Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 16. august 2013

Jeg sendte en ny e-post til Spesialenheten

Gmail - Oppdatering/Fwd: Anmeldelse
Gmail
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>

Oppdatering/Fwd: Anmeldelse


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Fri, Aug 16, 2013 at 10:29 AM
To:
post <post@spesialenheten.no>
Hei,

jeg har tidligere fått bekreftet at det er lov å sende anmeldelser per e-post.

(I 2007/2008 eller deromkring, må det vel ha vært).

Og ser på min e-post til politiet i Bergen, fra 15. juli, som en
formell anmeldelse.

Jeg synes det blir som noe tull at politiet sier at anmeldelse må være
sånn og sånn.

Jeg har gått tre år på handel og kontor, og fikk beste karakter i
faget korrespondanse og dokumentlære, blant annet.

Så jeg mener jeg forstår hva en formell henvendelse er, (for å si det sånn).

Men det synes jeg ikke at det virker som at politiet gjør, (for å si det sånn).

Så dette vil jeg gjerne klage på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Hun politidama i Bergen virker også litt forvirret, synes jeg.

Hun tror visst at jeg anmelder en formulering på min blogg.

Men jeg anmelder selvfølgelig ikke meg selv.

Jeg anmelder æreskrenkelse på et debattforum.

(Et debattforum som jeg ikke har skrevet på selv, men hvor noen
'idioter' skriver om meg).

Jeg synes jeg forklarer dette veldig klart, i min første e-post.

Men det kommer liksom ikke fram, synes jeg.


---------- Forwarded message ----------
From: Herdis Gurigard <herdis.gurigard@politiet.no>
Date: 2013/8/16
Subject: SV: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



Som nevnt tidligere, dersom du ønsker å levere en anmeldelse på en
navngitt person,
må dette gjøres ved personlig fremmøte hos politiet, se info
www.politi.no når det gjelder hva som kan anmeldes via internett.

Med vennlig hilsen
Herdis Gurigard
Konsulent Forseelse

Hordaland politidistrikt
Politihuset i Bergen



-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 16. august 2013 10:01
Til: Herdis Gurigard
Emne: Re: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse


Hei,

ja jeg ser på min e-post fra 15. juli som en formell anmeldelse.

'dette er din subjektive oppfatning av formulering fattet på nevnte blogg'.

Dette gir ingen mening for meg.

Hvilken blogg nevner du?

Så det var sånn jeg fant ut, at dette Bergens-nettstedet linker, til
bloggen min, og når jeg sjekket hva som ble skrevet om bloggen min, så
fant jeg noe jeg ser på som en æreskrenkelse


Dette er snakk om en debattforum.

Liker heller ikke at du bruker fornavnet mitt, når du skriver hilsenen din.

Det blir som noe patronisering, synes jeg.

Dette blir summa summarum bare noe goddagmann økseskaft mener jeg.

Det er noe som heter å ha null-toleranse mot kriminalitet.

Det har ikke politiet hvis dere bare ignorerer anmeldelser av
æreskrenkelse, mener jeg.

Erik Ribsskog


2013/8/16 Herdis Gurigard <herdis.gurigard@politiet.no>:
>
> Hei Erik!
>
> Det er ingen som har sagt at man må tåle å bli ærekrenket når man skriver på
> nettet, den formuleringen kommer ikke fra meg, dette er din subjektive
> oppfatning av formuleringer fattet på nevnte blogg. Du står fortsatt fritt
> til å anmelde forholdet, det er da viktig at du har alle data til den/de som
> skal anmeldes. Ved anmeldelse av kjent gjerningsperson må du møte personlig
> hos ditt nærmeste politi og fylle ut standardskjema der.
>
> Det er beklagelig at politiet ikke har kapasitet til å etterforske alle
> anmeldelser der personer føler seg ærekrenket. Etter at vår nye nettverden
> åpnet seg, har antallet av denne type fornærmelse naturlig nok blitt
> mangedoblet.
>
>
> Med vennlig hilsen
> Herdis Gurigard
> Konsulent Forseelse
>
> Hordaland politidistrikt
> Politihuset i Bergen
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 15. august 2013 19:31
> Til: Herdis Gurigard
> Emne: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse
>
>
> Hei,
>
> jeg har tenkt mer på det du skrev, i e-posten din, forresten.
>
> Jeg hadde en lærer, på videregående, (Gjerdes handelsskole i Drammen),
> som het Herbjørnsen.
>
> Og han fant liksom på sine egne ordtak, og sa at: 'Løgn trenger mange ord',
> osv.
>
> I timene.
>
> Og sånn synes jeg at det blir, når dere skriver det, at hvis man
> skriver på nettet, så må man tåle å bli æreskrenket.
>
> Det mener jeg blir som en slags regel, som dere finner opp selv.
>
> (Hvis det er sånn dere mener det).
>
> Man har ytringsfrihet, men man har ikke plikt til å finne seg i å bli
> trakassert og æreskrenket, mener jeg.
>
> Håper dere er enige i dette.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Er det du som har skrevet reiseguide til Sardinia, forresten:
>
>
> Jeg synes at 'alle' politifolk er forfattere, nå for tida.
>
> Sånn som han nede i Larvik, som har skrevet krim-bøker, (og som skal
> slutte nå vel).
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2013/8/14
> Subject: Re: Anmeldelse
> To: Herdis Gurigard <herdis.gurigard@politiet.no>
>
>
> Hei,
>
> takk for svar!
>
> Dette er ikke et nettsted, som jeg noen gang har skrevet på.
>
> Jeg har en blogg, (som har vært med på Tweet 4 Tweet med Jenny Skavlan
> blant annte, på NRK3).
>
> Og på den bloggen, så har jeg innstallert et tracking-cookie-program
> som heter StatCounter, for å ha oversikt over hvor mange som leser
> bloggen, etc.
>
> Og det programmet viser også hvilke nettsteder som sender trafikk, til
> bloggen min.
>
> Så det var sånn jeg fant ut, at dette Bergens-nettstedet linker, til
> bloggen min, og når jeg sjekket hva som ble skrevet om bloggen min, så
> fant jeg noe jeg ser på som en æreskrenkelse.
>
> Jeg har sett i nettaviser osv., at politiet i Norge ikke etterforsker
> æreskrenkelser lenger.
>
> Det blir som noe 'russisk-aktig' for meg, at dette ikke etterforskes.
>
> Jeg har sendt mange anmeldelser på lignende forhold til politiet i
> andre deler av landet.
>
> Men tenkte jeg kunne prøve å sende om dette til politiet i Bergen nå,
> siden dette nå hendte på et 'Bergens-nettsted'.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2013/8/14 Herdis Gurigard <herdis.gurigard@politiet.no>
>>
>>
>> Hei!
>>
>> Beklager sen tilbakemelding grunnet ferieavvikling.
>> Du kan selvfølgelig anmelde nevnte forhold. Hvorvidt det er grunnlag for
>> etterforskning, vil en av våre jurister avgjøre.
>> Idet man velger å debattere på et nettfora, vil det alltid være en viss
>> risiko forbundet med dette i form av useriøse innlegg fra andre debattanter.
>>
>>
>> Med vennlig hilsen
>> Herdis Gurigard
>> Konsulent Forseelse
>>
>> Hordaland politidistrikt
>> Politihuset i Bergen
>>
>>
>>
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 15. juli 2013 19:06
>> Til: Postmottak PDI Hordaland
>> Emne: Anmeldelse
>> Hei,
>>
>> kan jeg skrive en anmeldelse til dere hos politiet i Bergen?
>> En kar, på et Bergen-debattforum ved nick 'TheGaut', sier at jeg er en
>> 'syk mann'.
>>
>>
>> (I betydningen sinnsyk, virker det som).
>>
>> Det vil jeg gjerne anmelde, for æreskrenkelse.
>>
>> Jeg sender også med skjermbilde, (fra dette debattforumet), som viser det
>> jeg har skrevet ovenfor.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>>
>

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter