Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 29. august 2013

Jeg sendte en ny e-post til NITH





Gmail - Oppdatering/Re: Bachelor-grad/Re: Registrering godkjent








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Oppdatering/Re: Bachelor-grad/Re: Registrering godkjent










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Thu, Aug 29, 2013 at 10:49 AM





To:
Ståle Andersen <stalea@gmail.com>


Cc:
stale@nith.no, info@nito.no, alfred.sorbo@akademikerforbundet.no, post@akademikerne.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, postmottak@hioa.no, staander@nith.no








Hei,

for det første.

Kan du ikke sende fra din jobb e-post?

Dette er vel ikke noe privat?

Vennligst send fra jobb e-post for å også verifisere at du er riktig person.

For jeg får en del tulle e-poster.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg studerte ved NHI, på slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet.

Jeg betalte for 40 vekttall, men rakk bare å ta 33 grunnet mye jobbing
på OBS Triaden, og jeg måtte avtjene førstegangstjenesten.

Og etter militæret så flyttet min da hjemløse lillesøster Pia inn hos
meg, på Ungbo, så jeg måtte jobbe, siden hun da liksom ble som min
adoptivdatter, må man vel si.

Så jeg hadde liksom to munner å mette, i perioder, da.

Noe sånt.

Så ble jeg etterhvert butikksjef i Rimi, men ikke uten krøll, og jeg
fikk en arbeidssak mot dem, og ville jobben innen data, (som var
hoved-planen).

Jeg bestemte meg for HiO IU, siden de var gratis å studere hos.

Jeg ville ha en grad, for ellers så syntes jeg at jeg ville virke dum,
når jeg søkte jobber.

Fikk så 30 vekttall, fra HiO IU.

Så jeg har nå 63 vekttall tilsammen.

Grensen for Bachelor-grad er 60 vekttall, såvidt jeg har forstått.

Så jeg mener at jeg burde få Bachelor-grader, fra mine høyskoler.

Og det er snakk om informasjonsbehandling, fra NHI.

Men om graden er i informasjonsbehandling eller IT, er ikke så farlig.

Men jeg tenkte meg en bachelor i informasjonsbehandling, fra NITH.

Og en bachelor-grad i IT, fra HIOA.

Det burde vel ikke urimelig, vel.

Jeg bor i England, og kommer ingen vei med en høgskolekandidat-grad,
skjønner du.

Har vært arbeidsledig, siden 2008.

Og har hatt 63 vekttall, siden 2004.

Men har ikke fått noe Bachelor-grad.

Og da er det vanskeligere å få jobb, er mitt intrykk.

Så jeg må bare sitte hjemme og se dum ut da.

For å si det sånn.

Så synes ikke det er for mye forlangt å få en Bachelor-grad egentlig.

Det er jo samme grense, (60 vekttall), som hos Akademikerforbundet, mener jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er også det med det kryssord-lage-programmet.

Men det er kanskje best å ta en ting av gangen.


2013/8/29 Ståle Andersen <stalea@gmail.com>:
> Hei Erik
>
> Nå er denne mailen kommet frem til NITH. Men jeg klarer ikke helt å se hva
> vi skal hjelpe deg med?
>
> Kan du utdype?
>
> --
> Vennlig hilsen
> Ståle Andersen | IT-Sjef | Norges Informasjonsteknologiske Høgskole
> Phone +47 46425939 | +47 22053919
> E-post stale@nith.no | www.nith.no
>
>
>
> 29. aug. 2013 kl. 11:14 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
>
> Hei igjen,
>
> samme problem igjen, (problem med det nye brukerinterfacet hos Gmail).
>
> Men nå tror jeg at e-posten kommer fram til en hos NITH også.
>
> Forhåpentligvis.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2013/8/29
> Subject: Oppdatering/Re: Bachelor-grad/Re: Registrering godkjent
> To: "epost@nito.no" <epost@nito.no>, postmottak@hioa.no
> Cc: alfred.sorbo@akademikerforbundet.no
>
>
> Hei,
>
> den skulle til NITH denne, (og ikke til Nito).
>
> G-mail har gjort om litt på bruker-interfacet sitt, så jeg surrer litt
> dessverre.
>
> Beklager dette!
>
> Nito:
>
> Dere tuller også.
>
> Der gir meg ingen hjelp.
>
> Jeg meldte meg ut, pga. dette.
>
> Marit Stykket sluttet så som president.
>
> Og jeg meldte meg inn igjen.
>
> Men dere har ikke svar.
>
> Dette er nå 'år og dag' siden.
>
> Med hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2013/8/29 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
>
> Hei,
>
> mens jeg skulle skrive denne e-posten, så dukket det opp en ny e-post,
> fra Akademikerforbundet.
>
> Men jeg skriver denne likevel.
>
> Altså, nå er jeg medlem, i Akademikerforbundet.
>
> Og der må man ha mer enn 63 vekttall, for å bli medlem.
>
> Og grensen for Bachelor-grad, er også 60-vekttall, (sånn som jeg har
> forstått det).
>
> Jeg har 30 vekttall, fra HiO IU, (IT-studie).
>
> Og 33 vekttall, fra NHI, (nå eiet av NITH), Informasjonsbehandling-studie.
>
> Men jeg har bare fått en Høgskolekandidat-grad, fra HiO IU, (nå HIOA).
>
> (Og ingen grad fra NITH).
>
> Jeg vil ha bachelor-grader fra både NITH og HIOA.
>
> Mener jeg har nok vekttall.
>
> Jeg bor også i England, og arbeidsgiverne her har nok ikke så ofte
> hørt om graden jeg nå har, (høgskolekandidat).
>
> Så det blir som noe sabotasje, (som ødelegger fælt for jobbsøkingen
> min, må jeg si), at jeg ikke får noen bedre og også internasjonale
> grader.
>
> Kan dere vennligst skjerpe dere?
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> NITH: Kan dere sende meg kopi av mitt kryssord-lage-program, som jeg
> lagde, som prosjektoppgave, på NHI, studieåret 1991/92?
>
> Jeg tror dette er en oppfinnelse som kan være verdt mye penger.
>
> Og tingene mine i Oslo, er hos City Self-Storeage.
>
> For jeg har overhørt at jeg er forfulgt, av 'mafian'.
>
> Og City Self-Storage vil ikke sende tingene mine.
>
> (Kryssordprogram og masse annet, til England, hvor jeg har bodd, siden
> 2004/2005).
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2013/8/28
> Subject: Re: Registrering godkjent
> To: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
>
>
> Hei,
>
> det var hyggelig!
>
> Det stod at jeg kunne få en fri rettshjelp i året.
>
> Jeg har masse arbeidssaker og arvesaker.
>
> Jeg vet ikke om det er noe av dette jeg kan be om rettshjelp om?
>
> Beklager at det blir mas med en gang!
>
> Jeg har sendt om arbeidssaken min mot Rimi, til LO, men ikke fått svar.
>
> Men Akademikerforbundet er ikke del av LO, ettersom jeg har forstått.
>
> Har vært medlem i NITO tidligere, men de bare tulla, så jeg meldte meg
> ut derfra.
>
> Igjen takk for e-post!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2013/8/28 Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>:
>
> Kjære Erik Ribsskog.
>
> Velkommen som medlem i Akademikerforbundet!
>
> Det er blitt opprettet en bruker for deg i vårt medlemsregister
> Akademikerforbundet. Logg deg inn med brukernavn og passord som du fikk i
> tidligere e-post.
>
> Med vennlig hilsen
>
> Akademikerforbundet
> Tollbugt 35, 0157 Oslo
> 21 02 33 64
>
>
>







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter