Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 23. august 2013

Jeg sendte enda en oppdatering til Samordna opptak





Gmail - Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Fri, Aug 23, 2013 at 2:11 PM





To:
sokerinfo@samordnaopptak.no


Cc:
Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, "postmottak@kd.dep.no" <postmottak@kd.dep.no>








Hei igjen,

altså, det blir jo som at han vaktmesteren i Borettslaget står på
kontoret deres og surrer med søknadene til folk.

Altså som en slags Adolf Hitler, da.

Det er jo ikke når man leverer den søknadet, til samordna opptak, at
den søknaden skal bli behandlet.

Den skal jo behandles likt som alle de andre sånne søknader, etter
poeng, som man får, ettersom hvilke karakterer man har, osv.

Det er jo galskap, det dere gjorde, i 2002, mener jeg.

Hvordan kan dere ha en sånn Hitler-type, på kontoret deres, som
systematisk trakasserer borgerne?

(Ihvertfall trakasserte han meg).

Det blir vel som et brudd på mine demokratiske rettigheter, mener jeg.

Og som et tegn på at noe er alvorlig galt, på det kontoret, (som lå
hos HiO, på Bislett, men det må vel ha stått på deres nettsider, at
dette var et slags Samordna Opptak-kontor).

Også later dere nå som at dette var en konvensjonell sak.

Når dette er noe slags tyranneri og galskap, vil jeg si.

Den norske grunnloven er laget etter tankene fra den franske revolusjonen.

Og det går på blant annet likhet.

Likhet her vil si at søknadene skal behandles likt.

Dette bryter jo med vestens tankegang.

Hva er det vi i Norge har forfalt til, lurer jeg, når jeg får sånne
'paragrafrytteri-svar', når denne saken ikke har blitt behandlet
formelt, og på ordinær/konvensjonell måte.

Det kan man vel ikke bare ignorere, mener jeg.

Her må dere 'kvakne opp'.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/8/23
Subject: Oppdatering/Fwd: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til
Nasjonal klagenemd
To: sokerinfo@samordnaopptak.no
Cc: "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>,
"postmottak@kd.dep.no" <postmottak@kd.dep.no>


Hei,

altså, jeg skrev skriftlig på min søknad at jeg søkte meg til
journalisthøyskolen, (på Vestlandet, er det vel).

Jeg kan ikke se at jeg har fått noe skriftlig svar på det.

Så jeg venter fortsatt på svar, må man si.

Så da er det deres feil at jeg denne klage-saken ikke har kommet igang.

Når skal jeg få det skriftlige svaret på den søknaden, lurer jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og hva var det egentlig som skjedde her, når han gubben begynte å
klusse på søknadsskjemaet mitt.

Dere kan ikke ha hemmelig saksbehandling.

Det blir Sovjetstat.

Også får jeg bare et vanlig svar, når jeg klager på det.

Det er toppen av landsforræderi, synes jeg.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/8/23
Subject: Re: [hjelp.samordnaopptak.no #121837] Klage til Nasjonal klagenemd
To: sokerinfo@samordnaopptak.no
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>,
"postmottak@kd.dep.no" <postmottak@kd.dep.no>


Hei,

dette ble vel ikke behandlet av Samordna Opptak på ordinær måte.

Så å bruke de vanlige paragrafene i denne saken må vel bare bli som
noe fordummende paragrafrytteri, mener jeg.

Så jeg sender kopi til Sivilombudsmannen, mm.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg kan heller ikke se at deres e-post er underskrevet.

Det syntes jeg at blir litt som en raritet, for å si det sånn.


2013/8/23 Geir Sverre Andersen via RT <sokerinfo@samordnaopptak.no>:
> Hei,
>
> Etter forvaltningslovens § 29 er klagefristen for enkeltvedtak tre uker etter at at klageren er gjort kjent med vedtaket. Ettersom det nå har gått mer enn 11 år siden den hendelsen du referer til fant sted, har du oversittet denne fristen.
>
> Forvaltningslovens § 31 har imidlertid regler som åpner for at klager kan bli behandlet selv om fristen er oversittet. De reglene er som følger:
>
>
> "§ 31. (oversitting av klagefristen).
>
> Selv om klageren har oversittet klagefristen, kan klagen tas under behandling såframt
>
> a) parten eller hans fullmektig ikke kan lastes for å ha oversittet fristen eller for å ha drøyd med klage etterpå, eller
> b) det av særlige grunner er rimelig at klagen blir prøvd.
>
> Ved vurderingen av om klagen bør tas opp til behandling, skal det også legges vekt på om endring av vedtaket kan medføre skade eller ulempe for andre.
>
> Klagen kan ikke tas under behandling som klagesak dersom det er gått mer enn ett år siden vedtaket ble truffet."
>
> Det går frem av siste avsnitt over at et klage ikke kan behandles dersom det har gått mer enn ett år siden vedtaket som påklages, ble truffet. I den aktuelle saken har det gått atskillig lenger tid enn dette, og din klage kan følgelig ikke behandles.
>
> Vennlig hilsen
> Samordna opptak
>
>
>
>
> On Wed Aug 21 01:53:07 2013, eribsskog@gmail.com wrote:
>> Hei,
>>
>> jeg leste i en nettavis nå, at det er noe som heter Nasjonal
>> klagenemd, for Samordna opptak.
>>
>> Jeg tenkte da på da jeg skulle begynne å studere igjen, høsten 2002.
>>
>> Våren 2002, så gikk jeg bort til HiO på Bislett, (fra der jeg bodde,
>> på St. Hanshaugen), og leverte mitt søknadskjema, til Samordna opptak.
>>
>> (Jeg hadde vel søkt på nettet, for å finne ut hvordan man skulle gjøre
>> dette riktig).
>>
>> Og han 'gubben', (en kar i 50-åra vel), som jeg leverte det skjemaet til.
>>
>> Han strøyk bort mitt førstevalg, (som var journalist-studier), og sa
>> at jeg kunne bare søke på Bachelor IT ved HiO IU, (som var mitt
>> andre-valg).
>>
>> Men her var det Sovjetstat i søkeprosessen, mener jeg.
>>
>> For dette skulle jo Samordna opptak ha avgjort, (om jeg hadde bra nok
>> karakterer til å studere journalistikk).
>>
>> Og ikke han 'HiO-gubben'.
>>
>> Så dette vil jeg klage på.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>
>
>







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter