, når de var ganske unge, muligens.

    Men kanskje ikke når de ble litt eldre.

    Eller om det var at 70-tallet liksom var det tiåret da gutter og jenter skulle kle seg likt, og oppdras likt osv., (på grunn av hippie-tiden, eller hva det kan ha vært).

    Hvem vet.

    Husker også at jentene i Mellomhagen pleide å synge en sang som het 'Anne Liane', når de hoppa strikk, eller noe sånt, da jeg bodde i Mellomhagen.

    (Hvor jeg bodde, fra 1976 til 1978, da).

    Mvh.


    Erik Ribsskog











    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter