Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 1. juli 2013

Mer fra Facebook









Mulig det er skrevet om det før, men fant det ikke...

Men når du har handlet hos Hjørdis? på hjørnet av Jegersborggt og politibakken
Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · for 20 timer siden






  • 16 personer liker dette.






  • Hilde Marthinsen Ja, lukta så deilig nykvernet kaffe hos Hjørdis..))






  • Charlotte Stousland Kan fortsatt kjenne lukten av nykvernet kaffe.






  • Charlotte Stousland Hehe






  • Else Aase Har vært skrevet lange tråder om henne, og bilde er også lagt ut.






  • Kari-Mette Astrup Det gjør ikke noe om det er skrevet før, kommer jo stadig til nye her. Og alle har sine minner






  • Hilde Marthinsen Ja, det gjør ingenting..Koselig å mimre, flere ganger.))






  • Siri Ludvigsen Den gamle politistasjonen nedi gata&Hjørdis på toppen&hjørnet/husker ho kverna kaffebønner og det lukta jo SÅÅ GODT&SMAKTE GODT også!!!






  • Kari-Mette Astrup Butikken til Hjørdis lå ved siden av hjørnet før "det nye" hjørnehuset ble bygget. I et eldre trehus.






  • Charlotte Stousland Når flyttet hun butikken til Labo-blokka?






  • Erik Ribsskog Charlotte Stousland: Det var egentlig litt som en tulle-butikk den butikken til Hjørdis Landhjem, må man vel si.

    Hu dreiv mest og mata katta vår, (og andre katter og vel), nede i kjelleren der.

    Mvh.
    ...Vis mer





  • Charlotte Stousland Vil ikke kalle det tulle-butikk. Fikk frukt, kaffe, snop, brød og melk. Gammeldags landhandel : )






  • Erik Ribsskog Hei,

    jeg har jobba i Rimi jeg, skjønner du.

    Og Hjørdis Landhjem, hu gikk jo ned i kjelleren og satt seg på spiserommet sitt, mellom hver gang det var en kunde, i butikken.


    Så det kan ikke ha vært så mye omsetning, i den butikken, (hvis jeg skulle tippe).

    Men det er mulig at hu hadde høyere fortjeneste enn det Rimi har.

    Vi handla ihverfall ikke bare hos Hjørdis Landhjem.

    Men det var greit å ha en butikk på hjørnet der, det er helt klart.

    Jeg ble bare litt sjokkert nesten, når jeg så det, at hu tok inn katta vår.

    Og har lest et sted at hu levde av å selge øl, (på nettstedet Larvik i Nær Fortid, vel).

    Det er mulig at hu Hjørdis Landhjem hadde god fortjeneste på kaffen sin, for eksempel.

    Og at hu kunne leve av den butikken.

    Men det var jo ikke så mange kunder der, (syntes jeg).

    Men hu tok seg en prat, med kundene ofte, husker jeg.

    Og jeg var litt sur, for hvis jeg prøvde å pante flasker der.

    (Som jeg ofte gjorde, på den tida).

    Så ville ikke 'fru' Landhjem, (som vi vel kalte henne), gi meg penger, for tomflaskene.

    Jeg måtte kjøpe noe, for det beløpet, da.

    Og da var det ikke så mye som fristet, husker jeg.

    Så jeg slutta å pante flasker der, husker jeg.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Charlotte Stousland Går ikke å sammenligne Rimi og Hjordis.







  • Erik Ribsskog Altså,

    jeg måtte jo gå ærend, for 'fru' Landhjem, på posten.

    Så hu hadde jo ingen ansatte, for eksempel.

    Så det er vel tull, når man tar inn katta til folk, og mater den.

    Og hu ville ikke gi penger, for tomflasker.

    Og hu måtte bruke naboguttene for å gå ærend for henne på posten, når de klagde, på at hu 'stjal' katta dems.

    Dessuten, hvis det var en butikk.

    Så var det vel mer en kolonial-butikk, enn en landhandel.

    Det stod vel kolonial-butikk, på skiltet, gjorde det ikke det?

    Og kaffe er jo en kolonial-vare, for å si det sånn.

    Jeg har vært i en gammeldags landhandel på Lillehammer, under en vinterøvelse, med Geværkompaniet, i 1993, og jeg kunne ikke se at den butikken, (som lå oppå et fjell der), dreiv og malte opp kaffe.

    Men men.

    Mvh.


    Erik Ribsskog











    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter