Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. august 2013

Mer fra Posegodt





Gmail - Oppdatering/Re: Glacier mints







Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>









Oppdatering/Re: Glacier mints









Posegodt

<post@posegodt.net>




Mon, Aug 26, 2013 at 2:43 PM




To:
(Sensurert av johncons-blogg)>






Hei,

jeg har funnet en billig og bra standard-emballasje, (et merke
boble-konvolutter), som jeg bruker, av to grunner.

Det er for å holde prisene nede.

(For disse konvoluttene koster bare noen få pence, per stykk.

Mens kartonger koster flere pund gjerne, der jeg har sett, ihvertfall.

Og jeg har jobbet, i emballasje-bransjen, for Packaging Europe, i Norwich.

Og jeg sendte de noen Glacier Mints, for et par år siden, og de sa at
de syntes at den emballasjen var bra.

Så jeg holder meg til den.

Da går også pakkene inn under toll-grensen, som er på 200 kroner, per pakke.

Jeg har ikke sendt disse på annen måte.

Det er sikkert mulig, men da må det betales toll.

Og da trenger jeg lenger tid, på å få sendt de.

Siden jeg da må finne en egnet emballasje, osv.

Det har jeg ikke fått spørsmål om før, må jeg innrømme.

Jeg driver hjemmefra, og har ikke et stort lager, hvor jeg har masse
kartonger, osv.

Jeg har bare noen boble-konvolutter, i en bod.

Og så kjøper og sender jeg varene, innen tre dager, etter at jeg har
fått bestillingene.

Så jeg har ikke noen andre emballasje-typer, for øyeblikket.

Da måtte det blitt å sende det som bakke-post, (og ikke flypost, som
er inkludert, i prisen).

Men det har jeg ikke gjort før, må jeg innrømme.

Jeg bor jo i utlandet, (i Storbritannia), så det blir litt tungvint, å
få tak i emballasje og lære de nye reglene, for å poste på en annen
måte.

For ting er jo ikke like enkelt som i Norge alltid, her i
Storbritannia, må jeg innrømme.

Så jeg må nok si at jeg helst sender de som vanlig.

Jeg har sendt mer enn hundre pakker, til Norge og USA, fra nettbutikken min.

Og alle har blitt sendt på denne måten.

Det er sånn CD/DVD-butikker sender, fra England til Norge på.

Har jeg lest, på VGD, vel.

Så jeg har gjort det sånn, i mange år nå.

(Uten å ha fått noe klage på dette tidligere, at jeg deler opp
pakkene, det står mer om dette, i denne linken:

http://www.posegodt.net/levering.html

Under PS 2).

Håper dette er i orden!

Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog



2013/8/26 (Sensurert av johncons-blogg)>:
> Hei!
>
> Takk for rask tilbakemelding.
> Jeg tenkte at det var verdt et forsøk med rabatt før jeg bestiller.
>
> Mener du at hvis jeg bestiller 100 enheter så kommer det 25 pakker til oss?
> Kan du sende alt i en boks?
>
> Mvh
> (Sensurert av johncons-blogg)
>
>
>> Date: Sun, 25 Aug 2013 23:54:01 +0100
>> Subject: Oppdatering/Re: Glacier mints
>> From: post@posegodt.net
>> To: (Sensurert av johncons-blogg)
>
>>
>> Hei igjen,
>>
>> jeg har nemlig fått forespørsel om kvantumsrabatt tidligere.
>>
>> Men jeg prøver som sagt å ha det enkelt og greit.
>>
>> Varene sendes fra Storbritannia, og jeg må fylle ut toll-skjema og
>> Certificate of Posting-skjema, osv.
>>
>> Og det er jo også tollgrensen til Norge, på 200 NOK, å tenke på, (per
>> pakke).
>>
>> Og jeg vil gjerne at nettbutikken skal være automatisert.
>>
>> Og jeg har ganske lave marginer fra før, synes jeg.
>>
>> Så kvantumsrabatt har jeg ikke dessverre.
>>
>> Jeg er vant til å jobbe som butikksjef på Rimi.
>>
>> Og der hadde vi ikke kvantumsrabatt.
>>
>> Så jeg er ikke vant til å ha det.
>>
>> Posegodt begynte som en nettbutikk, som skulle selge Glacier (Isbre)
>> Mint, siden disse ble sluttet solgt, i Norge.
>>
>> Så den er egentlig en 'forvokst' Glacier (Isbre) Mint-butikk, da.
>>
>> Så den er for alle som vil kjøpe Isbre Mint og andre varer som tilbys.
>>
>> Og til de prisene som står, på varesidene, da.
>>
>> Så den er først og fremst til vanlige kunder, (som jeg leste om, at
>> savnet isbre mint, på et debatt-forum).
>>
>> Men organisasjoner, (som korps), er selvfølgelig også meget velkommen
>> til å handle!
>>
>> Håper dette er i orden!
>>
>> Beklager at det blir fler e-poster.
>>
>> Jeg har fått spørsmål om kvantumsrabatt før.
>>
>> Men det er et par år siden vel, så jeg måtte tenke litt her, på
>> hvordan jeg skulle forklare det.
>>
>> Så derfor denne oppdateringen.
>>
>> Håper dette er i orden!
>>
>> Med Posegodt-hilsen
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> 2013/8/25 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
>> > Hei,
>> >
>> > jeg har svart tidligere at jeg ikke har noe kvantumsrabatt.
>> >
>> > Og prisene har jeg prøvd å presse ned, sånn at de er på selv-kost, når
>> > kunden bare bestiller en vare.
>> >
>> > (Og så tjener jeg når kunden bestiller mer enn en vare, for da blir
>> > portoen lavere, per vare).
>> >
>> > Men en av mine barndomskamerater, (Petter Grønli), spilte i korps,
>> > (trommer riktignok, og ikke så lenge riktignok).
>> >
>> > Så jeg har tenkt på det igjen, og kostprisen min ligger mellom 44.90
>> > og 45.90, for denne varen.
>> >
>> > Så jeg har satt ned prisen, fra 45.90 til 44.90 nå.
>> >
>> > Som en slags 'korps-goodwiill', siden jeg pleide å ha en kamerat som
>> > spilte i korps, da.
>> >
>> > Jeg har ikke noe automatisk funksjon, for kvantumsrabatt.
>> >
>> > Nettbutikken er egentlig beregnet på vanlige forbrukere og ikke
>> > organisasjoner.
>> >
>> > Og jeg prøver å ha det enkelt og greit, da.
>> >
>> > For å holde kostnadene nede.
>> >
>> > Men jeg klarte å få til en liten prisreduksjon ihvertfall, som en
>> > slags goodwill, da.
>> >
>> > Håper dette er i orden!
>> >
>> > Med Posegodt-hilsen
>> >
>> > Erik Ribsskog
>> >
>> >
>> > 2013/8/25 (Sensurert av johncons-blogg)
>:
>> >> Hei!
>> >>
>> >> Jeg jobber i et korps å det var med stor entusiasme jeg fant din
>> >> nettbutikk.
>> >> Glacier mints hjelper veldig for strupen for de som spiller
>> >> blåseinstrument.
>> >>
>> >> Jeg ønsker å høre om det mulighet med en rabatt hvis jeg kjøper et
>> >> stort
>> >> kvanta?
>> >> Tenker at 100 poser kan være en god start:-)
>> >>
>> >> Ser frem imot deres tilbakemelding før jeg legger inn en bestilling.
>> >>
>> >> Mvh
>> >> (Sensurert av johncons-blogg)
>> >>

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter