Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 26. juli 2013

Min Bok 5 - Kapittel 240: Fler erindringer fra tiden jeg bodde på St. Hanshaugen XIII

Et år eller to etter at jeg ble kjent med David Hjort.

(Tror jeg at det må ha vært).

Så dro David Hjort meg med, på en fest, på Lambertseter, (like ved t-banestasjonen der), husker jeg.

Og da 'babla' David Hjort om det, (husker jeg).

At han hadde lyst til å ha sex med en femten år gammel dame.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og noen år etter det her igjen.

Mens David Hjort, Erik Dahl og meg, (var det vel).

(Og muligens Roger fra Sagene.

Eller Bjørn Erik fra Elkjøp Storo).

Gikk rundt i Oslo sentrum.

Mens vi leita etter et utested, (eller noe sånt), vel.

Så sa plutselig David Hjort det, (husker jeg).

At han hadde lyst til å banke opp noen.

(Altså en tilfeldig person, da.

Som dukket opp, mens vi gikk rundt der, liksom).

David Hjort spurte om han kunne 'få lov' til det, da.

(Kanskje han spurte meg, fordi at jeg hadde vært sjefen hans tidligere?

Hvem vet).

Men jeg svarte 'nei' da, (mener jeg å huske).

Og prøvde å roe det ned, vel.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På den tida jeg jobba som låseansvarlig, på Rimi Langhus.

(Noe jeg jo gjorde, fra våren 2003 til høsten 2004).

Så dukka Espen Karlsson sin tvillingbror Mats Karlsson opp i kassa mi, en gang som jeg avløste pause, (eller noe sånt), husker jeg.

Og Mats Karlsson, han var litt molefunken, (husker jeg).

For han klagde over det, (husker jeg), at hans tvillingbror Espen Karlsson hadde fått seg arbeidsuke-jobb, på en Lamborghini-butikk, i Oslo, (eller noe sånt).

Mens Mats Karlsson selv ikke hadde fått seg en like kul jobb, da.

(Noe sånt).

Så etter det så lurte jeg på om det var noe spesielt med Espen Karlsson, (som forresten var Anders Karlsson sin lillebror), husker jeg.

(Siden Espen Karlsson hadde klart å få seg en så kul arbeidsuke-jobb, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, på Rimi Langhus, etter at jeg hadde overhørt det, at jeg var forfulgt, av 'mafian', (husker jeg).

(Det her må vel ha vært sommeren 2004).

At Anders Karlsson sa til en eller flere av medarbeiderne, (på Rimi Langhus).

(Mens han var i kassaområdet der.

Mens jeg selv var borte ved vindfanget der vel, (eller noe sånt), av en eller annen grunn).

At: 'ingen er både sterkere og smartere enn Erik'.

(Noe sånt).

Og uten at jeg vet hva det her skulle bety.

Men det var kanskje noe i forbindelse med jeg hadde overhørt, nemlig at jeg var forfulgt, av 'mafian', da.

(Hvem vet.

Det innbilte jeg meg ihvertfall, på den tida, som jeg overhørte den her pratinga, til Anders Karlsson, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På den tida jeg jobba som butikksjef, på Rimi Langhus, forresten.

(Noe jeg jo gjorde fra våren 2001 til sommeren 2002).

Så overhørte jeg det.

At Espen Karlsson sa det.

Om meg, (virka det som for meg, ihvertfall).

At: 'Han er alltid et steg foran de andre'.

(Noe sånt).

Og uten at jeg forstår helt hva det var, som Espen Karlsson mente, med den her 'bablinga' si.

(Men det er det kanskje noen andre som forstår.

Hvem vet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter